Kommer du till Bike Week Karlskoga 21-30/7

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Swedie skrev:
2319563 På Fredag är det vad som kallas "Free practice".. antar man inte behöver betala. .
:lol :lol :lol :lol

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Men tjena! Har ni läst hur många varv 125, 250, Superstock 600 cup och Supersport 600 ska köra? De ska köra 32 varv! NSB ska köra 18... rookie 600 kör 18 oxå... lol..

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Matulda skrev:
2319565 King Of Whisful Thinking.... :D

Hur vart det med depåstödet??

Depåstödet ordnat, han hade lämnat det till ngn i R600 som ska vara där hela veckan. En sak mindre för GSX-F (eller dig!) att hålla reda på!!
Nu ska han bara hålla en plats i depån...........

Gustav O skrev:
2319377 Fi faan. Jalle is back och här sitter man med en riktig rääser i garaget men ingen körtid. För jävligt. :(

Kan du inte få loss ngn tid alls under hela veckan???

Är det di där jävvla Iron Maiden som ska råddas igen??

oscar skrev:
2319554 Du ska väl köra något race hoppas jag, eller har munkdieten satt sig hårt?!

Missar ju Rookieracet på lördagen, tyvärr. Vi får se vad veckan och körbarheten har att erbjuda!

Det där med munkar är bara gamla skrönor. Vi äter inte sånt onyttigt skit bara korv å mos på Shell, kebabtallrikar å McDonalds.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Swedie skrev:
2319576 Men tjena! Har ni läst hur många varv 125, 250, Superstock 600 cup och Supersport 600 ska köra? De ska köra 32 varv! NSB ska köra 18... rookie 600 kör 18 oxå... lol..

Hade man kört GP-VM hade man nog fått köra 50-55 varv i MotoGP på den banan för att komma upp i deras gränser på hur kort ett race får vara! Man skulle nog bli bra snurrig med så många varv på våra små banor.. :3freak :D

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Hallå är det alltså licensträning sön-ons? jajävlar då ska jag inhandla däck om det stämmer. priser/dag?

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Swedie skrev:
...

//EDIT! På Fredag är det vad som kallas "Free practice".. antar man inte behöver betala. Men det är endast ett pass och för nsb är det kl17.10 till 17.40.

Tror det är så om man kör i en EM-klass att en fri träning ingår i priset. Annars får du nog betala om du kör annan klass.

Ska du köra i en EM-klass får du nog inte heller träna på bike week då det inte räknas som en tillåten träning enligt deras regler.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Swedie skrev:
2319576 Men tjena! Har ni läst hur många varv 125, 250, Superstock 600 cup och Supersport 600 ska köra? De ska köra 32 varv! NSB ska köra 18... rookie 600 kör 18 oxå... lol..

Jag vill minnas att det var någon som efterlyste längre race för ett tag sedan, så att man kunde köra lite strategiskt eller vad det nu var. Så kom igen nu Swedie! :hihi

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jalle skrev:
2319704
Kan du inte få loss ngn tid alls under hela veckan???

Är det di där jävvla Iron Maiden som ska råddas igen??
Det är de nya tvillingarna som ska skötas. :)
Dock hoppas jag kunna rodda till så jag kan kika på EM-racen på söndagen men då är du väl på väg hem antar jag?

Swedie skrev:
EM har ju stipulerade gränser för hur korta deras race får vara.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Axxexs skrev:
2319850
Ska du köra i en EM-klass får du nog inte heller träna på bike week då det inte räknas som en tillåten träning enligt deras regler.

WHAT?? Vad ska man då göra där en hel vecka?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
oscar skrev:
2320450 WHAT?? Vad ska man då göra där en hel vecka?
Han skriver ju "nog". Kanske läge att kolla upp med UEM? I SM får man väl träna om det är officell träning vilket det ju får anses vara - kanske gäller samma i EM?

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Jag har inte läst i UEM reglerna om just det men i tillägggsreglerna under punkt 10 står det: "Its stritly forbidden to race racing motorcycles from participants on the circuit outside the official practice periods."

Dom officiella utlysta träningarna för EM är på torsdag och fredag.

Last edited:

Berra

Europe
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Aprilia Sportcity One
Vad jag har hört så får man träna först på torsdagen.
16.45 - 17.15 för €40

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jalle skrev:
2319365 Avfärd beräknas från Skeeååne på lördag och ankomst Gellråsen sent lördag eller söndag. Körning så mycket ekonomin tillåter.

GSXR11000RRR och ett R har lovat hålla en fin depåplats. Kommer han att lyckas?

Vet ngn hur det är med bokning för licensträningen?
Har för mig att man fick vara ute i mycket god tid för att få köra, så fort sekretariatet öppnar på morgonen?

Som sagts innan, info på hemsidan är alldeles lysande..........
Han ska fixa depåplats åt EMR, menar du. Förstår du vad detta betyder? EMR kommer att ha sitt första Exclusive Members Club-möte på åratal!

Man står i kö på morgonen och väntar på att Mike ska blir klar med sin mourronroejk och schienksmoerrgass.

PeterM

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
Triumph Daytona 675
Jag undrar också om man får bo i husvagn i depån från mån-ons, nån som vet?

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
J.Andersson skrev:
2323776 Red ut det här! ffs

Om du ska köra i någon av em-klasserna så få du inte träna på den banan förns på Torsdag men om du ska tävla i råcky 600,nsb elier 125 jr så får du köra hela veckan! capish?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
moto-gg skrev:
2323942 Om du ska köra i någon av em-klasserna så få du inte träna på den banan förns på Torsdag men om du ska tävla i råcky 600,nsb elier 125 jr så får du köra hela veckan! capish?
Du menar torsdag.

/Föreningen för utrotandet av versalsjukan

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...