Korkade uttalanden om MC

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Förra säsongens höjdare.

Skjutsade runt min flickvän som jag blivit ihop med under våren.

hade då en ZX9:a med lite mer öppet system.
vinkar hejdå till hennes morsa och åker lite fint därifrån. ner på stora fina raka vägen och piskar på. varvar ur växlarna upp till 4:an och släpper sen av en aning.

Hennes morsas kommentar någon dag senare. "va hemsk va du kör fort. det får du inte. jag hörde hur ni drog iväg. du måste ju ha kört minst i 110 därnere?(90-väg)"

Jag: ehh jo. det var väl nåt sånt.

hehe. var inte riktigt läge att förklara att jag piskat på upp över 200 sträcket. då hade jag nog fått lämna flickan hemma i fortsättningen.

Funderar starkt på att ta med mig svärmor på en åktur någon dag nästa år :yoparty

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
Min kompis son(6år) som kom ner från Bolibompa för att kika på min då rätt nyinköpta hoj.
Ställer sig o tittar, rätt så klart ej imponerad.. efter en liten stund kläcker han ur sig lite besviken "Det där är ingen motorcykel, det där är en Eu-moped", vänder o går tillbaka till Bolibompa... Ville inte ens provsitta...:va :D

Boodh89

Medelkortare....
Gick med
24 Oct 2006
Hoj
FZR 600 R -94
Ute o körde med mamma... Hon körde som alltid på hennes BWM 650 gs, då kom gick det förbi en grabb med sin pappa o sa "pappa, vilken stor moppe" o pekade på bmw:n.. det har mamma fått höra..:D

Last edited:

Marie L

Halvsenil Kärring
Gick med
6 Oct 2006
Hoj
BMW K100RS och Yamaha XJ900
blacktriple skrev:
2626055 Kul när man kommer in på McDonalds i fullt skinnställ och hjälmen i handen och efter att ha beställt får frågan om man ska äta här eller ta med maten.

:rolleyes:

:confused:
Det är väl självklart att hon frågade. Hon måste ju veta om det skall ätas där eller tas med både för att kunna förpacka det rätt, och för att kunna slå in det rätt i kassan (det är ju olika momssats på hämtmat och äta-i-restaurangen)
/Marie

Last edited:

ksgixxer

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
1100 GSXRatbike och en minimoto..
...40 år o kör sporthoj,fan va coolt!!!fick jag höra av ett gäng överförfriskade ungar..(15-23 år gamla)...

sportbike

Guest
Silvervargen skrev:
(PS.Är 45 år och egentligen för gammal för en R1:a men det skiter jag i.)
nä du,man blir aldrig för gammal för en retta.
ska köpa en när jag fyller 70 :D

StormBringer

??????????
Gick med
13 Aug 2006
Hoj
gsx-R 750 -96 Streetfighter
Ja vad ska man säga? hon är inte dum, hon har bara lite otur när hon tänker...

Pratade just med en gammal flamma på msn,

Hon: Hur går det med mc-kortet?
Jag: tja... det händer väl inte så mycket just nu, har inte börjat läsa teorin ännu(bor i Luleå och här är det vinter på rikt!)
Hon: ska du inte ta det eller ska du vänta till sommarn?
Jag: jadu... jag ska väl skriva teorin i vinter men måste väl vänta tills sommarn o köra upp... (tänker i mitt stilla sinne, hon kan väl fan inte tro att det går att köra upp för mc på vintern....)
Hon: Va? det skulle ju vara jättehäftigt!
Jag: (fingrarna står stilla, skriver inget.... tänker bara, hon kan inte vara riktig!)
Hon: konstigt att vi inte träffats på ett tag..
Hon: Hallå?

Ja vad konstigt att vi inte har träffats på ett tag, dra era egna slutsatser...

Super-Henkan

Dirt Rider
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 1000 k5
Tycker det är kul att skoja med HD gubbar med fransar... när man träffar på dem...
Jag brukar fråga dem på fullaste alvar fall motorn skall sitta så där löst i ramen...(de brukar va gummiupphängda)... eller fall det är något fel på den efter som den bara går på två burkar...
shit va sura de kan bli...

När jag och ett par kompisar satt på donken och käka brevid mcparkeringen, så kom det ut en cool kille med fransjacka och skulle dra iväg...när han precis skulle starta hojjen så ringde hans mobil... o han säger så här långt kom jag...var på min kompis säger har du redan trasslat in dig i fransarna...
//Henkan

Last edited:

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
En favorit som en polare kläckte ur sig en gång när jag sa att jag skulle iväg och tvätta min hoj.

"Eeeeehh, tål den vatten?"

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Det bästa jag hört nån frågat mig var när jag o en polare stod parkerade bredvid varann.Han på en blå fjr 1300 o jag på min förra hoj en fazer 1000 också blå.Då var det en person som frågade om det var lika cyklar...Ja dom är blå båda 2.sen på cruisingen i Falun samma år (förra)åkte jag efter honom nerför cruising stråket o då fick jag höra en liten grabb säga kolla han har ju vurpat han har ju bara överdelen kvar av kåpan.Ja sa pappan det ska nog vara en lika som den framför...

dOLKO

Erfaren
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Triumph Sprint RS 02:a, Impala 65:a .
TreoKwak skrev:
2625743 Gubbj#vel som delade garage med mig ett tag..

"Jaha..är det en såndär skoter? "

:confused:

Grannen med Traja California, om min hoj: (det kända mantrat)

"Äh..skulle köra ihjäl mig på en såndär ja"

Fast det kanske ligger lite i det ändå..jag trodde jag skulle köra av vägen när jag provade en Intruder med skithögt styre..kändes som att gå på lina med en skottkärra ungefär..:näsblod

Traja California??? Berätta mer om denna okända modell :va

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
dOLKO skrev:
2626614 Traja California??? Berätta mer om denna okända modell :va

Jag tror faktiskt det finns en modell som med extrautrustning heter så, jag har hört det förut, och även läst det någonstans på nätet eller i en tidning.

Men jag tror inte att det är en modell, utan ett utrustningspaket...

(edit) En Triumph America i grunden tror jag.

Last edited:

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Min XR låter rätt så friskt. Så när jag var ute en sväng i somras så var det två killar på runt 10 bast som skulle över vägen. Inget övergånsställe eller något, så jag stannar aldrig. Ena killen springer över och kastar sig i diket inte allt för långt ifrån mig. Gasar sen till för att komma därifrån. Minen på den killen kommer jag aldrig glömma. Såg ut som han var i valfritt land där bomber och automatvapen avfyras var dag. :rofl Låg där i diket och var verkligen skiträdd.

Sen när jag kickade igång traktorn utanför Yamaha Center så lyckades jag nästan skrämma Cyrpan här på SH så han nästan tappade hjälmen. :hihi

ksgixxer

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
1100 GSXRatbike och en minimoto..
...hehe..min son(8år)..tycker att choppers e tråkiga för dom har "stegringslås"...

Jii

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
89%honda, 10%yamaha, 1%eltejp gammelräser -87
Lite vagt

Tjejpolaren: -"Jag ska köpa av en motorcykel"

-"Jasså vad ska du ha för någon då?"

-"En såndär svart du vet..."

-"Eh nej? :va "
:tungan

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
KTM 525 -06
Förlåt, jag kan inte låta bli... Det började med att nån stavade DIREKCT helt fel... Det stavas DIREKT. Det verkar som att alla kollar på hur den första stavade ordet och sen stavar alla fel... ;) Det är säkert 10 pers hittills...

Stava lugnt! :D
Grymt kul tråd btw...

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha