Du hade älgen nere för räkning, alltså?
Aja, det var ju skönt att den klarade sig bra. Förutom att den fick avlivas då...
Skaffa kralligare kompisar.
Jag har tittat på när de lastat in handikappade i folkracebilarna på Hagaslätt.
Att trä in en cpskadad (sprattlande med väl utvecklade gripreflexer), nästan fullvuxen person genom störtburen kräver tålamod och muskler.
Men går gör det.
En medsträvig snubbe med viss rörlighet slinker in som en död häst.
Men sidvagnsåka är förmodligen lämpligare.
Har du någorlunda styrka i nävarna så kan du köra.
Jag foreställer mig att du är ungefär såhär, eller snäppet sämre:
http://www.youtube.com/watch?v=QcT0IwyrsRE[/QUOTE]
Vilket engagemang, va kul!
Killen i klippet tror jag inte har någon ryggmärgsskada, han verkar inte kraschad nog!
Jag ska försöka förklara:
Om man tänker sig en helt frisk man med mc plötsligt blir fråntagen känseln, hur skulle han då veta hur mycket han gasar eller bromsar? Hur vet han om växeln klickade i? Hur skulle han ens "hitta" växelspaken utan att titta ner?
Okej, det var känseln det.
Nu tar vi bort muskelstyrkan också, ja i de muskler som ännu får signaler från hjärnan överhuvudtaget alltså, säg halva av styrkan till hälften av musklerrna, kanske.
Nu börjar det bli lite svårt det där med hoj...
Vi har ännu inte brytt oss om spasticiteten som (i mitt fall) gör att händerna inte går att öppna, armarna inte går att räta ut. Vissa har även spasticitet i rygg och/eller bålen.
Jag klarar inte ens att gasa eftersom min högra handled nästan jämt är hårt bjöd uppåt
Klarnar det lite?
Det är min värld tyvärr, och jag hoppas inte att fler behöver prova. Men att sitta bak i en Ecomobil kan nog vara riktigt häftigt, bara jag kommer in!