Marie L
Halvsenil Kärring
rozen skrev:2627360Visst blir man glad! Kommer hem jätte lycklig över sin nyinköpta hoj(bil)
så får man jättefin respons.....
Jomen visst är väl färgen också viktig?
/Marie
rozen skrev:2627360Visst blir man glad! Kommer hem jätte lycklig över sin nyinköpta hoj(bil)
så får man jättefin respons.....
FreddaAbborre skrev:2627354Tråden är inte skriven för att häckla och förkasta alla som inte kan allt om hojar. Tråden är skriven för att berätta om roliga situationer som uppkommit.
Zalfus skrev:2627362Min polare kom plötsligt på att han var väldigt hungrig och vi var i närheten av Mc´Donalds. Jag orkade inte stanna och gå in så vi drog Drive In! hon såg lite förvånad ut i kassan faktiskt
G-L skrev:2627379Det är jag med på.
De flesta av omgivningens kommentarer är dessutom både roliga, aningslösa och ibland lite gulliga (barns och gamla tanters till exempel).
Det som är det jävliga är våra reaktioner på dem - föraktet dryper och ibland får tydligen omgivningen del av det dessutom.
Slutsatsen? Det är vi mc-folk som sätter ribban. Vi sätter den lågt; jävligt lågt!
Marie L skrev:2627381Drive-In har jag faktiskt ännu inte testat. Lysande förslag!!!
svantestorm skrev:2627388danny vafan...vadå..satt du på hojjen å käkade hamburgare?
Akta så du inte tappar massa mat på tanken !
Marie L skrev:2627381
*SNIPP*
Om vi bara uppför oss ordentligt i den aktuella situationen och svarar artigt och vettigt då, så må det väl ändå vara oss väl unnat att skratta lite nu i vintermörkret. (jag tror inte att särskilt många av dem som fällt kommentarerna i fråga läser här och känner igen sig).
G-L skrev:2627398Läs inläggen igen och se hur en hel del av oss bemött den intresserade omgivningen!
Näää; tant Agda och sexårige Knut läser inte Sporthoj men det bättrar väl inte vår attityd ett dugg? Hur fan kan man ens komma på tanken att de enda som ska få kommunicera med oss übermensch är folk som kan Bike-katalogen utantill? Patetiskt, fantasilöst och pubertalt!
G-L skrev:2627398Läs inläggen igen och se hur en hel del av oss bemött den intresserade omgivningen!
Näää; tant Agda och sexårige Knut läser inte Sporthoj men det bättrar väl inte vår attityd ett dugg? Hur fan kan man ens komma på tanken att de enda som ska få kommunicera med oss übermensch är folk som kan Bike-katalogen utantill? Patetiskt, fantasilöst och pubertalt!
G-L skrev:2627304Jag har läst enormt många trådar på Sporthoj under flera år. Några har irriterat men de flesta har gett glädje och kunskap.
Men: Denna tråd är ta mig fan det olustigaste jag läst på något mc-forum någonsin!
Vi kräver respekt och sympati från Svensson och från myndigheterna men bemöter tydligen en intresserad, nyfiken, debattglad omgivning med spott och spe om de inte har full koll på årsmodeller, kubik, toppfart och användningsområde. Hajar vi inte att intresserade okunniga är potentiella vänner som vi effektivt gör till fiender (eller åtminstone dödar deras spirande intresse)?
Om den här tråden är symptomatisk för mc-kollektivets attityd, då är vi ett jävla pack som inte förtjänar någonting - utom möjligen att mc-åkning förbjuds!
Marie L skrev:2627394Det är det väl bara att torka bort i så fall. Hojen är väl för sjutton ett nyttoföremål och inte någon altartavla.....
svantestorm skrev:2627388danny vafan...vadå..satt du på hojjen å käkade hamburgare?
Akta så du inte tappar massa mat på tanken !
imaster skrev:2627430Jag har kört 1300 mil den senaste säsongen och ungefär 300 av dem var nyttoresor. Min hoj är ett nöjesföremål, inte ett nyttoföremål...
Zalfus skrev:2627432Nej Lillen fick hålla i det tills vi kom hem, så käkade vi där. annars hade jag ju lika gärnat kunna gå in och äta
btw: jag spiller aldrig
imaster skrev:2627438Ärligt talat. Kan inte du låta den här tråden vara rolig för oss som tycker det och ta ev. attityddiskussioner i en annan tråd? Låt oss som tycker det här är roligt tycka det här är roligt, vi är inte här för att förändra vårt beteende eller vår attityd, vi är här för att få underhållning och den här tråden ger oss det.
men hur räknar du då? all åka med hojj är ju nöjesåka, de gäller även till å från jobbetimaster skrev:2627430Jag har kört 1300 mil den senaste säsongen och ungefär 300 av dem var nyttoresor. Min hoj är ett nöjesföremål, inte ett nyttoföremål...
wdac skrev:2627442men hur räknar du då? all åka med hojj är ju nöjesåka, de gäller även till å från jobbet
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|