Jaså? Jaha. En Svensson-Alfa, ingen riktig Alfa alltså. Varför är 156:an ingen riktigt Alfa?
Nuh, du sa ju att Alfa-ägare är skumma och eftersom jag är Alfa-ägare kanske jag kan upplysa dig om hur "vi" är. På vilket sätt är Alfa-ägare skumma?
156rna har väl helgalvat chassie va? Jag har inte ens en liten rostblomma på min bil. Inte ens en rostprick på någon av skärmarna.
Den driver i fel ände samt är "massproducerad". Ingen känsla i det hela
Ja, okej, inte alla då. Talade mest för mig själv, hur smart är det på en skala att tvätta en 75a i minusgrader när man vet att de ofta fryser i låsen. Det är som att be om problem
Det har dom nog. 164orna är galvade upp till rutorna och min är i princip rostfri och har gått över 27k mil nu.
Jag känner två personer som haft Alfa 156, båda skar motorn. Den ena fick den utbytt direkt, den andra fick krångla länge med Alfa i Europa då han köpte en privatimporterad bil.
Min kompis ägde en Saab 9000 turbo från -92 som hade fått i princip hela motorn utbytt i olika skeden. Turbon, toppen etc etc.
När han ägt den i några månader så började den läcka kopiösa mängder olja mellan transmissionkåpan och toppen. Sen vid besiktning så gick den inte igenom pga. helt felaktiga HC-värden. Den bilen köptes för 25k och såldes för 6k.
Säger det någonting om Saab 9000 i allmänhet eller om en enskild bil?
Last edited: