kongoFOLKSAM!!!

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
JAG TAR TILLBAKA DET SOM STÅR HÄR NEDAN, LÄS LÄNGRE NER I TRÅDEN!! :tummenupp
.......................................................................................................
:mad: Ringde till folksam kl13:03 och fick höra att de stängt kontoret vid 13 i dag , men att man kunde ringa deras jour för "akuta" försäkringsärenden.

Kom nu hem och känner att det är dags att ställa på inför kommande långhelg, glad i hågen ringer man och tänker på att man ska få ta sin första km på nyhojen i påskhelgen trots allt, Innan hade de lovat mig att så fort du vill åka så är det bara att ringa!

När de svarar så säger en kvinna med ironi i rösten:- Ja du grabben, du skulle ringt innan klockan 13 för nu är systemen stängda! :huvet

Jag svarar:-Du måste skoja? jag kan alltså inte ställa på förrän tidigast tisdag!!??

-Nä precis, du missade med tre minuter *skratt* :mad:

-MEN VAFAN HAR NI ÖPPET NU DÅ FÖR OM NI INTE KAN GÅ IN I SYSTEMEN?

-För att man ska kunna anmäla akuta vattenskador osv.

-Tycker ni inte att det är jävligt dumt att ha jour som inte ens kan gå in och klicka igång en försäkring?

-Nä!
*KLICK*

¨Blev så lack att jag slängde på luren! Till saken hör även att jag är bortrest och jobbar två veckor frammåt från tisdag!
:huvet :mad: :finger


En liten tröst är att jag köpt ny hjälm Som ser ut så här! ,idag, som jag inte får använda!
 
Last edited:

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Vad är I-landsproblem? :)

Skämt åsido, jag förstår dig, men ring ett annat bolag och ta en tillfällig försäkring.

//D
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Har du en garageförsäkring nu så är det väl bara att ställa på och gasa?!?

//Anders.
 

hoj sugen

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
gbg
Hoj
Zx9 01
Låter konstigt detta. Jag har folksam. Och ringde till dom 7 på kvällen, för att jag ville tekna en försäkring på hojen.. det var inga problem. 5 minuter senare var jag ute och körde. Dett var för 3 dagar sen.

Kongo skrev:
:mad: Ringde till folksam kl13:03 och fick höra att de stängt kontoret vid 13 i dag , men att man kunde ringa deras jour för "akuta" försäkringsärenden.

Kom nu hem och känner att det är dags att ställa på inför kommande långhelg, glad i hågen ringer man och tänker på att man ska få ta sin första km på nyhojen i påskhelgen trots allt, Innan hade de lovat mig att så fort du vill åka så är det bara att ringa!

När de svarar så säger en kvinna med ironi i rösten:- Ja du grabben, du skulle ringt innan klockan 13 för nu är systemen stängda! :huvet

Jag svarar:-Du måste skoja? jag kan alltså inte ställa på förrän tidigast tisdag!!??

-Nä precis, du missade med tre minuter *skratt* :mad:

-MEN VAFAN HAR NI ÖPPET NU DÅ FÖR OM NI INTE KAN GÅ IN I SYSTEMEN?

-För att man ska kunna anmäla akuta vattenskador osv.

-Tycker ni inte att det är jävligt dumt att ha jour som inte ens kan gå in och klicka igång en försäkring?

-Nä!
*KLICK*

¨Blev så lack att jag slängde på luren! Till saken hör även att jag är bortrest och jobbar två veckor frammåt från tisdag!
:huvet :mad: :finger


En liten tröst är att jag köpt ny hjälm idag, som jag inte får använda!
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Men va...

ställ på hojjen via www.vv.se (vägverket), det är INTE via f-bolaget du ställer på / av.

Jag har folksam, och ställer jag på hojjen utan att ringa dem, så får jag halvförsäkring = laglig, eftersom jag redan tecknat garageförsäkring. Ringer jag dem så ändrar de till helförsäkring, och så blir det hel varje gång jag ställer på.

Så vad är problemet?
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
UrbanTiger skrev:
I garageförsäkring har man ingen trafik, jue...

Tjillevipp.

Det var ju därför jag skrev att han skulle ställa på först, för då borde han rimligen få halv/hel-försäkringa automagiskt.

//Anders.
 

TRON

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2004
Ort
bor:
Hoj
Lightbike
vafan ska du ut o göra på vägarna nu - det är ju decimeter med snö. vägarna är ju indränkta i salt och täckta med grus...

Skippa åkat och gör nåt vettigt istället - du kommer hinna åka resten av året så du tröttnar påt. :)
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Pratade också med Folksam i dag

Jag pratade också med folksam. vid 15.00 tiden.
Fick samma svar av deras telefonsvarare att man skulle ringa till jouren.
Och han på jouren var trevlig och vidarebefodrade mig till ett ombud som sa att jag bara behövde ställa på hojjen, så blev det automatiskt den försäkring jag hade när jag ställde av hojjen.

Så det e bara att tuta och gasa i helgen.
 

Kneedrag

Guest
Jag har trögghansa tydligen så behöver jag inte ringa dem utan det är bara o ställa på hojen .Försäkringsuppgiften ligger vilande i vägtrafikregistret och VV meddelar sedan mitt försäkringsbolag när hojen ställs på då gäller min försäkring.

Det här har både vv och försäkringsbolaget sagt till mig fast det är alltid bäst att ringa o dubbelkolla endå.


Blue Queen
 

Kneedrag

Guest
Eskilsson skrev:
Jag pratade också med folksam. vid 15.00 tiden.
Fick samma svar av deras telefonsvarare att man skulle ringa till jouren.
Och han på jouren var trevlig och vidarebefodrade mig till ett ombud som sa att jag bara behövde ställa på hojjen, så blev det automatiskt den försäkring jag hade när jag ställde av hojjen.

Så det e bara att tuta och gasa i helgen.


du hann före bläääää :tummenupp :)
 

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Pejo skrev:
Men va...

ställ på hojjen via www.vv.se (vägverket), det är INTE via f-bolaget du ställer på / av.

Jag har folksam, och ställer jag på hojjen utan att ringa dem, så får jag halvförsäkring = laglig, eftersom jag redan tecknat garageförsäkring. Ringer jag dem så ändrar de till helförsäkring, och så blir det hel varje gång jag ställer på.

Så vad är problemet?
Problemet är att nissen jag köpte hojen av har kört med den oskattad så VV säger att jag först ska ta den i trafik via ett f-bolag, sen kommer skatten...
Alltså, om man går in på vv:s hemsida så måste man ju skriva in en kod som står under skattemärket, men han har ju aldrig degat in någon skatt så således så finns det ingen kod, bara "skattekredit"
Jävligt konstigt att (vem det var som skrev här ovan hade ställt på vid 19:00??!! Ska fan ringa och terrorhota dom igen :4skrika
 
Last edited:

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Kongo skrev:
Problemet är att nissen jag köpte hojen av har kört med den oskattad så VV säger att jag först ska ta den i trafik via ett f-bolag, sen kommer skatten...
Alltså, om man går in på vv:s hemsida så måste man ju skriva in en kod som står under skattemärket, men han har ju aldrig degat in någon skatt så således så finns det ingen kod, bara "skattekredit"
Jävligt konstigt att (vem det var som skrev här ovan hade ställt på vid 19:00??!! Ska fan ringa och terrorhota dom igen :4skrika

Låter som om nissen är han du ska va arg på.
Ring vägverket och säg att du behöver hemliga koden. Dom brukar vara snälla.

För övrigt tycker jag du inte behöver åka hoj riktigt än, utan vänta tills nästa helg eller så :hihi :7peta :tungan
 

hoj sugen

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
gbg
Hoj
Zx9 01
Kongo skrev:
Problemet är att nissen jag köpte hojen av har kört med den oskattad så VV säger att jag först ska ta den i trafik via ett f-bolag, sen kommer skatten...
Alltså, om man går in på vv:s hemsida så måste man ju skriva in en kod som står under skattemärket, men han har ju aldrig degat in någon skatt så således så finns det ingen kod, bara "skattekredit"
Jävligt konstigt att (vem det var som skrev här ovan hade ställt på vid 19:00??!! Ska fan ringa och terrorhota dom igen :4skrika

Jag ringde Också Sjouren. Det var inga problem att sätta på den där.
Du hade la bara en grinig kärring i luren, som dessutom inte fått sig nåt på länge :arsele
 

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Pejo skrev:
Låter som om nissen är han du ska va arg på.
Ring vägverket och säg att du behöver hemliga koden. Dom brukar vara snälla.

För övrigt tycker jag du inte behöver åka hoj riktigt än, utan vänta tills nästa helg eller så :hihi :7peta :tungan
Provade även "andra vägen nu, via telefon på VV, allt gick bra knappade in behörighetskoder och regnr, och tänkte, det går nog kanske iaf, tills allt var inknappat, då en röst säger:
"-påställning kan ej genomföras, gällande försäkring saknas, kontakta ditt försäkringsbolag"

Och visst är jag lite vrång på "Nissen", äh, bara att bita i det sura och gasa nästa helg.. (om det inte snöar då IGEN så klart!)
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
hoj sugen skrev:
Jag ringde Också Sjouren. Det var inga problem att sätta på den där.
Du hade la bara en grinig kärring i luren, som dessutom inte fått sig nåt på länge :arsele

För att sätta på den behöver du ingen försäkring...
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
UrbanTiger skrev:
Ställer du på den utan trafikförsäkring kommer det en fet räkning från trafikförsäkringsföreningen på en tusing om dagen.................
Ja... dyrt i alla fall...........
Så dyrt är det inte.
Och föresten, läs om LÄS RÄTT!
Att sätta på och ställa på är knappast samma sak...
 

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Tar tillbaka allt! :banana :banana
Av någon ostig anledning så svarade en jättetrevlig tjej nu och sa att de inte kunde göra det därifrån , men hon skulle kolla om hon fick tag i någon som kunde göra det hemifrån, och det fixade hon!

Hinner tyvärr inte ut idag , men imorgon ska det gasas sa jag!! :D :banana Kongo----> :pannkyss <----SISTA handledaren på Folksam
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Kongo skrev:
Provade även "andra vägen nu, via telefon på VV, allt gick bra knappade in behörighetskoder och regnr, och tänkte, det går nog kanske iaf, tills allt var inknappat, då en röst säger:
"-påställning kan ej genomföras, gällande försäkring saknas, kontakta ditt försäkringsbolag"

Och visst är jag lite vrång på "Nissen", äh, bara att bita i det sura och gasa nästa helg.. (om det inte snöar då IGEN så klart!)
Köpte du inte en sprillans hoj?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top