Kollektivt vansinne! (stark bild...)

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
Vad var det ni köade för, 230 Volts dildo? :va
Det var inget nämnvärt köande, hann precis käka en korv och ta en kopp kaffe på vägen in. Var inte där för att handla, men jobbar man långa dagar är det trevligt med ett litet break på eftermiddagen. Begriper mig inte på de som orkade köa för att handla dock, köerna till kassorna var helt absurda.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det var inget nämnvärt köande, hann precis käka en korv och ta en kopp kaffe på vägen in. Var inte där för att handla, men jobbar man långa dagar är det trevligt med ett litet break på eftermiddagen. Begriper mig inte på de som orkade köa för att handla dock, köerna till kassorna var helt absurda.

Kan tänka mig det. Tyska företag är bra på såna där grejer verkar det som, iaf på de TV-reklaminslag jag plågats av på tyska hotellrum.

En gång handlade vi en hel korg fylld med olika sexredskap åt en kompis som hade 30årsfest. Några dagar senare så tackade vi för festen och undrade med illa dold förtjusning vad han gjorde av grejerna från practical joke-presentkorgen. "Den var tom när alla gästerna hade gått" svarade han.
De små kåta gäst-asen på festen hade nallat varenda grej! :mad:

Last edited:

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Kan tänka mig det. Tyska företag är bra på såna där grejer verkar det som, iaf på de TV-reklaminslag jag plågats av på tyska hotellrum.

En gång handlade vi en hel korg fylld med olika sexredskap åt en kompis som hade 30årsfest. Några dagar senare så tackade vi för festen och undrade med illa dold förtjusning vad han gjorde av grejerna från practical joke-presentkorgen. "Den var tom när alla gästerna hade gått" svarade han.
De små kåta gäst-asen på festen hade nallat varenda grej! :mad:

:rofl:rofl:rofl

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Så där såg det ut när PC-City öppnade i Sickla. Tog 2 timmar för mig att åka till jobbet som låg i Nacka. :mad::mad:

Last edited:

frillan

TSIO-550
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki RGV 250- 97, Moto Guzzi 1200 Sport -10.
Jag är ledig mitt i veckan, ons el tors. Perfekt nu åker jag och storhandlar på ica vid 10 tiden på förmiddagen.

Då kan det vara packat, inte en plats över. Vart kommer alla ifrån?

Min tid på ica är nu flyttad till efter 1900 fredag kväll.
Inte en själ inne i affärn, vart e alla:öl:öl

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
WTF!?

Hur ORKAR folk stå i en sådan kö?

Om jag nu mot förmodan hade bestämt mig för att jag skulle ha nåt där hade jag tamejfan sett till att komma dit sist , men komma in först. Ställ bilen och GÅ. Alternativt köra lite refugor och låtsas som om man ska någon heeelt annan väg. Till sista korsningen då man kanske ångrat sig eller parkar i närheten. Jösses, det där är ju vansinne.

Sen är det en helt annan femma om man snor någons parkering väl inne på p-området.

Så det så.

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
WTF!?

Om jag nu mot förmodan hade bestämt mig för att jag skulle ha nåt där hade jag tamejfan sett till att komma dit sist , men komma in först. Ställ bilen och GÅ. Alternativt köra lite refugor och låtsas som om man ska någon heeelt annan väg. Till sista korsningen då man kanske ångrat sig eller parkar i närheten. Jösses, det där är ju vansinne.

Sen är det en helt annan femma om man snor någons parkering väl inne på p-området.

Så det så.

Snålheten vs. Visheten, vem vinner?

Precis!!
På brinnande arbetstid ska man vara på joppet och surfa på SH och inget annat :fakta

:tummenupp

Last edited:

Merovingian

Guest
Så där såg det ut när PC-City öppnade i Sickla. Tog 2 timmar för mig att åka till jobbet som låg i Nacka. :mad::mad:

Jag minns det som igår. Skillnaden var väl att de faktiskt hade bra priser på bra varor, och inte 200 kr rabatt på en stavmixer.
Dagen efter köpte jag en videokamera á 3400 kr som normalt låg på 6000. Fanns kvar från premiärdagen.

Passerade i bil i annat ärende just på öppningsdagen och det såg ut precis som en annan föreställer sig Rosengård.
Utomhus, uteslutande invandrare, och en stämning på bristningsgränsen till blodutgjutelse.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Jag är ledig mitt i veckan, ons el tors. Perfekt nu åker jag och storhandlar på ica vid 10 tiden på förmiddagen.

Då kan det vara packat, inte en plats över. Vart kommer alla ifrån?

Min tid på ica är nu flyttad till efter 1900 fredag kväll.
Inte en själ inne i affärn, vart e alla:öl:öl

sön kl 10:00 :tummenupp

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Det jag tycker är så fantastiskt med genomsnittsbananen är att de kan kånka burkar och flaskor för att panta till sig en tjuga, de jagar rabattkuponger för att spara en femma vid köp av två och de kan köa i timmar för att ha chansen att spara nån hundring då de 50 första kunderna får köpa oxfilé för 99kr kilot....

......Men däremot orkar folk inte lyfta telefonluren och vara otrogna med sina banker och försäkringsbolag för att på så vis tjäna tusenlappar genom att byta bolag för alla sina bolån och försäkringar med jämna mellanrum.

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
Slår vad om att köerna lugnade sig i höjd med Kimstad!
Vet inte hur det var tidigare på dagen, men på eftermiddagen när jag var där var det ingen kö med bilen, och vi hade kanske 50 meter att gå från bilen när vi hade parkerat. Kön in tog under fem minuter, och det var rätt lagom för att hinna trycka i sig korv och kaffe (vilket ersatte lunch, så det var ren tidsvinst). Men i sann sporthojsanda så vet förstås alla som inte var där precis hur det var. :D

Men jag gjorde precis ett facebooktest för att få reda på vilken Astrid Lindgren-figur jag är, och det visade sig att jag är Karlsson på taket, och inte rädd för att göra bort mig, så det bjuder jag på. :)

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
299:- svarade försäljaren...

Folk hade alltså slagits och blivit portade från MediaMarkt för att få en mixerjävel 200:- billigare!

Fy fan

Jag har köat en enda gång till en sån affär, det blev 40 000 - 50 000 kr billigare då det var sjukt bra priser, riktigt slagsmål blev det nog inte men de fick stänga insläppet emellanåt.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har köat en enda gång till en sån affär, det blev 40 000 - 50 000 kr billigare då det var sjukt bra priser, riktigt slagsmål blev det nog inte men de fick stänga insläppet emellanåt.

:näsblod 40-50 000:-billigare!? Handlade du för flera hundra tusen på en gång då eller? Snart får vi se dig i lyxfällan...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
... att de kan kånka burkar och flaskor för att panta till sig en tjuga...

Jag har nått botten, med en rejäl duns!

På något mystisk vis var min plånbok borta när jag vaknade på morgonen och såg att snusdosan var tom.

Resolut samlade jag ihop alla mina tomglas här hemma, släpade i väg dom till affären, matade den där jävla maskinen i en halvtimme (kändes det som) och var ändå när jag var klar 3:- för fattig för att köpa snus.

Ett liljeholmens glimmade till, parkeringsmynten i bilen (enbart dom räckte till en dosa snus så pantgrejen var överflödig förnedring)

Går in på ICA med mitt pantkvitto och slänger dosan på disken, då säger kassörskan "Legitimation tack!"

Jag, en sliten 40åring med utseendet emot mig får inte köpa en dosa snus utan legitimation, som jag givetvis också saknar eftersom börsen är borta...

Lyckligtvis stod en söt liten flicksnärta bakom mig och erbjöd sig att langa en dosa snus åt mig...

Nu dröjer det nog ett år igen innan jag pantar en flaska, då gör jag som jag brukar och trycker på rödakorset knappen så slipper jag gå in och handle för kvittot...

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC