Konsekvenser av hojåkning

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
som du själv skrev, "om du blev en grönsak, låta någon dra ur sladden" så har jag resonerat med. Men din historia har ändrat mitt tankesätt, köra med mer respekt för andra och inte leka på olämpliga ställen. Tack ska du ha.

Sen vill jag, trots att jag förstår allvaret, skicka en beundrans high five, så här mkt har jag inte fastnat för nåt jag läst sen jag läste Mötley Crue boken. Spännande, väl formulerad läsning.

Tack.
Bli jämförd med Mötley Crue, det är STORT, tack!

Det är ju kanon att du tar åt dig vad tråden handlar om, bara (och alla andra som läst tråden) minns det nästa sommar också!

Härom dagen kom jag att tänka på en "hoj" jag läste om för länge se och tänkte att "det vore nåt för mig!"

Startade en ny tråd: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=248314

Vad tror ni?
Det återstår bara att anställa en chaufför, va?

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Bli jämförd med Mötley Crue, det är STORT, tack!

Det är ju kanon att du tar åt dig vad tråden handlar om, bara (och alla andra som läst tråden) minns det nästa sommar också!

Härom dagen kom jag att tänka på en "hoj" jag läste om för länge se och tänkte att "det vore nåt för mig!"

Startade en ny tråd: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=248314

Vad tror ni?
Det återstår bara att anställa en chaufför, va?

Men kära nån lille vän. Köp en för i helvete! Jag ska försöka leta rätt på en till salu.

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
Men kära nån lille vän. Köp en för i helvete! Jag ska försöka leta rätt på en till salu.
Jag skaa, bara jag hittar plånboken!

Om du letar hoj, så letar jag plånka, okej?

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Denna därna kan du nog få folk att betala för att skjutsa dig i! :D

Ha med på bandagar och ta 500:- per halvtimmespass!

Och i baksätet sitter the back seat driver och hetsar:

-"Stå på i Torparn! De har bara kraschpuckar! Vi har ju stödhjul!" :yoparty

Vid helgens slut har du dessutom 10 000:- i plånboken!
Vem sa att banåka var dyrt? :va

/e

LillaFarbrorn

LitenFarbror nu lite kaxigare
Gick med
4 Apr 2011
Hoj
Busa 03 I många delar!
Jättelat o snål o....

Jag skaa, bara jag hittar plånboken!

Om du letar hoj, så letar jag plånka, okej?

Leta plånka låter som en undanflykt, snål eller? Lat har jag förstått att du är men dum är du verkligen inte.

Så det går säkert att reta upp dig så du börjar putsa på dina hojar och tränar järnet i verkstan, klart du ska åka cigarrhojen den är ju som gjord för saltöknar, världsrekord är det du ska sikta på förståss! Impa lite på systrarna o läkarna...va säger du ska jag boka biletten till over däre.

:banana LillaFarbrorn :banana

Erbjud Red att sitta där bak :tummenupp

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
Leta plånka låter som en undanflykt, snål eller? Lat har jag förstått att du är men dum är du verkligen inte.

Så det går säkert att reta upp dig så du börjar putsa på dina hojar och tränar järnet i verkstan, klart du ska åka cigarrhojen den är ju som gjord för saltöknar, världsrekord är det du ska sikta på förståss! Impa lite på systrarna o läkarna...va säger du ska jag boka biletten till over däre.

:banana LillaFarbrorn :banana

Erbjud Red att sitta där bak :tummenupp
Hehe, jo det är nog rakt fram e går bäst, med den hjulbasen!

Jag undrar hur jag skulle kunna komma ner i den? Kanske med en mobil lyft, de ser ut ungefär som motorlyftar.
Men då är nog den där "targabågen" ivägen, hmm...

LillaFarbrorn

Gick med
4 Apr 2011
Hoj
Busa 03 I många delar!
Lyft

Hehe, jo det är nog rakt fram e går bäst, med den hjulbasen!

Jag undrar hur jag skulle kunna komma ner i den? Kanske med en mobil lyft, de ser ut ungefär som motorlyftar.
Men då är nog den där "targabågen" ivägen, hmm...

Skitkul, då har vi något att fixa med, kaffet är på vid 6.45 i verkstan i morgon, syns vi då?

Lilla farbrorn

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Först och främst: Tack för en grym tråd. Den får garanterat en och annan att tänka till.

Finns ett par ecos till salu:
http://www.monotracer.ch/index.php?...8-k12&catid=22:occassionen&Itemid=145&lang=de

http://www.monotracer.ch/index.php?...umbau&catid=22:occassionen&Itemid=145&lang=de

Dom verkar lite kluriga att köra men om du faktiskt köper en så lovar jag att lära mig köra den och utbilda andra chafförer åt dig om du vill (jag har rätt bra koll på udda chassilösningar, körning och utbildning).

huhle

Ny medlem
Gick med
7 May 2011
Hoj
Ducati 848 -08
Läst dina inlägg och kan förstå lite iaf.
12 Juni 2011 ringde jag till kompisen och frågade om han ville köra en runda han sa först nej, så jag tänkte kör jag väll sj då. När jag satt på mig grejorna rullat ut hojen ringde han och sa han hade tänkte hänga med så jag bestämde för att möta upp han. Vi körde lite småvägar väldigt lugnt, sedan kommer jag ihåg att jag vaknade upp på IVA Hbg. Det som hände var att jag hade kört in i en älg på en 70 väg. Vilket resulterade i Bruten arm mm mm men allt vitallt fungerade. Kan känna med dig när du säger att man försöker lyfta armen tex men det funkar inte. Fick närvskador på baksidan axlen som gjorde att detta inte fungerade, men det har återgått till sitt normala nu behöver bara träna upp mina muskeler. Jag har haft sådan tur att jag kommer bli fullt återställd, Börjar förmodligen arbetsträna igen nu i november.
Lite ont hade för mig gott med sig också olyckan resulterade i att jag och tjejen kom närmare när och vi väntar vårt första barn nu.

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
Läst dina inlägg och kan förstå lite iaf.
12 Juni 2011 ringde jag till kompisen och frågade om han ville köra en runda han sa först nej, så jag tänkte kör jag väll sj då. När jag satt på mig grejorna rullat ut hojen ringde han och sa han hade tänkte hänga med så jag bestämde för att möta upp han. Vi körde lite småvägar väldigt lugnt, sedan kommer jag ihåg att jag vaknade upp på IVA Hbg. Det som hände var att jag hade kört in i en älg på en 70 väg. Vilket resulterade i Bruten arm mm mm men allt vitallt fungerade. Kan känna med dig när du säger att man försöker lyfta armen tex men det funkar inte. Fick närvskador på baksidan axlen som gjorde att detta inte fungerade, men det har återgått till sitt normala nu behöver bara träna upp mina muskeler. Jag har haft sådan tur att jag kommer bli fullt återställd, Börjar förmodligen arbetsträna igen nu i november.
Lite ont hade för mig gott med sig också olyckan resulterade i att jag och tjejen kom närmare när och vi väntar vårt första barn nu.
Tjena!

Oj oj oj, tur tur tur!
Skönt att armen hämtat sig. Har hört talas om att vid en riktig smäll kan musklerna bli förlamade kanske ett eller några dygn, utan att det för dens skull blivit någon skada på ryggmärgen.
Du verkar ha gått ett steg längre!

Edit: Hur gick det för älgen?

Last edited:

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
Först och främst: Tack för en grym tråd. Den får garanterat en och annan att tänka till.

Finns ett par ecos till salu:
http://www.monotracer.ch/index.php?...8-k12&catid=22:occassionen&Itemid=145&lang=de

http://www.monotracer.ch/index.php?...umbau&catid=22:occassionen&Itemid=145&lang=de

Dom verkar lite kluriga att köra men om du faktiskt köper en så lovar jag att lära mig köra den och utbilda andra chafförer åt dig om du vill (jag har rätt bra koll på udda chassilösningar, körning och utbildning).
Tack själv för grymma nyheter, underbart!

Om jag fattat allt rätt har det bara tillverkats 80st Ecos, och man måste nog ha tur som hittar några till salu alls, men du har ju lyckats, kanonfint!

Men innan jag köper något som kostar en halv mille måste jag nog få se en i verkligheten först!
I den andra tråden länkade Pebl till den här firman; http://www.airventures.se/ekomobil_main.htm

Jag tänkte att jag ska försöka få tag i dem så jag kanske kan kolla på den. Jag vill se om jag kan krångla mig ner i den över huvud taget.

Den grå du länkar till ser jättefin ut och bara 200 mil (!), men de vill ha en halv mille och den finns i Usa, jag kan inte...

Men den svarta däremot...
Visserligen har den gått långt men bättre pris och finns i Düskland. De verkar ju klassas som bil, men vad säger bes.gubbarna när man ska regbesiktiga en sån?

Många frågor, äh måste försöka ringa "Airventures", det känns som att det är steg ett!

LillaFarbrorn

Gick med
4 Apr 2011
Hoj
Busa 03 I många delar!
Shopping

Tack själv för grymma nyheter, underbart!

Om jag fattat allt rätt har det bara tillverkats 80st Ecos, och man måste nog ha tur som hittar några till salu alls, men du har ju lyckats, kanonfint!

Men innan jag köper något som kostar en halv mille måste jag nog få se en i verkligheten först!
I den andra tråden länkade Pebl till den här firman; http://www.airventures.se/ekomobil_main.htm

Jag tänkte att jag ska försöka få tag i dem så jag kanske kan kolla på den. Jag vill se om jag kan krångla mig ner i den över huvud taget.

Den grå du länkar till ser jättefin ut och bara 200 mil (!), men de vill ha
en halv mille och den finns i Usa, jag kan inte...

Men den svarta däremot...
Visserligen har den gått långt men bättre pris och finns i Düskland. De verkar ju klassas som bil, men vad säger bes.gubbarna när man ska regbesiktiga en sån?

Många frågor, äh måste försöka ringa "Airventures", det känns som att det är steg ett!

Alla långa resor börjar med ett första steg:tummenupp det går ju som tåget, va kul.
Om den är reggad inom Eu så bör det inte vara några problem, jag kan förvarna besiktningspersonalen om att det kommer en skittrevlig kille som siktar på stjärnorna med sin cigarr och sina uppsatta mål så garranterar jag att de har tårtan klar när du kommer.
När åker vi? kommer du på kaffe i morgon? :yoparty

Mvh från en upphetsad :tuttar
LitenFarbror

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
Alla långa resor börjar med ett första steg:tummenupp det går ju som tåget, va kul.
Om den är reggad inom Eu så bör det inte vara några problem, jag kan förvarna besiktningspersonalen om att det kommer en skittrevlig kille som siktar på stjärnorna med sin cigarr och sina uppsatta mål så garranterar jag att de har tårtan klar när du kommer.
När åker vi? kommer du på kaffe i morgon? :yoparty

Mvh från en upphetsad :tuttar
LitenFarbror
Javischt, abscholut!

Kommer dit imorrn, ska vi säga vid sex?
Måste se till att ta lite bilder på mina små gullmoppar också!

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Kom igen nu Laidback.
Hosta upp pengarna till en cigarr!
Köper du en så lovar jag att jag ska boka in en bandag tilsammans med dig. De har ju tom lädersäten... ;-)

Mvh
Andreas

PS. Ser du att det ingår ett paraply till den silvriga? DS.

huhle

Ny medlem
Gick med
7 May 2011
Hoj
Ducati 848 -08
Oj oj oj, tur tur tur!
Skönt att armen hämtat sig. Har hört talas om att vid en riktig smäll kan musklerna bli förlamade kanske ett eller några dygn, utan att det för dens skull blivit någon skada på ryggmärgen.
Du verkar ha gått ett steg längre!

Edit: Hur gick det för älgen?[/QUOTE]

Jodå älgen vilade sig lite på åkern säger dom sedan sprang den vidare, fick ha eftersök på den och sedan avliva. Knäckte käken på älgen och skadade den på högerframben annars klarade den sig fint.
Roligt att se att du ändå verkar ha livslusten kvar.

Mvh Jon

moddlaren

Guest
Skulle det kunna gå att montera någon form av uppfällbara stöd hjul på denna BMW c1 ?? den har ju säkerhetsbälte och skydd för att falla ur stolen i sidleds:

ser ju ut att vara relativt enkelt att komma i och ur

mvh

Bifogat

• 20116_0_1_2_c1 125_Image credits - Harald Holm.jpg
    20116_0_1_2_c1 125_Image credits - Harald Holm.jpg
    33 KB · Visningar: 94

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
Kom igen nu Laidback.
Hosta upp pengarna till en cigarr!
Köper du en så lovar jag att jag ska boka in en bandag tilsammans med dig. De har ju tom lädersäten... ;-)

Mvh
Andreas

PS. Ser du att det ingår ett paraply till den silvriga? DS.
Underbart!

Att det ännu finns folk som ställer upp även när det tar emot, t.ex. när bandagar ska bokas, det är ju så trist...

Skämt åsido, jag vet inte hur jag skulle ta mig ner/in i den. Låt säga att jag har den står parkerad nånstans, en kompis tar ut den och kommer hem till mig. Jag tar mitt gåbord och snubblar ut på parkeringen, men sen då?

I lägenheten kan jag höja/sänka sängen (har en sån där elsäng) till lagom nivå och sedan, med gåbordet som stöd, böka mig intill och sätta mig i sängen. Ungefär likadant när jag ska till rullen på morgonen.

Enda sättet tror jag skulle vara med en flyttbar lyft, ungefär som en motorlyft. Men då måste man bygga om "taket" på Ecosen, jag kommer ju "uppifrån"... Bökigt värre!

Om det nu skulle funka med en mobil lyft, ja då kommer jag inte ur förrän jag är hemma igen. Och vad ska jag ur och göra, jag har ju ingen rulle med mig (ring psykosenheten någon, Hjäälp!!).

Det var väl f*n så besvärligt det här var!

Jodå älgen vilade sig lite på åkern säger dom sedan sprang den vidare, fick ha eftersök på den och sedan avliva. Knäckte käken på älgen och skadade den på högerframben annars klarade den sig fint.

Mvh Jon[/QUOTE]

Du hade älgen nere för räkning, alltså?

Aja, det var ju skönt att den klarade sig bra. Förutom att den fick avlivas då...

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Underbart!

Att det ännu finns folk som ställer upp även när det tar emot, t.ex. när bandagar ska bokas, det är ju så trist...

Skämt åsido, jag vet inte hur jag skulle ta mig ner/in i den. Låt säga att jag har den står parkerad nånstans, en kompis tar ut den och kommer hem till mig. Jag tar mitt gåbord och snubblar ut på parkeringen, men sen då?

I lägenheten kan jag höja/sänka sängen (har en sån där elsäng) till lagom nivå och sedan, med gåbordet som stöd, böka mig intill och sätta mig i sängen. Ungefär likadant när jag ska till rullen på morgonen.

Enda sättet tror jag skulle vara med en flyttbar lyft, ungefär som en motorlyft. Men då måste man bygga om "taket" på Ecosen, jag kommer ju "uppifrån"... Bökigt värre!

Om det nu skulle funka med en mobil lyft, ja då kommer jag inte ur förrän jag är hemma igen. Och vad ska jag ur och göra, jag har ju ingen rulle med mig (ring psykosenheten någon, Hjäälp!!).

Det var väl f*n så besvärligt det här var!

Mvh Jon

Du hade älgen nere för räkning, alltså?

Aja, det var ju skönt att den klarade sig bra. Förutom att den fick avlivas då...[/QUOTE]

Skaffa kralligare kompisar.
Jag har tittat på när de lastat in handikappade i folkracebilarna på Hagaslätt.
Att trä in en cpskadad (sprattlande med väl utvecklade gripreflexer), nästan fullvuxen person genom störtburen kräver tålamod och muskler.
Men går gör det.
En medsträvig snubbe med viss rörlighet slinker in som en död häst.

Men sidvagnsåka är förmodligen lämpligare.
Har du någorlunda styrka i nävarna så kan du köra.
Jag foreställer mig att du är ungefär såhär, eller snäppet sämre:
http://www.youtube.com/watch?v=QcT0IwyrsRE

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom