Kolla så coola de är i Bosnien

Status
Ej öppen för fler svar.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
låter bra, stå då upp för din attityd även om du får frågan från något som du... "biff kriminell":D:D

Den som har sämst attityd i den här tråden är väl ändå du? Vad är det du lipar över egentligen? Jag fattar inte. En spännbög med landskronabaxad hoj i Bosnien som folk tycker ser töntig ut?

Halva min bekantskapskrets har föräldrar från Balkan. Jävligt goa killar. De skulle ALDRIG börja lipa så som du gör för detta! De hade garvat gott. Så dra inte detta till nån svensk/jugge-grej. I Göteborg kommer svenskar och juggar bra överens och har alltid gjort, borde vara likadant i Stockholm.

Rätt kul att se Javaguru bli anklagad för att vara rasist måste jag säga. Killen som tar minsta lilla chans att vurma för allt positivt med Skånes mångkultur. Så får han smaka på sin egen medicin. :hihi

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Den som har sämst attityd i den här tråden är väl ändå du? Vad är det du lipar över egentligen? Jag fattar inte. En spännbög med landskronabaxad hoj i Bosnien som folk tycker ser töntig ut?

Halva min bekantskapskrets har föräldrar från Balkan. Jävligt goa killar. De skulle ALDRIG börja lipa så som du gör för detta! De hade garvat gott. Så dra inte detta till nån svensk/jugge-grej. I Göteborg kommer svenskar och juggar bra överens och har alltid gjort, borde vara likadant i Stockholm.

Rätt kul att se Javaguru bli anklagad för att vara rasist måste jag säga. Killen som tar minsta lilla chans att vurma för allt positivt med Skånes mångkultur. Så får han smaka på sin egen medicin. :hihi

Sämst attityd, tar en stark andra plats efter detta meddelandet.:D

Varför ens lägga upp ett klipp och relatera till ett land? kanske bättre att välja sina ord: Är alla så tuffa i Bosnien? Hade du tyckt det va bättre om vi bytt ut Bosnien och skrivit "Sveriges baksida"

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Varför ens lägga upp ett klipp och relatera till ett land? kanske bättre att välja sina ord: Är alla så tuffa i Bosnien?

Men ska man vara lite motvalls så kan vi ju faktiskt konstatera att han inte gjorde något påstående utan ställde en fråga:
- "Är alla så här coola i Bosnien?"
....vill man då dra ett streck i diskussionen och fortsätta glädjas åt den nalkande våren så kan man helt enkelt nöja sig med att besvara frågan med:
- "Nej, vissa är lite coolare!"

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
Problemet var i min mening att dessa åker hoj utan hjälm, dock då tar man med Bosnien i problemt/frågeställningen

Hade han varit tydligare i sitt syfte så visst. Dock lät han oss läsare göra en tolkning av dessignen/urval.

I alla fall. Bra inlägg korvgubben:tummenupp. Finns många tuffar människor (semesterfirare) som åker precis som dessa idioter i filmen.

svenskarna som knappt går utanför hemmet utan cykelhjälm, man kan ju trilla och slå sig ...
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=211793

Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jag brukar inte svara i sådanahär trådar, eftersom de alltid spårar ur.
Men jag gör ett undantag idag.

Killen på R6:an är nog det stelaste jag någonsin har sett på en MC, inklusive nybörjare.
Talesättet "att ha en 2tum4 uppstoppad" har just fått ett ansikte.
Även om det går sakta, så är ju karln helt chanslös om det skulle hända något och han måste bromsa hårt. De där raka, spända armarna gör att han skulle tugga asfalt snabbare än någon skulle hinna säga "ooops".....

Han kommer aldrig köra hårt, bara bling-blinga :rolleyes:Look att ME now:) typen.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Hade du tyckt det va bättre om vi bytt ut Bosnien och skrivit "Sveriges baksida"

Det gör vi hela tiden och jag har aldrig sett en Göteborgare bli speciellt upprörd över det.

Säger begreppet "skinn på näsan" dig något?

Last edited:

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
Det gör vi hela tiden och jag har aldrig sett en Göteborgare bli speciellt upprörd över det.

Testa och lägg upp en tråd så kan vi se hur det hela slutar:tummenupp

Att ha skinn på näsan är inget begrepp mer ett fenomen

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Testa och lägg upp en tråd så kan vi se hur det hela slutar:tummenupp
Om du läst lite på forumet genom åren borde du veta att vi häcklar folk fram och tillbaka utan att folk blivit så upprörda. Då har man helt enkelt häcklat tillbaka.

Vi har skrivit att Skåne borde klippas av och driva i väg till Danmark, att Norrlänningarna tycker att ingen noterar dem och Göteborgarna har även de fått sin beskärda del av skiten. För att inte tala om oss Sthlmare. vi får ju skit i var och varannan tråd. Det tycker jag bara e kul och inget jag bryr mig om. Det kallas Jargong och är något vi utvecklat på SH.

Att ha skinn på näsan är inget begrepp mer att fenomen

Det är ett talessätt och innebär att man skall tåla lite.

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
jag vill dra mig till minnes en annan man med svart hoj av samma märke som hade lite liknande tendenser. Dock inte så utpräglade.

mera mera, hahahahah

Det var länge sedan man läste någon snurrigare än adde78.....

Hehehehe:D

Om du läst lite på forumet genom åren borde du veta att vi häcklar folk fram och tillbaka utan att folk blivit så upprörda. Då har man helt enkelt häcklat tillbaka.

Vi har skrivit att Skåne borde klippas av och driva i väg till Danmark, att Norrlänningarna tycker att ingen noterar dem och Göteborgarna har även de fått sin beskärda del av skiten. För att inte tala om oss Sthlmare. vi får ju skit i var och varannan tråd. Det tycker jag bara e kul och inget jag bryr mig om. Det kallas Jargong och är något vi utvecklat på SH.

Det är ett talessätt och innebär att man skall tåla lite.

visste inte om eran jongong, host jargon här på Sporthoj, kanske inte platsar in då:D. Har du någon manuall på allt detta?:D:D:D

/MVH Bannad for life:D

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
visste inte om eran jongong, host jargon här på Sporthoj, kanske inte platsar in då:D. Har du någon manuall på allt detta?:D:D:D

/MVH Bannad for life:D

Nej det är bara till att börja använda sin sociala förmåga och känna av läget lite. Fast å andra sidan är det väl bra antar jag att man säger ifrån om jargongen inte passar en men då måste man förstå att det är svårt att veta vilka få bland alla tusentals medlemmar som tar illa vid sig och genast kör taggarna utåt.

Många som är väldigt hårda är väldigt ömhudade.

Ain´t that so.

Last edited:

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
Nej det är bara till att börja använda sin sociala förmåga och känna av läget lite. Fast å andra sidan är det väl bra antar jag att man säger ifrån om jargongen inte passar en men då måste man förstå att det är svårt att veta vilka få bland alla tusentals medlemmar som tar illa vid sig och genast kör taggarna utåt.

Okej, ställer mig i ledet... jag gillar skämt och driva med folk, dock när man börjar jämföra och försöker påvisa hur andra folkslag är tuff och kör utan hjälm har man gått från skämt till förtryck

Som sagt hade man varit mer utförligt i texten hade jag aldrig reagerat. Nu visar det ju i och för sig att trådskaparen trivs med denna hojkultur (åka utan hjälm). Så jag får väl lov att be om ursäkt att jag kallade dig rasist. Förlåt.

:glömdet

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Okej, ställer mig i ledet... jag gillar skämt och driva med folk, dock när man börjar jämföra och försöker påvisa hur andra folkslag är tuff och kör utan hjälm har man gått från skämt till förtryck

Det är väl lite att ta i, tycker du inte? Du gillar inte att se på Top Gear då förmodar jag.:D

Som sagt hade man varit mer utförligt i texten hade jag aldrig reagerat. Nu visar det ju i och för sig att trådskaparen trivs med denna hojkultur (åka utan hjälm). Så jag får väl lov att be om ursäkt att jag kallade dig rasist. Förlåt.

:glömdet

Starkt. Sällan någon ber om ursäkt på SH:tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska

Ny design, ny motor och bät...

MP-Mässan lockade 55.000 besökare!

Hela 55.000 besökte finska ...

Ökat antal körkortsåterkallelser