z1000sx
Gudomlig sporthojare
50 000 - 70 000Instämmer! Aprilias siffror skulle jag också vilja se.
50 000 - 70 000Instämmer! Aprilias siffror skulle jag också vilja se.
Här finns Aprilias siffror, https://www.statista.com/outlook/mmo/motorcycles/aprilia/worldwideInstämmer! Aprilias siffror skulle jag också vilja se.
Ducati har väldigt bra vinstmarginal. De tjänade mer pengar 2023 än vad KTM gjorde, så de har hög marginal per sålt fordon.Vansinnigt imponerande att ducati kan dominera MotoGP med dom siffrorna!
typ 95% av de 18 miljonerna är väl motsvarande scooters?Satan i gatan! Har man en dussinhoj ??
Så oväntat många de säljer
Ducati har väldigt bra vinstmarginal. De tjänade mer pengar 2023 än vad KTM gjorde, så de har hög marginal per sålt fordon.
Det absolut svåraste är att hamna i mitten, vilket KTM tenderar att göra med svikande kvalitet och mellanklasshojar.Två helt olika affärsideer - att sälja ett fåtal exklusiva fordon med hög marginal vs att mätta marknaden med dynga och knappt någon marginal alls…
Ganska tydligt vilket som fungerat bäst under 2024…
Det absolut svåraste är att hamna i mitten
Finns gott om ekonomer och ingenjörer som drömmer för stort också förvisso.Samtidigt verkar denna ide fungera som någon slags beroendeframkallande drog för alla människor som hamnar i en ledningsgrupp. För det finns nog tio exempel på små svenska företag på varje BYD, där en ny VD eller en ny ledningsgruppsmedlem ser "visioner" och världsherravälde framför sig, om man bara kan rucka liiite grann på kvaliteten, om man bara kan pressa sina underleverantörer till liiite lägre priser, om man bara kan klämma ut liiite fler produkter...
En mycket farlig väg att gå och en stark anledning att hålla marknadsföringsmänniskor borta från alla former av ledningsgrupper. Ingenjörer och ekonomer har i alla fall klarat av både allmän och särskild matematik på högstadiet. Högst oklart när det gäller marknadsföringsmänniskor...
Wohoo!Helt plötsligt passar MV Agusta inte längre in i KTMs långsiktiga strategi. I början av året var tongångarna annars att MV var en ”juvel som behövde uppmärksammas mer”. Förmodligen bra för MV att de inte blev en till omstajlad KTM.
Breaking news: KTM leaves MV Agusta because the Italian brand 'doesn't fit into its long-term strategy'
The motorcycling world has been surprised by some unexpected news: KTM has decided to stop investing in MV Agusta, according tomotorcyclesports.net
Nä. Ok! Förvånad nä.. KTM Vilka Sopor!....Och nu är det verkligen ebb i kassakistan - ingen decemberlön till de anställda…
KTM workers to go unpaid over Christmas
Reports from Austria have revealed that wages promised to be paid in December by KTM will go unpaid until 2025.www.crash.net
Den är ganska hård och ganska illa.Och nu är det verkligen ebb i kassakistan - ingen decemberlön till de anställda…
KTM workers to go unpaid over Christmas
Reports from Austria have revealed that wages promised to be paid in December by KTM will go unpaid until 2025.www.crash.net
Helt plötsligt passar MV Agusta inte längre in i KTMs långsiktiga strategi. I början av året var tongångarna annars att MV var en ”juvel som behövde uppmärksammas mer”. Förmodligen bra för MV att de inte blev en till omstajlad KTM.
Breaking news: KTM leaves MV Agusta because the Italian brand 'doesn't fit into its long-term strategy'
The motorcycling world has been surprised by some unexpected news: KTM has decided to stop investing in MV Agusta, according tomotorcyclesports.net
Nästan så man skulle sälja sina KTM aktier och investera i Northvolt istället
Problemet är dock gemensamt.Det finns trots allt en väsentlig skillnad mellan Northvolt och KTM.
Den ena har en eftertraktad produkt och relativt fulltecknade orderböcker, men kan inte producera i tillräckligt hög takt för att få in pengar, göra vinst och betala av sina lån.
Den andra verkar inte ha några produktionsproblem, men har istället mättat marknaden med en produkt som ingen längre vill ha och kan därmed inte få in pengar, göra vinst och betala av sina lån.
Problemet är dock gemensamt.
Lånade medel.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |