Kollektivt vansinne! (stark bild...)

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
En paragrafryttare med ledsyn i kassan? Eller hade du något oplockat med henne? :va

Hoppas du inte slog dig när du träffade botten! :tummenupp

Jag har nått botten, med en rejäl duns!

På något mystisk vis var min plånbok borta när jag vaknade på morgonen och såg att snusdosan var tom.

Resolut samlade jag ihop alla mina tomglas här hemma, släpade i väg dom till affären, matade den där jävla maskinen i en halvtimme (kändes det som) och var ändå när jag var klar 3:- för fattig för att köpa snus.

Ett liljeholmens glimmade till, parkeringsmynten i bilen (enbart dom räckte till en dosa snus så pantgrejen var överflödig förnedring)

Går in på ICA med mitt pantkvitto och slänger dosan på disken, då säger kassörskan "Legitimation tack!"

Jag, en sliten 40åring med utseendet emot mig får inte köpa en dosa snus utan legitimation, som jag givetvis också saknar eftersom börsen är borta...

Lyckligtvis stod en söt liten flicksnärta bakom mig och erbjöd sig att langa en dosa snus åt mig...

Nu dröjer det nog ett år igen innan jag pantar en flaska, då gör jag som jag brukar och trycker på rödakorset knappen så slipper jag gå in och handle för kvittot...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
En paragrafryttare med ledsyn i kassan? Eller hade du något oplockat med henne? :va

Hoppas du inte slog dig när du träffade botten! :tummenupp

"Företagspolicy" dom nekar även pensionärer att köpa folköl utan leg.

Alla ska legitimera sig, oavsett ålder, dessutom ska personnumret knappas in i kassaapparaten, något jag antar att datainspektionen skulle kunna ha synpunkter på.

Varför ska dom föra register över vem som köper vad?

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
"Företagspolicy" dom nekar även pensionärer att köpa folköl utan leg.

Alla ska legitimera sig, oavsett ålder, dessutom ska personnumret knappas in i kassaapparaten, något jag antar att datainspektionen skulle kunna ha synpunkter på.

Jag har alltid undrat vart östtyskland tog vägen efter muren revs!

Nu vet jag. UMEÅ! :tummenupp

Snickers bitch

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Hoj
Honda CBR 600RR
Av bilden att utvisa Johan så verkar du ju ha stått där sen tidig morgon:hihi för att komma så pass långt fram i kön:D:D Det är bara att erkänna att du gladeligen stod där och köa med alla andra och hoppades på att du skulle göra årets klipp:D:D:D

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
När jag frågade på något sådant ställe sa de att numret inte sparas, utan att det mer är en kontroll av de anställda, så att de verkligen kollar leg. Har svårt att se vad butiken skulle ha för glädje av informationen, så jag misstänker att det stämmer, och om det gör det lär inte datainspektionen ha något att invända. Vi konsumenter kan ju invända och rösta med fötterna däremot.

No-NetonNet 4 me!
Har aldrig handlat från dem privat, men däremot många gånger till jobbet (via nätet då), och är faktiskt väldigt nöjd med dem. Grejerna brukar vara framme dagen efter eller max två, och när något har gått sönder inom garantitid har de hanterat det ypperligt. Kanske skiljer i servicenivå mellan privat och företag, det vet jag inget om, men jag kommer definitivt att handla från dem igen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
När jag frågade på något sådant ställe sa de att numret inte sparas, utan att det mer är en kontroll av de anställda, så att de verkligen kollar leg. Har svårt att se vad butiken skulle ha för glädje av informationen, så jag misstänker att det stämmer, och om det gör det lär inte datainspektionen ha något att invända. Vi konsumenter kan ju invända och rösta med fötterna däremot.

Om det inte sparas, hur kollar dom då personalen?
Om det sparas, då ÄR det ett fall för datainspektionen.

Jag skiter IOFS i vilket, men förs det register över att folk köper varor kan registret missbrukas, det ser man ju inte minst när jag får rabatterbjudanden från ICA, bara rabatt på sånt jag brukar köpa (om jag ens kommer ihåg att dra mitt Ica-kort).

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
IKEA är ok , har aldrig köat in till butiken men däremot ut:D:)

Vi råkade gå in bakvägen på IKEA i birsta efter de hade bytt om.
Samtliga kassor var öppna och vi bedömde det till 35min (minst) kö på kassan med kortast kö.

Vi åkte till en annan möbelfirma 300m bort och köpte något liknande ett par hundringar dyrare istället. 10minuter från det att vi lämnade bilen tills vi kunde fara igen. Klart värt.

Folk är ohälsosamt dumma i huvudet nuförtiden.

Ett annat exempel är folk som gladeligen betalar 32kr/L för lite bubblor i vattnet (ramlösa 16:- 50cl på macken). Men det blir ramaskri om mjölken går på 11kr/L :va

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC