Korkade uttalanden om MC

Hooligan

All your base are belong to us
Gick med
14 Dec 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
KXF250
Var ute å körde en runda med en poolare där bak på min cbr600 -91
blev stoppad av en mcpolis.

polisen:Man får inte vara 2 på en 125:a.........
Jag:!!!!!??????!!!!!
Polisen:ååååhhh förlåt jag trodde de va en 125:a,,,Hej då
Sen stack han

??!!!!???

Har fortfarande inte kommit på hur man kan se så fel.....
detta var år 1993
 

Marie L

Halvsenil Kärring
Gick med
6 Oct 2006
Ort
Vejbystrand, Kinna och Hermagor
Hoj
BMW K100RS och Yamaha XJ900
blackis skrev:
2626987 Vadå? Har ni aldrig tagit med hämtmat eller pizza på hojen (styret/instrumenteringen eller på tanken)??

(men OK jag kan hålla med om att det inte är en helt befogad fråga)

Jag tycker i alla fall att frågan är synnerligen befogad. Jag har nog minst lika ofta hämtat mat till mig och ungarna (McDonalds och div pizzerior) som att jag ätit på plats. Det är väl inget konstigt att transportera färdigmat med mc? :confused:
/Marie
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Marie L skrev:
2627189 Det är väl inget konstigt att transportera färdigmat med mc? :confused:
/Marie


Jo. The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.
 

Marie L

Halvsenil Kärring
Gick med
6 Oct 2006
Ort
Vejbystrand, Kinna och Hermagor
Hoj
BMW K100RS och Yamaha XJ900
Zee skrev:
2627212 Jo. The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.

Det där förstår jag inte alls. :confused:

En mc är väl ett transportfordon vilket som helst, bara en hel del billigare att äga och att köra än en bil. Jag har min mc till i stort sett alla mina transportbehov. Att åka till stormarknaden och veckohandla, eller åka till stadshuset för sammanträden lika väl som att köra till husvagnen i Österrike på semestern.

Annars har jag hört de flesta av de kommentarer som räknats upp här. Den jag retar mig på allra mest är den alltför vanliga kommentaren från tonåringar när jag tar av hjälmen: "Öööhhhh det är ju en TJEJ!"

En annan som kommer väldigt ofta mellan november och mars när det är mellan -10°C och +10°C.... "Är det inte väldigt kallt?"
Det är alltid lika tröttsamt att svara: "Nej inte särskilt, det gäller bara att klä sig rätt"
/Marie
 
Last edited:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Marie L skrev:
2627228 Det där förstår jag inte alls. :confused:

En mc är väl ett transportfordon vilket som helst, bara en hel del billigare att äga och att köra än en bil. Jag har min mc till i stort sett alla mina transportbehov. Att åka till stormarknaden och veckohandla, eller åka till stadshuset för sammanträden lika väl som att köra till husvagnen i Österrike på semestern.

Veckohandlar? Hur får du in/på N stora Maxipåsar på hojen? Under cutsen kanske? :) Men du kanske har packväskor som du alltid har monterade? Det har nog inte de flesta andra hojåkare iaf.

Är det inte otympligt att kånka omkring på hjälm, skinnställ m.m. när du ska till ett ställe?

:backontop
 

Marie L

Halvsenil Kärring
Gick med
6 Oct 2006
Ort
Vejbystrand, Kinna och Hermagor
Hoj
BMW K100RS och Yamaha XJ900
Zee skrev:
2627235 Veckohandlar? Hur får du in/på N stora Maxipåsar på hojen? Under cutsen kanske? :) Men du kanske har packväskor som du alltid har monterade? Det har nog inte de flesta andra hojåkare iaf.
Tja, jag har väl ständigt packväskor 2 st 45 liters Givi och en 40 liters toppbox monterade. Där får man med sig ganska mycket. Sen sparar man ju in plastkassarna också, kör ut kundvagnen och packar direkt i väskorna, och hemma lyfter jag av väskorna och bär in dem i köket för att packa upp.

Zee skrev:
2627235Är det inte otympligt att kånka omkring på hjälm, skinnställ m.m. när du ska till ett ställe?

Jodå, för all del, men det vänjer man sig vid ganska snabbt. När jag handlar så fäller jag bara upp hakdelen på den öppningsbara integralen. Lite lat får man väl vara.:)

Men för att återgå till McDonalds, så kanske expediten träffat på någon som jag, och då är ju inte frågan "ta med eller äta här?" speciellt förvånansvärd.
Beträffande mig måste ju expediten ha kristallkula för att veta vilket, utan att fråga. Iofs säger jag direkt till om vilket utan att invänta frågan, men det innebär ju ändå att de jag handlat av några gånger, ser inte att man är mc-klädd som en given indikation på svaret på just det spörsmålet. Pizzeriorna är ju lite annorlunda, för dit ringer jag ju innan och beställer, och då vet de ju inte om jag tänker komma till fots, per bil eller med mc för att avhämta beställningen. Att det rör sig om avhämtning är ju självklart.
/Marie
 
Last edited:

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Hooligan skrev:
2627141 Var ute å körde en runda med en poolare där bak på min cbr600 -91
blev stoppad av en mcpolis.

polisen:Man får inte vara 2 på en 125:a.........
Jag:!!!!!??????!!!!!
Polisen:ååååhhh förlåt jag trodde de va en 125:a,,,Hej då
Sen stack han

??!!!!???

Har fortfarande inte kommit på hur man kan se så fel.....
detta var år 1993


Fick man inte skjutsa på 125:a om man var över 18 år 1993?? :va
 

rozen

.:karatekissemiss:.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
nada =/
BostonGurka skrev:
2625385 För många somrar sedan.


......

Mamma när jag hade bytt upp mig till en 500a:
"Är det inte svårt att köra en så där stor och tung motorcykel? Den
måste ju vara jättetung att hålla upp i kurvorna när den lutar så där."

....."
Hahahaha!

Sjukt bra tråd.

Min kära mor kläckte ur sig när jag köpte min hoj:
Jag: -Visst är den fin!?
Mom: -Ja, jo rolig färg...

Tack mamma tack.... :huvet
 

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Jag har läst enormt många trådar på Sporthoj under flera år. Några har irriterat men de flesta har gett glädje och kunskap.
Men: Denna tråd är ta mig fan det olustigaste jag läst på något mc-forum någonsin!

Vi kräver respekt och sympati från Svensson och från myndigheterna men bemöter tydligen en intresserad, nyfiken, debattglad omgivning med spott och spe om de inte har full koll på årsmodeller, kubik, toppfart och användningsområde. Hajar vi inte att intresserade okunniga är potentiella vänner som vi effektivt gör till fiender (eller åtminstone dödar deras spirande intresse)?

Om den här tråden är symptomatisk för mc-kollektivets attityd, då är vi ett jävla pack som inte förtjänar någonting - utom möjligen att mc-åkning förbjuds!
 

rozen

.:karatekissemiss:.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
nada =/
smallsocks skrev:
2625476 Jag tror min klår allas...

Skulle träffa en gammal tjejkompis som jag inte träffat på 1-2 år för hon ville åka med på hojen (naturligtvis)

iaf så åker jag förbi och står med hojen och väntar på henne, så kommer hon ner trallande och när hon kommer fram utbrister hon: Har du döpt den till NINJA? (texten på tanken)

jag svarade bara med ett skratt och jepp det har jag...

fan va klockrent... ;)
:rofl
 

Hooligan

All your base are belong to us
Gick med
14 Dec 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
KXF250
Zalfus skrev:
2627260 Fick man inte skjutsa på 125:a om man var över 18 år 1993?? :va


Jo de fick man. (där av !!!???!!!!!)
han trodde väl jag var 16 eller nått,,, jag vet faktiskt inte va han ville
han kanske tyckte att mcn va fin å ville titta närmare på den....
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
G-L skrev:
2627304 Jag har läst enormt många trådar på Sporthoj under flera år. Några har irriterat men de flesta har gett glädje och kunskap.
Men: Denna tråd är ta mig fan det olustigaste jag läst på något mc-forum någonsin!

Vi kräver respekt och sympati från Svensson och från myndigheterna men bemöter tydligen en intresserad, nyfiken, debattglad omgivning med spott och spe om de inte har full koll på årsmodeller, kubik, toppfart och användningsområde. Hajar vi inte att intresserade okunniga är potentiella vänner som vi effektivt gör till fiender (eller åtminstone dödar deras spirande intresse)?

Om den här tråden är symptomatisk för mc-kollektivets attityd, då är vi ett jävla pack som inte förtjänar någonting - utom möjligen att mc-åkning förbjuds!
Taskig självinsikt? Svårt att bjuda på dig själv?

Jag tror de flesta som ibland kommer med korkade uttalanden kan bjuda på det om det ger andra ett gott skratt. I en omvänd situation så bjuder åtminstone jag gärna på det om det kan glädja nån annan. Ta inte så allvarligt på allt, le lite åt det istället :)
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
G-L skrev:
2627304 Jag har läst enormt många trådar på Sporthoj under flera år. Några har irriterat men de flesta har gett glädje och kunskap.
Men: Denna tråd är ta mig fan det olustigaste jag läst på något mc-forum någonsin!

Vi kräver respekt och sympati från Svensson och från myndigheterna men bemöter tydligen en intresserad, nyfiken, debattglad omgivning med spott och spe om de inte har full koll på årsmodeller, kubik, toppfart och användningsområde. Hajar vi inte att intresserade okunniga är potentiella vänner som vi effektivt gör till fiender (eller åtminstone dödar deras spirande intresse)?

Om den här tråden är symptomatisk för mc-kollektivets attityd, då är vi ett jävla pack som inte förtjänar någonting - utom möjligen att mc-åkning förbjuds!

Jag skrattar mig knäsvag av den här tråden... Ta det inte så allvarligt, det är ju skrivet med glimten i ögat. Väldigt få som vart irriterade på de saker de fått höra av sin omgivning och vissa kommentarer är ju berättigat att inte gilla, enligt mig iaf

Back to topic
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
rozen skrev:
2627302 Hahahaha!

Sjukt bra tråd.

Min kära mor kläckte ur sig när jag köpte min hoj:
Jag: -Visst är den fin!?
Mom: -Ja, jo rolig färg...

Tack mamma tack.... :huvet


Morsan körde samma när farsan kom hem med ny bil. BMW 523 med nå m paket o skit.
-Har du köpt en röd bil?!
 

rozen

.:karatekissemiss:.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
nada =/
Marie L skrev:
2627228 Det där förstår jag inte alls. :confused:

En mc är väl ett transportfordon vilket som helst, bara en hel del billigare att äga och att köra än en bil. Jag har min mc till i stort sett alla mina transportbehov. Att åka till stormarknaden och veckohandla, eller åka till stadshuset för sammanträden lika väl som att köra till husvagnen i Österrike på semestern.

Annars har jag hört de flesta av de kommentarer som räknats upp här. Den jag retar mig på allra mest är den alltför vanliga kommentaren från tonåringar när jag tar av hjälmen: "Öööhhhh det är ju en TJEJ!"

En annan som kommer väldigt ofta mellan november och mars när det är mellan -10°C och +10°C.... "Är det inte väldigt kallt?"
Det är alltid lika tröttsamt att svara: "Nej inte särskilt, det gäller bara att klä sig rätt"
/Marie

AH! Jag har faktiskt köpt kött en gång.. det var allt jag fick plats med en rostbiff underkutsen... omöjligt att få ner en pizza där! mm mm :pannkyss
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
G-L skrev:
2627304 Jag har läst enormt många trådar på Sporthoj under flera år. Några har irriterat men de flesta har gett glädje och kunskap.
Men: Denna tråd är ta mig fan det olustigaste jag läst på något mc-forum någonsin!

Vi kräver respekt och sympati från Svensson och från myndigheterna men bemöter tydligen en intresserad, nyfiken, debattglad omgivning med spott och spe om de inte har full koll på årsmodeller, kubik, toppfart och användningsområde. Hajar vi inte att intresserade okunniga är potentiella vänner som vi effektivt gör till fiender (eller åtminstone dödar deras spirande intresse)?

Om den här tråden är symptomatisk för mc-kollektivets attityd, då är vi ett jävla pack som inte förtjänar någonting - utom möjligen att mc-åkning förbjuds!


Tråden är inte skriven för att häckla och förkasta alla som inte kan allt om hojar. Tråden är skriven för att berätta om roliga situationer som uppkommit.
 

rozen

.:karatekissemiss:.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
nada =/
FreddaAbborre skrev:
2627347 Morsan körde samma när farsan kom hem med ny bil. BMW 523 med nå m paket o skit.
-Har du köpt en röd bil?!

Visst blir man glad! Kommer hem jätte lycklig över sin nyinköpta hoj(bil)
så får man jättefin respons..... :confused:
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
rozen skrev:
2627350 AH! Jag har faktiskt köpt kött en gång.. det var allt jag fick plats med en rostbiff underkutsen... omöjligt att få ner en pizza där! mm mm :pannkyss


Min polare kom plötsligt på att han var väldigt hungrig och vi var i närheten av Mc´Donalds. Jag orkade inte stanna och gå in så vi drog Drive In! :D hon såg lite förvånad ut i kassan faktiskt :D
 

Marie L

Halvsenil Kärring
Gick med
6 Oct 2006
Ort
Vejbystrand, Kinna och Hermagor
Hoj
BMW K100RS och Yamaha XJ900
rozen skrev:
2627350 AH! Jag har faktiskt köpt kött en gång.. det var allt jag fick plats med en rostbiff underkutsen... omöjligt att få ner en pizza där! mm mm :pannkyss
Nej Pizzakartongen får jag inte ens ned i toppboxen, men det går utmärkt att spänna den ovanpå med ett bagagenät.
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
I sommras: Två kids betraktar hojjen, Titta det är en R1a, snabbaste hojjen som finns, gör över 300km/h på bakhjulet
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top