konstiga mc-köpare, någon som.....

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Cheyen sålde sin Toyota Corolla från -91 för 8000:- i torsdags, och det var en riktig pärs. Tyvärr var det rätt svårt att förstå 90% av alla spekulanter sade pga mer eller mindre språkbrister.

Den primitivaste formen av prut bestod av att någon ringde och skrek "Hem tyysen, hem tyysen!".:va

Ett par andra försökte med att dom hade så långt att åka, så dom ville pruta rejält på telefonen. -"Men det är väl ändå inte mitt problem." svarade cheyen.

Dock så dök det upp ett par vettiga killar från Örebro som köpte utan en massa bök.

Snart ska jag sälja syrrans Toyota Starlet, kommer att bli en jobbig historia.

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Letar banhoj
Det är alltså fler än jag som råkar ut för detta? VARJE gång jag hittills har satt ut annons på en mc får jag en massa telefonsamtal från folk som bestämmer tid för titt och provkörning och som sedan aldrig dyker up. Jag kan förstå att man ringer på en annons för att man vill ha mer info och att man sedan kanske bestämmer sig för en annan hoj eller får dåligt med stålar eller vad det nu kan vara. Men det är i min bok jävligt skumt att ringa, bestämma tid och sedan aldrig dyka upp. Varför gör man så tro?

Fox Racing

Organdonator
Gick med
8 Jul 2007
Hoj
2 X
Då gör vi såhär :tummenupp

... Dagen efter har han följande meddelande på sitt mobilsvar.

[YOUTUBE-ID]LBhmstMszEc[/YOUTUBE-ID]

HAHA "jag väntar här på kallt" :D :D :D

Däremot så lovar han ju att ta hand om mamma, det är ju inget hot....:)

Jag måste ju fråga en sak jag inte fattar!!:va Hur f-n knullar man upp och ner?? Nån som vet o har provat???:yoparty :tuttar

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Förstår inte riktigt varför man blir upprörd över att man prutar på mail. Det har jag gjort flera ggr när fordonet jag är intresserad av finns typ 60 mil bort. Då är det bättre att kolla om köparen är beredd att gå ner nåt redan innan man sätter sig i bilen, då vet man åtminstone ungefär vilket förhandlingsläge man har. O vad spelar det för roll om det är "rätt pris" redan från början? Och vem bestämmer vad som är rätt pris? Är köparen beredd att gå ner några kronor trots vettig prislapp så är det väl ok för båda?

Att köparen är beredd att gå ner råder det nog inga tvivel om, problemet är ju att säljaren måste vara med på det!

Jag lackar när man t.ex skriver "inga skambud", "prutat och klart" eller vad som i annonsen och sen får in bud per mail som prutar en sådär 20%..

För det första förhandlar man inte över mail, för det andra är det n jefla utopi som bara tar tid och mailboxutrymme.. JeflabanditJagskabrännadinbilsvennefitta

.

.

.

Minst

Helander

Lagom!
Gick med
14 Jan 2007
Hoj
CBR900RR - KTM 690 SM *såld* - ZZR-600 *såld*
Skulle göra mig av med en uppsättning skinnstolar till en SAAB 900 som jag hade över. Köparen ringde på en fredagseftermiddag och undrar om han kan komma förbi på lördag innan kl 09.00. "Hmmm... jo jag ska nog kunna skaka av mig det värsta bakruset och möta dig då" -säger jag.

Det blir lördag och jag är uppe kl 08.30. Snubben ringer 09.30 och meddelar att han kan komma lite senare så jag får sovmorgon, gud vad snällt tänker jag för mig själv :huvet Efter ca 25min ringer han igen, han vill nu ha vägbesrivning (han åkte ca 13mil enkel väg och kände inte till stan). Ger honom en lätt beskrivning, och sen avslutar han samtalet med -"jo, och så får du sänka priset med 300:- för att det ska täcka mina bensinkostander", jag blir helt ställd och får ur mig något mummlande och otydligt som han tydligen tolkade som ett solklart "JAAAA... det fixar pappa serru".

Han dyker upp, jag visar stolarna och det nalkas avslut på affären. Han sträcker fram en tusing (hans skulle pruta 300:- på mina stolar som jag begärde 1500:- för = mattegeni) och säger -"hjälper du till att slänga in dom i min bil?". "Njaeee" tycker jag och fortsätter, "ge mig 1400:- så får du slänga in dom i bilen själv". Snubben bara skrattar, sen tänker han i 5min och ger mig 400:- till och frågar igen om jag kan hjälpa honom. Jag är bakis, förbannad och jävligt sugen på pizza så jag tar dom 1400:- och går in i min lägenhet. Efter 10min hör jag han åka från parkeringen utanför huset.

Det går att pruta på alla möjliga konstiga sätt tydligen :näsblod

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Cheyen sålde sin Toyota Corolla från -91 för 8000:- i torsdags, och det var en riktig pärs. Tyvärr var det rätt svårt att förstå 90% av alla spekulanter sade pga mer eller mindre språkbrister.

Den primitivaste formen av prut bestod av att någon ringde och skrek "Hem tyysen, hem tyysen!".:va

Ett par andra försökte med att dom hade så långt att åka, så dom ville pruta rejält på telefonen. -"Men det är väl ändå inte mitt problem." svarade cheyen.

Dock så dök det upp ett par vettiga killar från Örebro som köpte utan en massa bök.

Snart ska jag sälja syrrans Toyota Starlet, kommer att bli en jobbig historia.

För några år sedan så sålde jag en Renault 5 88:a som läckte i toppen, kylaren osv... :) Satte ut den för 700 spänn, det är vad typ e sleten cykel kostar. Ringde många skumma typer men slutade med att en Mr Mitsubatchi eller vad han hette kom å tittade på den. Gubben hade mage att försöka pruta 100 kr för att de kört så långt. Liksom hur kan det bli mitt problem? :D

\Masonit

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Förstår inte riktigt varför man blir upprörd över att man prutar på mail. Det har jag gjort flera ggr när fordonet jag är intresserad av finns typ 60 mil bort. Då är det bättre att kolla om köparen är beredd att gå ner nåt redan innan man sätter sig i bilen, då vet man åtminstone ungefär vilket förhandlingsläge man har. O vad spelar det för roll om det är "rätt pris" redan från början? Och vem bestämmer vad som är rätt pris? Är köparen beredd att gå ner några kronor trots vettig prislapp så är det väl ok för båda?

Standardprutmailet lyder:

Tjaa, du få XX tuss så hämtar ja den direkt.

#Dålig svenska
#Ingen pressentation av sig själv eller i bästa fall står det " /Kalle "
#Personen har inte orkat skriva mer än 10 ord!

Även om jag får ett acceptabelt bud av en sådan anonym skambjudare hur vet jag att han står vid sitt bud när han ser fordonet? Och om jag tackar ja till budet då kanske han skickar ett nytt bud från sin andra hotmailadress med ett nytt lägre bud. Jag föredrar att förhandla öga mot öga när jag ser personen och kan läsa av hur mycket han verkligen är berädd att betala.

Han har inte ens frågat om det finns några fel så när han ser dom slitna däcken ska han pruta ytterligare några tusen trots att jag redan bakat in det i priset han fått!

Sen har jag märkt att dessa skambjudare och bytesbögar bara dyker upp när man redan säljer till ett bra pris. Så det är bara att vänta till slutet på månaden så har man en ny riktig spekulant.

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Precis satt ut min gamla på annons nu... ska bli intressant...

"Tja! Du får 25 tyyyysen och en kjETtiNG så HEmtaR jAG deN DIrekCT!!11"

frukt

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2004
Hoj
XTX -08 / GS160 -64 / Runner 180SP -01
Det finns mass puckon. När jag la ut min gamla mercedes 190 för 3000:- ringde det en en äldre gubbe från göteborg, som ville byta den mot "mycket värdefulla ritningar från volvo". Jag förklarade att jag inte var intresserad. Han ringde tillbaka efter bara några minuter och ville ha den på avbetalning. Jag försökte förklara för honom att det handlade om 3000:- som jag ville ha cash. Dagen efteråt ringde han igen och undrade om jag visste vad det kostade att sätta turbo i den.... och han slutade aldrig ringa. Har nästan blivit rädd för att lägga ut annonser efter det. I efterhand hade det varit bättre att skrota skiten, även om den var fin. Kontentan är nog bara att det är ganska vanligt med sånna idioter, även om dom är 13 eller 55 bast...

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
haha snacka om blåst kille som kom på tok försent och lämnade det där medelandet på telefon svararen:hihi

Tommy.exe

Guest
Den här historien har inget med MC-försäljning att göra.. men är ganska så kul ändå.

En medelålders man med kraftig brytning kommer in på skroten hemmavid å frågar skrotgubben om han har en hatthylla till en golf. Gubben säger till honom att gå ut å leta själv å se vad han hittar...

Efter en stund kommer mannen in igen med världens största flin och en hatthylla i näven. Han frågar skrotnissen vad han vill ha för den varpå guben säger 50 spänn....

-Eyy, kompis... du får 20kr.

-Gubben flinar lite ilsket å säger: näe, ge mig en femtilapp så e de bra.

-Eyy.. vi säger 30kr då? kom igen nu kompis!

Gubben står tyst å tittar på honom ett tag, sen tar han försiktigt hatthyllan ifrån honom, knäcker den mindre försiktigt över benet å kastar den på golvet och säger lugnt med kyla i rösten.

- Jag har ingen hatthylla till en golf....

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Den här historien har inget med MC-försäljning att göra.. men är ganska så kul ändå.

En medelålders man med kraftig brytning kommer in på skroten hemmavid å frågar skrotgubben om han har en hatthylla till en golf. Gubben säger till honom att gå ut å leta själv å se vad han hittar...

Efter en stund kommer mannen in igen med världens största flin och en hatthylla i näven. Han frågar skrotnissen vad han vill ha för den varpå guben säger 50 spänn....

Gubben står tyst å tittar på honom ett tag, sen tar han försiktigt hatthyllan ifrån honom, knäcker den mindre försiktigt över benet å kastar den på golvet och säger lugnt med kyla i rösten.

:rofl :rofl :rofl

road_runner

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2007
Hoj
CBR 900RR Fireblade

haha så jävla king. :D

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Mm låter konstigt, men vad jag inte förstår är att varför letar man hoj om man inte ens har pengarna...

\Masonit

jag letar ständigt efter saker att köpa som jag egentligen inte har råd med...:D :tummenupp

sportbike

Guest
Sålde en cbr 600 en gång,en pappa som köpte den åt sin son.
Den var helt ny,hade dödat den förra på sviesta och fått ut en ny på försäkringen,men jag var för trasig för att använda den,visade det sig.
Nåväl,pappan gick misstänksamt runt o undrade saker o ting,grabben stod bredvid o hoppade jämfota av iver.
Han sa:eek:kej jag tar den,men då får du skicka med original-avgassystemet,han ska inte ha ett sånt där fyra-till-ett minsann.....
Men,den är helt original.
Nä,nä,gammal e jag,men inte dum i huvet.
Så jag fick gå in och leta fram nån broschyr på hojen för att han skulle tro mig.
Kul.........

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...