Korkade uttalanden om MC

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
FreddaAbborre skrev:
2627354 Tråden är inte skriven för att häckla och förkasta alla som inte kan allt om hojar. Tråden är skriven för att berätta om roliga situationer som uppkommit.

Det är jag med på.
De flesta av omgivningens kommentarer är dessutom både roliga, aningslösa och ibland lite gulliga (barns och gamla tanters till exempel).
Det som är det jävliga är våra reaktioner på dem - föraktet dryper och ibland får tydligen omgivningen del av det dessutom.
Slutsatsen? Det är vi mc-folk som sätter ribban. Vi sätter den lågt; jävligt lågt!
 

Marie L

Halvsenil Kärring
Gick med
6 Oct 2006
Ort
Vejbystrand, Kinna och Hermagor
Hoj
BMW K100RS och Yamaha XJ900
Zalfus skrev:
2627362 Min polare kom plötsligt på att han var väldigt hungrig och vi var i närheten av Mc´Donalds. Jag orkade inte stanna och gå in så vi drog Drive In! :D hon såg lite förvånad ut i kassan faktiskt :D

Drive-In har jag faktiskt ännu inte testat. Lysande förslag!!!

G-L skrev:
2627379 Det är jag med på.
De flesta av omgivningens kommentarer är dessutom både roliga, aningslösa och ibland lite gulliga (barns och gamla tanters till exempel).
Det som är det jävliga är våra reaktioner på dem - föraktet dryper och ibland får tydligen omgivningen del av det dessutom.
Slutsatsen? Det är vi mc-folk som sätter ribban. Vi sätter den lågt; jävligt lågt!

Jag håller i princip med dig!
MEN
Om vi bara uppför oss ordentligt i den aktuella situationen och svarar artigt och vettigt då, så må det väl ändå vara oss väl unnat att skratta lite nu i vintermörkret. (jag tror inte att särskilt många av dem som fällt kommentarerna i fråga läser här och känner igen sig).
 
Last edited:

svantestorm

Die Hard MC
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -01
danny vafan...vadå..satt du på hojjen å käkade hamburgare? :confused:
Akta så du inte tappar massa mat på tanken !:tummenupp
 

svantestorm

Die Hard MC
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -01
:va haha där har du fel! i mitt fall är en motorcykel en blanding mellan Bibeln och Pamela Andersson. (eller som du menar altartavla)
Får inte komma massa matrester på tanken
 

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Marie L skrev:
2627381

*SNIPP*

Om vi bara uppför oss ordentligt i den aktuella situationen och svarar artigt och vettigt då, så må det väl ändå vara oss väl unnat att skratta lite nu i vintermörkret. (jag tror inte att särskilt många av dem som fällt kommentarerna i fråga läser här och känner igen sig).

Läs inläggen igen och se hur en hel del av oss bemött den intresserade omgivningen!

Näää; tant Agda och sexårige Knut läser inte Sporthoj men det bättrar väl inte vår attityd ett dugg? Hur fan kan man ens komma på tanken att de enda som ska få kommunicera med oss übermensch är folk som kan Bike-katalogen utantill? Patetiskt, fantasilöst och pubertalt!
 

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Rimbo
Hoj
Hjuling
G-L skrev:
2627398 Läs inläggen igen och se hur en hel del av oss bemött den intresserade omgivningen!

Näää; tant Agda och sexårige Knut läser inte Sporthoj men det bättrar väl inte vår attityd ett dugg? Hur fan kan man ens komma på tanken att de enda som ska få kommunicera med oss übermensch är folk som kan Bike-katalogen utantill? Patetiskt, fantasilöst och pubertalt!


Inte bara här det är vintermörkt, känns som att inte solen lyser i Karlstad heller... :)
 

Marie L

Halvsenil Kärring
Gick med
6 Oct 2006
Ort
Vejbystrand, Kinna och Hermagor
Hoj
BMW K100RS och Yamaha XJ900
G-L skrev:
2627398 Läs inläggen igen och se hur en hel del av oss bemött den intresserade omgivningen!

Näää; tant Agda och sexårige Knut läser inte Sporthoj men det bättrar väl inte vår attityd ett dugg? Hur fan kan man ens komma på tanken att de enda som ska få kommunicera med oss übermensch är folk som kan Bike-katalogen utantill? Patetiskt, fantasilöst och pubertalt!

Och det var just DÄR som jag håller med dig fullt ut.
Man måste bära sig vettigt åt och ta tillvara ALLT intresse man ser beträffande motorcyklar och motorcyklister. Helt enkelt uppträda som goda ambassadörer för vårt gemensamma intresse.
Definitivt inte agera sådär "von oben" som en del antytt eller klart sagt här.
Även jag själv har ibland när jag inte varit hojutstyrd retats med vissa kategorier hojåkare medelst spelad okunskap (dum medelålders kärring). I synnerhet frågat fransjackenissar om mopeden är trimmad....:rolleyes:

Däremot har nog både du och jag lett lite i mjugg efteråt när vi hört någon riktigt "söt" kommentar. Och nog kan man dra dessa situationer i glada vänners lag kring öppna spisen i klubbstugan (eller hur man nu skall kalla ett sådant här internetforum)?
 

svantestorm

Die Hard MC
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -01
Inte här heller...solen verkar ha gått under. hoppas våren snart tittar förbi och solen lägger sej på himlen. Då vet vägarna vad som väntar x).... nä fyfan va OT vi har kommmit nu.:D
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
G-L skrev:
2627304 Jag har läst enormt många trådar på Sporthoj under flera år. Några har irriterat men de flesta har gett glädje och kunskap.
Men: Denna tråd är ta mig fan det olustigaste jag läst på något mc-forum någonsin!

Vi kräver respekt och sympati från Svensson och från myndigheterna men bemöter tydligen en intresserad, nyfiken, debattglad omgivning med spott och spe om de inte har full koll på årsmodeller, kubik, toppfart och användningsområde. Hajar vi inte att intresserade okunniga är potentiella vänner som vi effektivt gör till fiender (eller åtminstone dödar deras spirande intresse)?

Om den här tråden är symptomatisk för mc-kollektivets attityd, då är vi ett jävla pack som inte förtjänar någonting - utom möjligen att mc-åkning förbjuds!

Lingonvecka? :hihi

Nej men seriöst, prova att läsa tråden igen och denna gång med glimten i ögat :tummenupp
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Marie L skrev:
2627394 Det är det väl bara att torka bort i så fall. Hojen är väl för sjutton ett nyttoföremål och inte någon altartavla.....

Jag har kört 1300 mil den senaste säsongen och ungefär 300 av dem var nyttoresor. Min hoj är ett nöjesföremål, inte ett nyttoföremål... ;)
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
svantestorm skrev:
2627388 danny vafan...vadå..satt du på hojjen å käkade hamburgare? :confused:
Akta så du inte tappar massa mat på tanken !:tummenupp

Nej Lillen fick hålla i det tills vi kom hem, så käkade vi där. annars hade jag ju lika gärnat kunna gå in och äta :tummenupp

btw: jag spiller aldrig :tummenupp
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
G-L skrev:
2627398 Läs inläggen igen och se hur en hel del av oss bemött den intresserade omgivningen!

Näää; tant Agda och sexårige Knut läser inte Sporthoj men det bättrar väl inte vår attityd ett dugg? Hur fan kan man ens komma på tanken att de enda som ska få kommunicera med oss übermensch är folk som kan Bike-katalogen utantill? Patetiskt, fantasilöst och pubertalt!

Ärligt talat. Kan inte du låta den här tråden vara rolig för oss som tycker det och ta ev. attityddiskussioner i en annan tråd? Låt oss som tycker det här är roligt tycka det här är roligt, vi är inte här för att förändra vårt beteende eller vår attityd, vi är här för att få underhållning och den här tråden ger oss det.
 

svantestorm

Die Hard MC
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -01
Zalfus skrev:
2627432 Nej Lillen fick hålla i det tills vi kom hem, så käkade vi där. annars hade jag ju lika gärnat kunna gå in och äta :tummenupp

btw: jag spiller aldrig :tummenupp


hehe..klarar jag att hålla i en filmkamera i 170 km/h bakom dej så är de klart han klarar att hålla en hamburgare förståss.

Hmm jag ska fan ta å testa drive-in på Mc Donalds. En upplevelse att se ansiktsuttrycket på hon i kassan ;D

// Im off for today. ses
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
imaster skrev:
2627438 Ärligt talat. Kan inte du låta den här tråden vara rolig för oss som tycker det och ta ev. attityddiskussioner i en annan tråd? Låt oss som tycker det här är roligt tycka det här är roligt, vi är inte här för att förändra vårt beteende eller vår attityd, vi är här för att få underhållning och den här tråden ger oss det.


kunde inte säga det bättre! tråden var ju till för att vi skulle få lite kul :) seså, back to topic:)
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
imaster skrev:
2627430 Jag har kört 1300 mil den senaste säsongen och ungefär 300 av dem var nyttoresor. Min hoj är ett nöjesföremål, inte ett nyttoföremål... ;)
men hur räknar du då? all åka med hojj är ju nöjesåka, de gäller även till å från jobbet :)
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
wdac skrev:
2627442 men hur räknar du då? all åka med hojj är ju nöjesåka, de gäller även till å från jobbet :)

Jo... Det är sant... Men om vi säger såhär: 300 mil har varit av nyttokaraktär då målet har varit ett som inte hänger ihop med MC... ;)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top