Kommande bandagar, hur vill du att upplägget ska vara?

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
FZ1 skrev:
2145117 De här utdragen säger emot sig själva.
Antingen står man för egna misstag eller så låter man någon annan stå för de egna misstagen. Det är två olika attityder det där.

Det är lätt att sitta bakom tangentborden och tycka en sak, men ligger man med en allvarlig skada pga någon annans misstag är det nog lätt att tycka annorlunda.

Och hallå, bankörningar är inga race, man vinner inga pallplatser. Om man känner sig tvingad att köra på eller precis över sin förmåga och inte kan backa av lite, bör man nog ta sig en fundering...

Ja och det jag menar är att blir det dyrt när man vurpar så är man antagligen försiktigare...
Därför så tror jag att många kör mer över sin förmåga om dom har försäkring på hojen som alltid går in o betalar allt!
Som en helförsäkring på mc gör! om den gäller vid bankörning dvs..

Likaså har jag en trafikförsäkring så kan jag ladda fullt o det gör inget om jag kör ner fem andra för trafikförsäkirngen täcker det...

För personskador så är det väl upp till var och än att teckna en olycksfallsförsäking! Då kan men ju få lite ersättning om man får men osv..

Man blir ju knappast stående utan sjukhusvård i sverige med eller utan försäkring!

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
de tidiga passen kan vara längre (30min) och de senare när folk börjar bli trötta tappa koncentrationen kan vara kortare (15min)

4 körpass

30min
25min
20min
15min

1,5tim bana 4 grupper = 6timmar

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha