Kollektivt vansinne! (stark bild...)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag fick ett sånt där reklamblad från en puckad elektronikgrossist.

Allvarligt, dom sålde kaffebryggare för 9.995:-

Det får man en EU moped med fyrtaktsmotor för!

Ingen ska försöka inbilla mig att tillverkningskostnaden för en kaffebryggare motiverar ett pris på tio loppor, inte ens om den värmer en skvätt mjölk och blandar i....

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Ingen ska försöka inbilla mig att tillverkningskostnaden för en kaffebryggare motiverar ett pris på tio loppor, inte ens om den värmer en skvätt mjölk och blandar i....

Man kan lätt både köpa en ko, bygga en hage till kofan och sedan anställa en dvärg från Thailand att mjölka kon och även blanda ner mjölken i kaffet åt dig. I typ ett år eller så. Akta dig så att du inte köper en tjur bara, kanske blir beskt kaffe.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Jag gick in på MediaMarkt en vanlig lördag för att kolla på en kaffebryggare. Jag märkte genast att något inte var som det brukade. Stämningen var spänd, butiksbiträden diskuterade vilt med varandra, väktarna var stressade, kunderna gestikulearede etc. Dock var det ganska lite folk i varuhuset samtidigt.

Efter en tids kollande röck jag tag i en säljare som fortfarande var uppjagad och mitt uppe i en diskussion med sin kollega. Jag fick den hjälp jag efterfrågade, men var tvungen att ställa frågan om vad som försiggick i butiken.

Fick då till svars att det var nåt jippo den helgen i butiken där en hel pall med elektronikprodukter såldes mycket billigt varje heltimme. Samma sort, men en stor kvantitet till ett lågt pris. Folk hade tyligen slagits inne i butiken och affären hade tvingats att ha stängt för en stund under dagen.

Ok, det är klart att det kan ställa till det om det är sjukt billigt, tänkte jag, så jag frågade vad som såldes sist. Jag trodde att det måste varit en LCD 50" för typ 500:- eller dylikt, men icke. Det var en köksmixer för 99:-... Visst tänkte jag och frågade försäljaren om vad den kostade ordinarie i tron om att höra typ tre laxar, men icke.

299:- svarade försäljaren...

Folk hade alltså slagits och blivit portade från MediaMarkt för att få en mixerjävel 200:- billigare!

Fy fan

Merovingian

Guest

Men det blir ju bara såååååå god Mocchiafrappelatteknattefnattetjatte! :fakta

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter

Säkert en bryggare för sånntdäringa ståchhållmskaffe.

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Får väl ta en sväng till MM i Linköping morgon för att kolla på eländet.

Om inte annat så kanske man får se lite slagsmål live. :)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC