Koreanska skitbil

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Så att du ville växla till att diskutera mina hemmabiohögtalare (!) beror på:

..att du provocerade mig utan anledning i inlägg #45. Du vill gärna låta som om du har svar på allt och spelar ofta balla Allan här på SH. Det är inte utan anledning att du håller dig högst anonym här. En sak är iaf dock säker, Bose är rena skiten. :fakta Man betalar 30.000 kr för ett par Bose och får plasthögtalare som låter som om de köptes på Ullared för 399 kr. Och då överdriver jag inte. Har någon sett hur ett frekvensdiagram på ett par Bose ser ut? Inom 3 dB? Visst! Prova 15 dB. :D Skrattretande. Som försvar säger du att du redan visste att Bose sög när du köpte högtalarna. Du visste att Bose är skit och köper det endå. :tummenupp Hade du inte vetat bättre så kunde man kanske förstå. Men nu..

Edit: Jag slänger mig visst med osanningar. Sorry.

Frequency Response 280 Hz to 13.3k Hz at ±10.5 dB 46Hz to 202Hz at ±2.3 dB
Bose equipment, even the flagship LifeStyle 50, resembles the sonic performance of the 11-year-old Aiwa minisystem in my garage. For $500, the Wave Radio is an overpriced alarm clock. If you're impressed by it, have a listen to a Henry Kloss radio for a fraction of the price! For $1000, the Bose 3-2-1 can not be described as anything less than a crime against sound reproduction.
http://www.intellexual.net/bose.html
Jag uppmanar den intresserade att söka efter Bose på vilket ljudforum som helst på nätet. Det är inte bara intressant, det är roligt också. Börja här: www.hometheaterforum.com

Missuppfatta mig inte. Jag har inte tagit illa upp på något sätt i denna tråden. Men slänger du ur dig dynga får du vänta dig ta emot en del också. Du är ofta högljudd och gör ofta bort dig här på forumet, även om vissa nya tycker du är ball. Kanske dags att tänka efter innan du postar dina tykna kommentarer? Jag har aldrig börjat tjafsa med dig utan anledning och det är alltid du som börjar. Inte bara mot mig, utan mot de flesta här har du en onödigt otrevlig attityd.

:backontop
Folk får tycka _precis_ vad de vill om Alfa/koreanska bilar/Saab:ar osv. Jag ser mig inte personligt ansvarig för det Alfa gör bra/dåligt och jag köper inte en bil som jag "identifierar" mig med. Vissa saker med Alfa är bra, andra mindre bra. Jag kan bara belysa ämnet med mina egna erfarenheter, därför har jag svårt att se att man kan generalisera och säga att Alfa är en skitbil idag, 2007. Det är som att säga att Kawasaki ZX10R håller dålig kvalitet. Visst, folk får gärna tycka det, men förvänta er inte att jag ska ta det på allvar. Jag gillar bara att ha en Alfa som transportbil. Nästa gång kanske det blir något annat. Dock inte en Saab.

Så, fortsätt nu mina köra internetlåtsaskompisar. :)
 
Last edited:

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Det här är ju löjligt. :lol
Jag fattar ändå inte hur det här kom att handla om mina högtalare. :va

Det enda som är löjligt här inne är väl ändå du som hivar ur dig kommentarer du inte har belägg för. Är böjd att hålla med Zee, håll dig till att gnabbas med korvmannen och Ah17.
 

Båtsman

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2005
Ort
På jobbet.
Hoj
Trimmad HONDA CR 500 -01 Aluminiumram + räsersoppa o finndubb
Min vinterbil har fått spatt så jag tänkte kolla om någon sporthojare har nåt tips.
Den drar nämligen runt 3 A när bilen är avstängd.
Jag kopplade till slut loss alla säkringar hittade även några i motorrummet de åkte också. De satt totalt 4 sladdar på pluspolen och det var den märkt "bat 50A" som drog ström, det är väl typ huvudströmmen.De andra gick till start och elfläkt.
Har varit och dragit i varenda sladd och inte hittat nåt suspekt.
Är ju varken mekaniker eller elektriker så man går ju lite på känn här.

Så mina slutsatser är ju att de är nåt i motorrumet som spökar eftersom jag har ju ryckt varenda säkring i bilen så ledningen kommer ju inte så långt.

Bilen en Hyyyuundaaaaaaaai Pony funkar utan problem förutom detta då.

Kolla generatorn...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det enda som är löjligt här inne är väl ändå du som hivar ur dig kommentarer du inte har belägg för. Är böjd att hålla med Zee, håll dig till att gnabbas med korvmannen och Ah17.

:rofl
Det här är ju otroligt, du påminner förresten om en annan jobbig människa som kallade sig Jonathan. Undrar vart han tog vägen? Han avreggade sig, hoppas han inte kommer tillbaka.

Alla dessa sårade människor för vad? För en skitbil, en jävla Fiat De Luxe. :lol



fy fan
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
:rofl
Det här är ju otroligt, du påminner förresten om en annan jobbig människa som kallade sig Jonathan. Undrar vart han tog vägen? Han avreggade sig, hoppas han inte kommer tillbaka.

Alla dessa sårade människor för vad? För en skitbil, en jävla Fiat De Luxe. :lol



fy fan

Ja visst är det! Härligt att du stör dig på mig, jag ska försöka ägna mer tid att vara en nagel i ögat på dig! :tummenupp
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Hehe, vilket jävla drag det var här då!
Jag väljer ingen sida just nu men jag måste säga att de Alfas jag har ägt har inte bringat mig någon vidare lyckorus-känsla faktiskt. Iofs så var båda äldre än 95.
Den senaste var riktigt rolig faktiskt, samma dag som jag sålde den så var det ca 15 minusgrader. Det gillade den inte. Hela centrallås-systemet låste sig. Med nycklarna inne i bilen. Motorn på. Och den aktuella köparen på utsidan bredvid mig :D
Tur man hade extranycklar ett par mil bort... Skitsamma, han fick pruta en tusing på priset (ca 10 000:- mer än vad jag gav för den en månad tidigare) och nöjd som attan så satte han sig i bilen och körde till stockholm i snöstorm. Han gav inte ett korrekt intryck om jag säger så :D
Men vem fan är nöjd med sina bilar egentligen? Då snackar vi bruksbilar... Mina lekbilar brukar alltid strula, men det hör ju till. Då får det kosta ca 300:-/mil och man får räkna med att skruva en helg och sedan köra en timme för att sedan börja om.
Men en bruksbil ska bara gå och gå, det ska räcka med att kolla oljan och slippa rost och småfel mm. Då är inte Alfan optimal,men den är ju en något roligare bruksbil än en Volvo 940 tex, men så mycket mer är det inte.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top