Hej flickor,
Jag har stött på patrull av SS rang, hoppas ni kan hjälpa till.
Jag har en ducati motor 821 v(hypermotard,strada etc) där båda topparna har varit av för renovering pga i princip 0 komp innan renovering och en motor som så klart inte startade.
Efter rengörning, slipning av ventilsäten, nya packningar etc så får jag ca 160psi på båda cylindrarna med kamremmarna av. Dvs när cylinderna är i TDC för kompression med alla ventlier stängda. Skitbra tänker man....men! när remmarna monteras på, så håller den vertikala cylinder sina 160psi men den horisontella hoppar upp till ca 200psi samt baktänder genom insuget och lite popping i avgassytemet.
För mig låter alla dessa symptom på fel taiming, eller vad tycker ni?
Kruxet är att för montering av remmar har jag använt ducati org. verktyg för låsning av kamaxlar, samt även markerat remmarna innan avtagning och allt ser ut att stämma. Ventilspel är också perfekt, i princip i mitten av toleransen.
Jag blir inte klok....
Jag har stött på patrull av SS rang, hoppas ni kan hjälpa till.
Jag har en ducati motor 821 v(hypermotard,strada etc) där båda topparna har varit av för renovering pga i princip 0 komp innan renovering och en motor som så klart inte startade.
Efter rengörning, slipning av ventilsäten, nya packningar etc så får jag ca 160psi på båda cylindrarna med kamremmarna av. Dvs när cylinderna är i TDC för kompression med alla ventlier stängda. Skitbra tänker man....men! när remmarna monteras på, så håller den vertikala cylinder sina 160psi men den horisontella hoppar upp till ca 200psi samt baktänder genom insuget och lite popping i avgassytemet.
För mig låter alla dessa symptom på fel taiming, eller vad tycker ni?
Kruxet är att för montering av remmar har jag använt ducati org. verktyg för låsning av kamaxlar, samt även markerat remmarna innan avtagning och allt ser ut att stämma. Ventilspel är också perfekt, i princip i mitten av toleransen.
Jag blir inte klok....