boostofta
Nybörjare....
En kombi = Volvo
V40 2.0T 160hk med pystrim så blir de 180-190 hk.
Hade en S40 med den motorn, gick fin fint till jag klantade mig i en hal kurva...
Kan bara klaga på att man hör lite vägljud, annars var där inget mer än service och bromsbelägg att göra vid den. köpte den när den gått 8500mil, skrotades vid 12700mil. hade haft pystrimmet på drygt 2000mil.
Vettig försäkring (2700kr helår helförsäkring, för mig på landet), om man köper en som är nyare än -00 tror jag, så har den RN motorn som är snålare. Lånade en sån ibland, hög motorvägsfart med full packning låg då på 0.88. Helt ok.
Vill man ha större bil så är det ju gammla V70in som gäller. Snygg bil, lite dyrare att serva. K-stag som ger upp och bakbromsarna rostar lättare. Men det gör de ju på nästan alla bilar idag.
9-5 vet jag inte mycket om, men de ligger ju bra i pris och är en svensk riktig bil fast det är sedanen som är snygg, kombin gillar jag inte
V40 2.0T 160hk med pystrim så blir de 180-190 hk.
Hade en S40 med den motorn, gick fin fint till jag klantade mig i en hal kurva...
Kan bara klaga på att man hör lite vägljud, annars var där inget mer än service och bromsbelägg att göra vid den. köpte den när den gått 8500mil, skrotades vid 12700mil. hade haft pystrimmet på drygt 2000mil.
Vettig försäkring (2700kr helår helförsäkring, för mig på landet), om man köper en som är nyare än -00 tror jag, så har den RN motorn som är snålare. Lånade en sån ibland, hög motorvägsfart med full packning låg då på 0.88. Helt ok.
Vill man ha större bil så är det ju gammla V70in som gäller. Snygg bil, lite dyrare att serva. K-stag som ger upp och bakbromsarna rostar lättare. Men det gör de ju på nästan alla bilar idag.
9-5 vet jag inte mycket om, men de ligger ju bra i pris och är en svensk riktig bil fast det är sedanen som är snygg, kombin gillar jag inte