kombi för 100 000kr

Mr_Turbo

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki sv1000
sgtpepper skrev:
2335906 Får jag inflika en liten fråga till de motorintresserade ungdomarna som förespråkar BMW? Varför körs (utan undantag) alla BMW av någorlunda nyare årsmodell med tända dimljus mitt på dagen?

Nästa gång jag ser en kebab-BMW med tända dimljus så kommer jag att fronta den med min trogna Volvo 850 (utan dimljus), förutsatt att jag för tillfället inte sitter på min hoj, då skriver jag bara upp regnummret och åker istället hem till ägaren på natten och skär halsen av honom.

Till trådstartaren: Jag tycker att du ska köpa dig en Volvo 850 GLT kombi, den drar undantagslöst över 1 liter milen och är stor och bänglig, perfekt bil. Pengarna du får över kan du lägga på det som är viktigt; motorcyklar.
Ljuskänslig? Man får faktisk åka med dimmljus + positionsljus på dagen så de så :p
Själv så tycker jag inte att dimmljusen bländar speciellt mycket alls, de ställer ju tom in dem på besiktningen så att de inte ska blända. Inte mycket att hetsa upp sig över...
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Mr_Turbo skrev:
2340325 Ljuskänslig? Man får faktisk åka med dimmljus + positionsljus på dagen så de så :p
Jo, men frågan som hela den intelligenta delen av mänskligheten ställer sig är ju: VARFÖR?!
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
sgtpepper skrev:
2340658 Jo, men frågan som hela den intelligenta delen av mänskligheten ställer sig är ju: VARFÖR?!
BMW-ägare har underliga saker för sig. Så är det bara. Tydligen är det även kutym att borra hål i ljuddämparen.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
valmers skrev:
2340787 BMW-ägare har underliga saker för sig. Så är det bara. Tydligen är det även kutym att borra hål i ljuddämparen.

Åh, vilken ide!
Jag som funderar på att byta upp mig till en slutkörd 525TDS i vinter. Då ska det borras direkt. Vilket fränt ljud det kommer attt bli.
 

Mr_Turbo

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki sv1000
sgtpepper skrev:
2340658 Jo, men frågan som hela den intelligenta delen av mänskligheten ställer sig är ju: VARFÖR?!
Ja de som gör det gör det väl antagligen för att de tycker bilen ser snyggare/tuffare ut då, kan inte komma på någon annan anledning.
Menade bara att det är dumt att störa sig så mycket som du verkar göra på något som faktiskt inte ens är olagligt.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Mr_Turbo skrev:
2342302 Ja de som gör det gör det väl antagligen för att de tycker bilen ser snyggare/tuffare ut då, kan inte komma på någon annan anledning.
Menade bara att det är dumt att störa sig så mycket som du verkar göra på något som faktiskt inte ens är olagligt.
Jo, det är det, eftersom man kör med halvljus och dimljus.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top