Korkade uttalanden om MC

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Marie L skrev:
2627585
Jotack, och svärmor sade alltid förr "Kör så nätt".......
Och mitt svar var givet, "Det gör jag ju alltid"
(Jag hade på den tiden en SAAB Sonett.......):D

Baah, du är min nya idol bland kvinnor, både motorcykel och cool bil, var det en Sonett II eller III ?
 

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Kapten Blåskägg skrev:
2627428 Lingonvecka? :hihi

Nej men seriöst, prova att läsa tråden igen och denna gång med glimten i ögat :tummenupp

Det är ju det jag har gjort; försökt och försökt igen därför att jag har ett så soligt sinnelag och sällsamt gott humör (och i vanliga fall gillar tonen och den fyndiga språkanvändningen här)...

Jag skrattar gott åt omgivningens kommentarer men gråter över vår attityd till dem vi idiotförklarar.
Hela prylen att vi mc-ister skulle vara lite över, bortom och utanför är förstörande. Vi har en hobby, precis som schackspelare, frimärkssamlare och boule-freaksen, i övrigt är det Svensson och mainstream som gäller om vi ska få fortsätta ha sådär rasande kul som vi har med våra mc.

Tidigare inlägg om att vara ambassadörer gillar jag!

imaster skrev:
2627438 Ärligt talat. Kan inte du låta den här tråden vara rolig för oss som tycker det och ta ev. attityddiskussioner i en annan tråd? Låt oss som tycker det här är roligt tycka det här är roligt, vi är inte här för att förändra vårt beteende eller vår attityd, vi är här för att få underhållning och den här tråden ger oss det.

Klart jag kan!
Du får räkna mina inlägg som "Korkade uttalanden om mc" så kan du ju skratta även åt dem - ingen dum lösning kanske...

Och: Jag gillar också att ha kul! Det har jag ofta när jag läser här på Sporthoj!
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
G-L skrev:
2628242

Tidigare inlägg om att vara ambassadörer gillar jag!

Jag försöker så ofta jag kan att vara ambassadör.
Små barn FÅR provsitta min MC, men jag är alltid noga med att tala om att man aldrig för göra det utan att fråga ägaren först.
Detta talar jag om med hög och pedagogisk stämma så att även föräldrarna ska höra det. (man har ju hört talas om puckon som har lyft upp sina ungar på parkerade motorcyklar utan att fråga ägaren)

Jag frågar alltid hundägare som står i närheten av min hoj när jag har tänkt starta den om dom tror att hunden blir rädd om jag startar, om hunden visar sig nyfiken får dom komma fram och kolla på motorcykeln innan jag åker iväg.
(hundar är ofta nyfiken på sånt som skrämmer dom lite, får dom komma så nära dom törs och nosa lite medans man pratar med hunden så kommer dom över rädslan)

Jag saktar ALLTID in ordentligt vid hästar, ser hästen eller det som sitter på hästen orolig ut stannar jag och stänger av.
Jag kör även sakta och på hög växel förbi hästhagar, om jag vet vart dom finns.

Sånt gör inte att jag njuter mindre av att köra hoj, men det kan vara det som skiljer mellan en kategoriskt hatisk insändare om motorcyklar/ motorcyklister i tidningen, mot en mera nyanserad syn på hobbyn.

Det gäller att inse att motorcyklar inte är en nödvändighet i trafiken, utan någonting som vi tillåts att ha, trots den obefintliga nyttan, trots dom onödiga avgasutsläppen, trots dom allvarliga olyckorna och trots en utbredd outlawmentalitet.

Tror någon att det är svårt att förbjuda nöjesfordon, titta på vad som har hänt snöskotrarna i norge, det håller på att hända på vissa populära semesterorter i sverige och det kan hända motorcyklismen också.

Vi behöver allt stöd vi kan få från allmänheten, så var en god ambassadör för hobbyn.

(Och kör som fan där det inte stör en massa folk istället)

Jävlar vad mycket vuxenpoäng jag samlade i ett enda inlägg, men det har varit nära lagar om begränsningar för motorcylismen förr, och aldrig tidigare har det funnits mer vatten att ösa på kvarnen än nu.
 

Marie L

Halvsenil Kärring
Gick med
6 Oct 2006
Ort
Vejbystrand, Kinna och Hermagor
Hoj
BMW K100RS och Yamaha XJ900
GuW skrev:
2628294 Jag försöker så ofta jag kan att vara ambassadör.
Små barn FÅR provsitta min MC, men jag är alltid noga med att tala om att man aldrig för göra det utan att fråga ägaren först.
Detta talar jag om med hög och pedagogisk stämma så att även föräldrarna ska höra det. (man har ju hört talas om puckon som har lyft upp sina ungar på parkerade motorcyklar utan att fråga ägaren)

Jag frågar alltid hundägare som står i närheten av min hoj när jag har tänkt starta den om dom tror att hunden blir rädd om jag startar, om hunden visar sig nyfiken får dom komma fram och kolla på motorcykeln innan jag åker iväg.
(hundar är ofta nyfiken på sånt som skrämmer dom lite, får dom komma så nära dom törs och nosa lite medans man pratar med hunden så kommer dom över rädslan)

Jag saktar ALLTID in ordentligt vid hästar, ser hästen eller det som sitter på hästen orolig ut stannar jag och stänger av.
Jag kör även sakta och på hög växel förbi hästhagar, om jag vet vart dom finns.

Sånt gör inte att jag njuter mindre av att köra hoj, men det kan vara det som skiljer mellan en kategoriskt hatisk insändare om motorcyklar/ motorcyklister i tidningen, mot en mera nyanserad syn på hobbyn.

Det gäller att inse att motorcyklar inte är en nödvändighet i trafiken, utan någonting som vi tillåts att ha, trots den obefintliga nyttan, trots dom onödiga avgasutsläppen, trots dom allvarliga olyckorna och trots en utbredd outlawmentalitet.

Tror någon att det är svårt att förbjuda nöjesfordon, titta på vad som har hänt snöskotrarna i norge, det håller på att hända på vissa populära semesterorter i sverige och det kan hända motorcyklismen också.

Vi behöver allt stöd vi kan få från allmänheten, så var en god ambassadör för hobbyn.

(Och kör som fan där det inte stör en massa folk istället)

Jävlar vad mycket vuxenpoäng jag samlade i ett enda inlägg, men det har varit nära lagar om begränsningar för motorcylismen förr, och aldrig tidigare har det funnits mer vatten att ösa på kvarnen än nu.

BRAVO!!!!!!:tummenupp



Och det jag skrev ett par sidor bakåt om att jag ibland retar vissa kategorier hojåkare genom spelad dumhet kan ju också vara något att tänka på. Den som fäller den där löjligt dumma retsamma kommentaren kanske VET hur dum den är och säger det bara för att retas.... :tungan
Även en gammal kärring i dräkt kan ju faktiskt vara en hojåkare med en hel rävfarm bakom örat....
 
Last edited:

Leolover

Ny medlem
Gick med
19 May 2006
Ort
Lövensborg
Hoj
CB 500 Four -72 Messerschmitt KR 200
Fällt av min sambo när jag kom hemsläpande med min cb 500.
-Men va fan har du köpt en djävla Puch Dakota...
 

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Torra Skåne
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
"Det gäller att inse att motorcyklar inte är en nödvändighet i trafiken, utan någonting som vi tillåts att ha, trots den obefintliga nyttan, trots dom onödiga avgasutsläppen, trots dom allvarliga olyckorna och trots en utbredd outlawmentalitet."


Min MC ger mig mycket nytta och säkert upplever det fler så. Jag gör mycket nyttoärenden med min MC och är inte mer outlaw än många bilister.
Man kan iofs älta vad som äe outlaw, tills tiden stannar...

Btw, ditt inlääg klassar ju faktiskt in under rubriken, i så motta att det inte hade någon som helst anknytning till ämnet.

Må så gott.
 

Marie L

Halvsenil Kärring
Gick med
6 Oct 2006
Ort
Vejbystrand, Kinna och Hermagor
Hoj
BMW K100RS och Yamaha XJ900
Leolover skrev:
2628320 Fällt av min sambo när jag kom hemsläpande med min cb 500.
-Men va fan har du köpt en djävla Puch Dakota...

Ja det är väl inte alltid så lätt att skilja på en moped och en mc?:rodnar
I synnerhet inte en så "liten" en som cb500. (nu menar jag inte liten i fråga om motor utan liten i dimensionerna)
Sen finns det väl en och annan som gör sig lustig över en Kabinenroller också, antar jag.... (Stig-Helmer och liknande kommentarer....)?
/Marie
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Marie L skrev:
2627684 Undrar hur mycket det kostade att muta säljaren?:confused:
Jag hoppas att svärfar får lära sig att mutor inte funkar i längden... :tuttar
/Marie
iom att han skulle handla sprillans ny moppe så var de bara å göra som kunden säger plus att svärfar är en jävel på att snacka in folk på villovägar :)
 

Leolover

Ny medlem
Gick med
19 May 2006
Ort
Lövensborg
Hoj
CB 500 Four -72 Messerschmitt KR 200
Stig Helmer har jag inte hört så mycket om, mest fällda kommentaren är nog
-En sån där handikappmoped hade min farfar/morfar också...
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Leolover skrev:
2628349 Stig Helmer har jag inte hört så mycket om, mest fällda kommentaren är nog
-En sån där handikappmoped hade min farfar/morfar också...
vad är det för hastigheter på ett sådant fordon?
 

Leolover

Ny medlem
Gick med
19 May 2006
Ort
Lövensborg
Hoj
CB 500 Four -72 Messerschmitt KR 200
Toppat den 120 km/h, 2 meter efter en turistbuss.
Utan hjälp ca. 110 och då är det riktig rock´n´roll...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Bubbas skrev:
2628332 "Det gäller att inse att motorcyklar inte är en nödvändighet i trafiken, utan någonting som vi tillåts att ha, trots den obefintliga nyttan, trots dom onödiga avgasutsläppen, trots dom allvarliga olyckorna och trots en utbredd outlawmentalitet."


Min MC ger mig mycket nytta och säkert upplever det fler så. Jag gör mycket nyttoärenden med min MC och är inte mer outlaw än många bilister.
Man kan iofs älta vad som äe outlaw, tills tiden stannar...

Btw, ditt inlääg klassar ju faktiskt in under rubriken, i så motta att det inte hade någon som helst anknytning till ämnet.

Må så gott.

Jovisst, jag kör mycket nyttotransporter med MC jag med, och att köra motorcykel skänker mig massor av glädje, vilket för mig är nytta.

Men det finns i princip ingen nytta en MC kan göra som inte en bil kan göra, och oftast mycket bättre dessutom (jmf hämta snabbmat en bit upp, en del gör det medans andra knappt inser att det faktiskt går med MC)

Visst kan man hämta plankor på brädgården med en stridsvagn också, men dom är inte tillåten i trafik för det.
Det är inte vilken nytta du ser, utan det är nyttan andra (politiker t.e.x) ser med MC åkning som avgör.
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Tycker det var synd att hela tråden blivit helt utanför syftet. Hade varit kul att få läsa massa kul inlägg om de fällda kommentarerna bara. :(
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Ullis skrev:
2628399 Tycker det var synd att hela tråden blivit helt utanför syftet. Hade varit kul att få läsa massa kul inlägg om de fällda kommentarerna bara. :(

Håller med! Kan ni inte lägga diskussionen om ifall detta är en bra tråd eller inte i en helt annan tråd? Så kan man besöka den ifall man vill.

Fortsätt nu med fler "korkade uttalanden om MC" :)
 

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Torra Skåne
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Ja, syftet var ju inte att vara präktig och vara någon ambassadör, utan helt enkelt att delge andra vad man hört under åren. Visst kan vi initerade skratta åt icke insatta, men det får de väl bjuda på. Vi hänger ju inte ut dem med bild och namn. Uttalanden behöver ju inte vara "korkade" utan som någon skrev tidigare i tråden, "gulliga". Vi som kollektiv kan väl bjuda på det.

I det fallet som jag referar till i inlägg nr:1, kan jag nämna att vi hade aproligt när jag och polarna spann loss på hur jobbigt och dyrt det skulle vara med en"tusencylindrig motocykel". Vi förlöjligare inte subben som sade det utan vi skojade om det efter att han hade gått.

Byta tändsitft.
Synka förgasare.
Bränsleförbrukning.
Placering.
1000-1 helsystem.
etc
 

bean305

#78 125R
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R, CRF450R, RS125R
Är det bara jag som råkat ut för dem som gärna VILL ha en Harley, alltså de äger ingen hoj men de har hela harleys klädkollektion.

De säger bara:
-Ähh, skall jag ha hoj så skall det va harley. Annars kan de vara.

De som äger en harley brukar ju inte vara jobbiga, men wannabees är så jobbiga.
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
bean305 skrev:
2628623De säger bara:
-Ähh, skall jag ha hoj så skall det va harley. Annars kan de vara.


-När jag köper hoj, då ska ha jag ha en R1;a (de kan ingen annan modell & tror att de är det häftigaste man kan ha)

Eller...

-Jag känner en som har en skitsnygg hoj....en HD. (den kan ingen annan modell & tror att de är det häftigaste man kan ha) I själva verket var det en Suzuki Intruder :3freak

Eller standarfrasen som alla verkar ha hört:
-Åhh, jag skulle inte våga köra hoj....jag skulle köra ihjäl mej DIREKT! (de som inte alls e intresserad av att köra hoj, men på något sätt tror att de är mer coola om de vill det. Detta är då en perfekt ursäkt....tror de, för ingen hojåkare har väl hört den förrut :D
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top