Låter som en bra idé.SH Gruppköp?
Köper vi firman kan vi nog ta en hoj vardera ur 2024 produktionen också:
"MV Agusta has also suffered from overproduction in recent months, with around 2,000 unsold motorcycles believed to be lying in warehouses in Austria"
Vem skall köpa 265.000 osålda KTM?265000 hojar i lager = 1 års normal försäljning.
KTM mot räddning – 265 000 motorcyklar i lager | Carup.se
Nu ökar hoppet om räddning för konkursade mc-tillverkaren KTM. Investerare är beredda att gå in med 8 miljarder kronor. Samtidigt avslöjas att företaget har 265 000 motorcyklar i lager som nu ska säljas ut. Förhandlingarna i konkursdomstolen tänder hoppet om en framtid för den kollapsade...carup.se
Finns det nåt reservdelslager?Vem skall köpa 265.000 osålda KTM?
Jag bjuder en femma!Vem skall köpa 265.000 osålda KTM?
Helt rätt, befintliga hojar blir ju inte sämre… och jag tror också att en större ägare blir bättre och stabilare.Som ägare av 2 st KTM av nyare slag så inser jag att dessa får jag behålla lääääänge. Men gråter inga floder pga det. Tvärtom är det väl läge att köpa upp sig på ett litet minilager av 1290 GT
Men styrelsen verkar ha blivit ordenligt lurade av en uppblåst balansräkning. KTM mår nog bättre med Baja som ägare.
Dom ligger faktiskt till vettiga priser när dom dumpat priserna så jag som svurit att aldrig ha en igen överväger faktiskt en lc4:a igen i brist på vettiga konkurrenter i klassenVem skall köpa 265.000 osålda KTM?
Gört!Dom ligger faktiskt till vettiga priser när dom dumpat priserna så jag som svurit att aldrig ha en igen överväger faktiskt en lc4:a igen i brist på vettiga konkurrenter i klassen
This means that KTM AG will take over the majority and also the industrial management of MV Agusta Motor S.p.A. In the medium term, an annual production volume of more than 10,000 MV Agusta premium motorcycles is planned at the site in Varese.
En flång ny 701 LR för 50’ och jag köper!
99” är okey för vanliga också -gav nåt liknande för en 690r 2010 ,bättre att ersätta luftburken med poddfilter och en tank istället hade det på 10:an och nu finns det ju massproducerade såna tankar istället för den svetsade alutanken vi gick gjorda då.En flång ny 701 LR för 50’ och jag köper!
De har tydligen flera tusen MV-hojar ståendes i lager i Österrike. Dessa ska nu överföras till Varese, och bli italienarnas huvudvärk att göra sig av med.Fartblindheten i att fortsätta producera fullt ut när man inte säljer något är häpnadsväckande.
Och, att dessutom fnatta runt och dra upp planer för MV Agusta:
PIERER Mobility: Early takeover of majority stake in MV Agusta | PIERER Mobility AG
Die PIERER Mobility AG ist die Holdinggesellschaft von KTM AG, Europas führendem Motorradhersteller. Mit dem Fokus auf das Premiumsegment vereint das Unternehmen die Marken KTM, GASGAS, Husqvarna und MV Agusta unter einem Dach. Zum Premium-Markensortiment zählen auch die Hochleistungskomponenten...www.pierermobility.com
...som alltså skulle pumpa ut ytterligare +10.000 hojar på en tämligen mätt marknad är så verklighetsfrämmande att man baxnar.
Titanic revisited.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |