Kompisarna fast för "klottring", får polisen göra såhär?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
eus skrev:
vafan.. kritor?
Hahaa

Sen vetifan om fördomen om graffitimålare stämmer
Jag känner ett par som målar graffiti, några utav dem jobbar.
Några andra läser på högskola.
Känner ingen graffitimålare som snor sina burkar eller är arbetslös.
Du menar klottrare.

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08
hmm

Hightuned skrev:
Inte för att jag tycker att det är ok att klottra men någonting som är ännu värre är folk med taskig barndom och peniskomplex som förösker utöva makt igenom ett yrke, nää sådana typer ska ha batongen doppad i tabasco och uppkörd i arslet!!!

Så kan du ju hänvisa till detta när din hoj blir snodd, din tjej våldtagen, du själv misshandlad, nån jävel drar en skruvmejsel i lacken på din bil, nån kör över din unge, ska jag fortsätta!
För det BÄSTA alla dom här människorna vet är att RIKTIGT jävlas med folk som är HELT oskyldiga!!!
Suck...
/T

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
monark
Synd att dom inte fick höga böter och bara behöver städa området...

trött på idioter som förstör fär våra skattepengar som kan gå till annat!

SKIT SKA SKIT HA!!!! :fakta

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia rsv
Det skulle vara kul och se hur många som skulle försvarat pissungarna om dom hade ritat med krita på en hoj, personligen tycker jag inte att det är någon större skillnad.

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
-Lowrider- skrev:
Tycker det är helt rätt! Va fan ska de kladda på en fastighetsägares vägg? Hade du blivit glad om någon kom hem och klottrade på dina väggar?
Klotter kostar miljontals kr varje år för kommuner och övriga ägare för att dessa jävla pack inte fick några kritor att leka med när det va små.
Dina polares fall kanske inte var så allvarligt men ändå onödigt..och då får de äta upp straffet.
Tack, nu slapp jag skriva det. Kladdar man på något man saknar tillstånd att kladda på(inte enbart i den bemärkelsen att klottra) så ska man fan ha sig ett kokt stryk. Ungefär lika smart som RTC packet, hade mer än gärna åkt in till stan med en högaffel, en bunt pitbulls och ett tröskverk. Sedan hade jag kunnat roa mig ordentligt. :machinegu

Last edited:

Mechanic_D

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Ja
jb skrev:
... men polisen har knappast tid att avgöra vad det är för något de har klottrat med. Och då är det enklare att anlita "proffs"...

Anlita ett proffs för att se att det var kritor?
På burken som dom visade upp för polisen stod det Från 3 år så det var nog inga avancerade saker... :rolleyes:

Förresten kan jag nog säga såhär, nästan alla här inne har säkert gjort nåt som är värre detta som barn :hihi

Än en gång, ni ska inte tro att ja står på polarnas sida

:fatta!

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
Hubbabubba skrev:
I Lördags så var några goda vänner till mig ute och gjorde små illdåd.
De gick in i en leksaksaffär och köpte en burk med gatukritor, precis sånna som barnen har när dem ritar hagar på vägen. Färgen går bort med vatten.
Hursomhelst, dom tar kritorna och ritar några streck på en vägg. Plötsligt kommer det ett par väktarr och tar fast "gärningsmännen".
De tillkallar polis som tar tag i saken. De bestämmer sig för att ge mina kompisar två val:

Antingen ska de anlita en städare för att ta bort det, kostar ca 1000kr.
De får alltså inte ta bort "klottret" själva. :kocko

Val nummer två är att de måste städa området i 5 timmar för att slippa betala eller att bli polisanmälda.

Hur är de funtade egentligen? Ok, det var dumt av kompisarna att göra det men de kunde ju ta en tvättsvamp och gnugga bort det på 30 sekunder.

Nu vill jag gärna ha just era synpunkter på polisens beslut!

Busted! :banana

Som nån sa: "If you can't do the time...."
De får vara tacksamma att de inte blev polisanmälda på platsen! Tänk och vara polis och ha med såna ungar att göra hela tiden! Hur länge hade du haft tålamod med sådana människor? :kocko

Get serious man!!! Do the time and stop being such a baby! :fatta!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Hubbabubba skrev:
Anlita ett proffs för att se att det var kritor?
På burken som dom visade upp för polisen stod det Från 3 år så det var nog inga avancerade saker... :rolleyes:

Förresten kan jag nog säga såhär, nästan alla här inne har säkert gjort nåt som är värre detta som barn :hihi

Än en gång, ni ska inte tro att ja står på polarnas sida

:fatta!

Det beror ju på huar gamla barn det är. När jag var 7-10 år så hände det väl att man kladdade på nån vägg nån gång. Har dock fått intrycket att de här är äldre.

Diversion

Guest
pansarvagnen skrev:
Synd att dom inte fick höga böter och bara behöver städa området...

trött på idioter som förstör fär våra skattepengar som kan gå till annat!

SKIT SKA SKIT HA!!!! :fakta

Men det är ju just det, självklart ska dom ha ett straff för dom har ju gjort fel. Vad jag vänder mig emot är att dom inte får ta bort skiten som en del av ett mer omfattande straff som t.ex. städa och/eller böter. Om dom får göra det sparar vi ju skattepengar samtidigt som dom får ett straff.

Som det nu är är det ju snutens fel att det kostar mer skattekulor än det annars skulle ha gjort.

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Hubbabubba skrev:
I Lördags så var några goda vänner till mig ute och gjorde små illdåd.
De gick in i en leksaksaffär och köpte en burk med gatukritor, precis sånna som barnen har när dem ritar hagar på vägen. Färgen går bort med vatten.
Hursomhelst, dom tar kritorna och ritar några streck på en vägg. Plötsligt kommer det ett par väktarr och tar fast "gärningsmännen".
De tillkallar polis som tar tag i saken. De bestämmer sig för att ge mina kompisar två val:

Antingen ska de anlita en städare för att ta bort det, kostar ca 1000kr.
De får alltså inte ta bort "klottret" själva. :kocko

Val nummer två är att de måste städa området i 5 timmar för att slippa betala eller att bli polisanmälda.

Hur är de funtade egentligen? Ok, det var dumt av kompisarna att göra det men de kunde ju ta en tvättsvamp och gnugga bort det på 30 sekunder.

Nu vill jag gärna ha just era synpunkter på polisens beslut!
alltså nu kanske kritorna inte var så farligt,men jag börjar bli så less på allt jävla klotter som förstör våra hem,områden etc, och det är vi skattebetalare som får betala för borttagandet av det sedan(på ett eller annat sätt).

nästa gång jag ser en klottrare så kommer jag gå lös på klottaren med ett slagträ!!! :mad:

ser ja en kille som klottarar när jag är ute med hojjen så då skall jag jaga den jäveln tills han ser ut som en sönder stressad ren :kulspruta

edit:dock måste jag säga att KONST kan vara snyggt på en del betongväggar,tunnlar etc. men då fan skall det vara något seriöst målat

Last edited:

Vägra vurpa

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2003
Hoj
Fireblade 929 -01
Jobbar själv på Securitas och blir förbannad när jag läser vad du frågar!
Tro fan att man inte får rita på nån annans egendom, vad det än är för jävla kritor!!!

Be dom växa upp istället!!

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
tob skrev:
Så kan du ju hänvisa till detta när din hoj blir snodd, din tjej våldtagen, du själv misshandlad, nån jävel drar en skruvmejsel i lacken på din bil, nån kör över din unge, ska jag fortsätta!
För det BÄSTA alla dom här människorna vet är att RIKTIGT jävlas med folk som är HELT oskyldiga!!!
Suck...
/T

Dom ska bara sköts sitt jobb inget mer!. En polares lillebror dog i en biljakt för några år sedan för att en väktare trodde han var polis. Helt i onödan då en utbildad polis skulle förhoppingsvid ha haft vett att avbryta jakten innan någon kom till skada. Ingen ska väl behöva dö över en stulen bil?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Hightuned skrev:
Dom ska bara sköts sitt jobb inget mer!. En polares lillebror dog i en biljakt för några år sedan för att en väktare trodde han var polis. Helt i onödan då en utbildad polis skulle förhoppingsvid ha haft vett att avbryta jakten innan någon kom till skada. Ingen ska väl behöva dö över en stulen bil?

Håhå ja...en polis hade säkert avbrutit jakten på en stulen bil....
Polisens jobb är att ta fast bland annat biltjuvar. Råkar tjuven dö på kuppen är det väl hans eget fel och ingen annans.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Chris Ash skrev:
Håhå ja...en polis hade säkert avbrutit jakten på en stulen bil....
Polisens jobb är att ta fast bland annat biltjuvar. Råkar tjuven dö på kuppen är det väl hans eget fel och ingen annans.
Är det frågan om rena rama galenskaper så bör de avbryta, ja! Bättre att spärra av ett par vägar än att jaga nån utför en kaj eller in i en bergvägg.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
berggren_martin skrev:
Är det frågan om rena rama galenskaper så bör de avbryta, ja! Bättre att spärra av ett par vägar än att jaga nån utför en kaj eller in i en bergvägg.

Det är nog jävligt lätt att avgöra.....svårt att veta i förväg om tjuven ska bränna in i en bergvägg. Det är inte polisen som sparar livet, det är fritt fram för tjuven att stanna.

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08
Näpp där har du rätt!

Hightuned skrev:

Näpp där har du rätt, hade han inte snott bilen/ stannat så hade han förmodligen inte kört ihjäl sig.
/T

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Helt rätt... Hade någon klottrat på min vägg och jag fått tag i dom skulle dom få slicka väggen ren....

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...