laidback
En fin avföring är bästa huvudkudden!
- Gick med
- 19 Dec 2010
- Hoj
- En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Den el rulle jag har ( den jag nästan bara använder när jag åker & handlar)
Gör enligt instruktions boken 18 knyck .....jag har har aldrig mätt upp hastigheten....
....ca 5km, tog ca20-25minuter - glassen i väskan blev lite mjuk, var ju en kanon sommar dag
Gick inte att köra rakt fram då vägen lutar ganska mycket ned mot vägkanterna, med det menas att man med joysticken får styra snett till vänster för att el rullen skall hålla sig att köra rakt fram.
enda gången det gick att köra som vanligt i full fart rakt fram var om jag rullade mer mitt i vägen. Vilket jag gjorde där det var fri sikt & bilar som körde om kunde göra det utan att "det blev trångt"
Tjenare!
18 knyck, det var det jefl..!
Du såg min rulle på mässan, är det inte nån sån rulle du har, c400 eller c500? Eller har du en sån där med styre och tre hjul, de går ju rätt fort?
Orsaken till att jag undrar är att du skriver att ca 5 km tog ca 20-25 min, det blir ca 10km/h?
Men visst är det störande när man åker på t.ex. en trottoar som lutar ut mot gatan, man får styra nästan fullt ned mot gatan för att inte svänga in i husväggen, våldsamt irriterande! Då går det såklart inte så fort.
Härom året var det bara c500s, alltså 10-knyckversionen, som var utrustad med ett "gyro" som själv kompenserade för såna situationer. Gyrot gjorde att man kunde styra rakt fram istället för att oavbrutet hålla på och finlira med styrspaken.
Senast jag pratade med tekniska på Permobil sa de att nu har alla, även 7km-stolarna, detta gyro, kanon!
Det innebär att även min nya rulle kommer att ha denna finess. För en ny rulle det blir det, det har jag hört viskas i korridorerna.
Frågan är nu bara om det blir en "s"?
Fortsättning följer...