Kompisarna fast för "klottring", får polisen göra såhär?

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Hubbabubba skrev:
Det ligger nåt i det du säger men eftersom dom erbjöd sig att ta bort det (30 sekunders jobb) så är det ju ingen annan som får sota för det.
Det hade ju ioförsig vart en annan sak om de hade sprungit därifrån.

Då ska jag råna en bank och åker jag fast så kan jag lägga tillbaka pengarna, få lite skäll och gå därifrån, så skulle det va OK enligt dig? Rätt åt idioterna tycker jag... ! :fatta! :fatta! :fatta!

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
va ??

Vegas skrev:
if you can't do the time, don't do the crime :fatta!

?? Fövånande åsikter i en tråd på en sida där den som smiter undan, "drar snuten" eller liknande brukar hyllas som hjälte...:va

EazyD

En superhjälte för dig...
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
I April
håkanolsson skrev:
Därför att då blir det inget straff. Straff är till för att avhålla folk från brott. Om man skäl en MC och åker fast så kan man inte gottgöra det genom att lämna tillbaka hojen. Man skall in några månader

Du tog orden ur munnen på mig.

Mechanic_D

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Ja
Rigge skrev:
Då ska jag råna en bank och åker jag fast så kan jag lägga tillbaka pengarna, få lite skäll och gå därifrån, så skulle det va OK enligt dig? Rätt åt idioterna tycker jag... ! :fatta! :fatta! :fatta!

Nu är inte det här i riktigt det här i samma klass som ett bankrån :rolleyes:

Tack allihopa för svaren! :)

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Kahobe skrev:
?? Fövånande åsikter i en tråd på en sida där den som smiter undan, "drar snuten" eller liknande brukar hyllas som hjälte...:va

om du läser en gång till vad jag skriver..... om du inte kan stå för vad du gör & inte klarar av att ta ditt straff så ge fan i det!!!!! :fatta!

sen är det lite skillnad på fortkörning & skadegörelse..... :7peta
GE FAN I ANNANS EGENDOM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Öh..vad hände då? :va

Står de fortfarande kvar och funderar över valet eller har de gått hem?

Masterlord

Det man inte vet har man ingen aning om!
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
hojlös
Hubbabubba skrev:
I Lördags så var några goda vänner till mig ute och gjorde små illdåd.
De gick in i en leksaksaffär och köpte en burk med gatukritor, precis sånna som barnen har när dem ritar hagar på vägen. Färgen går bort med vatten.
Hursomhelst, dom tar kritorna och ritar några streck på en vägg. Plötsligt kommer det ett par väktarr och tar fast "gärningsmännen".
De tillkallar polis som tar tag i saken. De bestämmer sig för att ge mina kompisar två val:

Antingen ska de anlita en städare för att ta bort det, kostar ca 1000kr.
De får alltså inte ta bort "klottret" själva. :kocko

Val nummer två är att de måste städa området i 5 timmar för att slippa betala eller att bli polisanmälda.

Hur är de funtade egentligen? Ok, det var dumt av kompisarna att göra det men de kunde ju ta en tvättsvamp och gnugga bort det på 30 sekunder.

Nu vill jag gärna ha just era synpunkter på polisens beslut!
De kan gott tvätta rent efter sig.
Jag avskyr idioter som klottrar och grisar ner på annans egendom.
Om man känner att man absolut måste klottra och förstöra, gör det då sina egna grejer istället och låt för fan bli andras saker och egendomar.
SPÖSTRAFF!!! :fatta!

Mechanic_D

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Ja
lord skrev:
De kan gott tvätta rent efter sig.
Jag avskyr idioter som klottrar och grisar ner på annans egendom.
Om man känner att man absolut måste klottra och förstöra, gör det då sina egna grejer istället och låt för fan bli andras saker och egendomar.
SPÖSTRAFF!!! :fatta!

:Bugar :tummenupp :banana

Vargen2k

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
klotad rsv mille samt en ofärdig fz750
hade dom städat bort det ifall de inte åkt dit??? troligtvis inte... Hoppas dom får böta.

Texas

Somnadsbudsbetend'e
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Nightrod-08
Nästa gång kanske det är bågen din dom (kanske inte just dina polare) kladdar på... :mad:
Lite moral.....mitt är mitt och ditt är ditt....

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Kahobe skrev:

Skillnaden är att ingen annan drabbas av en fortkörning eller en smitning om man inte krockar förstås.

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Såld.
Bara en fråga hur gamla är dessa människor?
Sånt du beskriver händer här där jag bor oxå, dock av pojkar/flickor i en ålder av kanske 7 år. Har en svag känsla av att dina vänner är äldre? :va

Jag skulle iaf bli hyffsat irriterad om ngt mumbo hade stått o kladdat med någon ful färg på krita på min vägg, även om det går bort med vatten.
När dom ändå håller på o städar kan du väl skicka hit dom, så dom kan få städa lite har oxå. Kan jag lova dig att dom aldrig gör om det där. :fatta!

streetfighter1

För******
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
Fighter Honda CBR900 -96/-97, Huskvarna 258
Hubbabubba skrev:
Det ligger nåt i det du säger men eftersom dom erbjöd sig att ta bort det (30 sekunders jobb) så är det ju ingen annan som får sota för det.
Det hade ju ioförsig vart en annan sak om de hade sprungit därifrån.

Kommer de eller någon annan att lära sig läxan av ett sådant lätt straff?
Om de ska rita på någons vägg så kan de göra det på sin egen vägg.
De är klottrare oavsett om de bara ritat "några streck".
5 timmars städning eller 1000:- i saneringsavgift är lindrigt!!

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Joo.. eller så kan de ju måla över sträcken de ritade. Låt de betala! Så kanske de tar bort lite kritfärg på väggar där de har målat när de INTE blivit upptäckta med.

jb

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF-R1 -18
Hubbabubba skrev:
Så här ligger det till, om de städar området slipper de betala för att ta bort kritfärgen men de FÅR ändå inte ta bort den själva. Det får någon städarfirma göra på kommunens bekostnad.
Varför låter polisen inte bara dem ta bort färgen själva när de erbjuder sig istället för att dra på kommunen massa onödiga kostnade?

Är man så korkad att man klottrar är man troligtvis inte heller kapabel till att ta bort skiten. Skulle de låta klottrarna själva ta bort det så finns det en risk att det blir värre.

I detta fallet kanske de hade klarat av det. Men polisen har knappast tid att avgöra vad det är för något de har klottrat med. Och då är det enklare att anlita "proffs".

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Hubbabubba skrev:
I Lördags så var några goda vänner till mig ute och gjorde små illdåd.
De gick in i en leksaksaffär och köpte en burk med gatukritor, precis sånna som barnen har när dem ritar hagar på vägen. Färgen går bort med vatten.
Hursomhelst, dom tar kritorna och ritar några streck på en vägg. Plötsligt kommer det ett par väktarr och tar fast "gärningsmännen".
De tillkallar polis som tar tag i saken. De bestämmer sig för att ge mina kompisar två val:

Antingen ska de anlita en städare för att ta bort det, kostar ca 1000kr.
De får alltså inte ta bort "klottret" själva. :kocko

Val nummer två är att de måste städa området i 5 timmar för att slippa betala eller att bli polisanmälda.

Hur är de funtade egentligen? Ok, det var dumt av kompisarna att göra det men de kunde ju ta en tvättsvamp och gnugga bort det på 30 sekunder.

Nu vill jag gärna ha just era synpunkter på polisens beslut!

Inte för att jag tycker att det är ok att klottra men någonting som är ännu värre är folk med taskig barndom och peniskomplex som förösker utöva makt igenom ett yrke, nää sådana typer ska ha batongen doppad i tabasco och uppkörd i arslet!!!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln