Korkade uttalanden om MC

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
PAJSEN skrev:
[s

så det blev 90000 tror ni Jeppe va nervös eller......
Han e fortfarande lite skärrad av sitt (egen ner prutande)LITE ÅNGERFULL.


hahahaha :D den var ju klockren!
Kan inte sluta skratta åt den här tråden! nu klarar man sig ett par veckor till i vintermörkret!! :) :tummenupp
 

Jii

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Stockholm/Jönköping
Hoj
89%honda, 10%yamaha, 1%eltejp gammelräser -87
Har precis tankat hojjen på OKQ8 Hallonbergen då det kommer en grabb på kanske 15 bast, på en minstsagt fallfärdig scooter ala förort (och självklart utan hjälm) fram till mig:
"Ey fet hojj brushan"
-Eh tack
"Ey vill du becka den??"
-Eeh det var väll av den anledningen dom uppfann blocket.se :rolleyes:
På med hjälmen och rulla iväg :arsele
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
PAJSEN skrev:
2625652 så det blev 90000 tror ni Jeppe va nervös eller......
Han e fortfarande lite skärrad av sitt (egen ner prutande)LITE ÅNGERFULL.
nått han kommer ångra resten av sitt liv..
 

wolf_1

Ät gör man endå dör man.
Gick med
1 Sep 2006
Ort
Mora
Hoj
Gsxr 750 -96
Jag satt i mcställ utomhus på ett fik efter att varit ute och kört en runda med hojen i sommras och det kommer 2 äldre gubbar i 40-50 åldern och sätter sig brevid.
gubbe-"Hej, jag ser att du kör mc" :tummenupp
jag-"Jajemen."
Och efter ett massa trevligt snack om att dom kört på sina gamla dar drar det förbi en mc på vägen i fullt skrik. :tuttar
gubbe-"Men herregud så han kör, förstår inte varför dom kör som sådana tokar!"
jag-"Ne inte jag heller...."(eller kanske inte..) :rolleyes:
Och dom börja prata en härans massa om alla tokiga mc förare det finns och jag kände mig lite smått träffad. :tungan
Så jag sa att jag fick lov att fara, mest vela jag fara för att jag märkte hur mycket dom att prata om tokiga mc förare som jag kände att jag inte behövde höra. :D
Efter det sista snacket kände jag att jag fick lov att visa att jag minsann var en god mc-förare och for iväg lungt men efter första kurvan spåra det hela ur och djävuls horna växte ut igen. :D

Det här måste väll hänt många fler att man fått sitta och höra hur tokiga mc-förare är i trafiken och fått lov att hålla med eller blir riktigt tyst. :rolleyes:
 

Max Triple

trippel singel
Gick med
13 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Speed Triple
Småpratade med min granne häromveckan. Han frågade om det var min hoj som stått utanför huset tidigare. (När det var säsong... :huvet )
-Ja, sa jag.
-Du vet, jag hade en kompis som hade en sån där Kawasaki 900 i början på 80-talet. Jävlar vad den gick vettu. Jag körde den några gånger, du vet den gick upp på bakhjulet på femman så fort man drog på lite.
-Ööh... oj då, sa jag.

Orkade inte riktigt argumentera mot honom. Han hade tydligen ett bestämt minne över att det var så. Förmodligen hade framgaffeln fjädrat ut en smula när han drog på och så drog det lite i armarna. :rolleyes:

Tilläggas bör kanske att han var en av dessa som fick sitt körkort på köpet.
 

Morphed

ORGANDONATOR
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Nacka
Hoj
KTM 450 SXF
Joockey skrev:
2624882 Påminner mig om förra sommaren med moppen när jag stog på skolan och skulle köra iväg. Då kommer två ungar fram och frågar hur snabbt den går, då säger jag njaa ungefär 250. Så frågade dem om jag varit uppe i det. Så sa jag jaa testade här på skolgården förra veckan. Sen hörde jag ett stort woooow, sen stack jag! Fullgas såklart! :D :tummenupp


:va Hmm...är de inte i din ålder "från 3hjuling till 125" man fråga en massa korkade frågor?? :D
 

devo81

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Ort
Uppsala
Hoj
i graven : ( meen det kommer nog nån ny av nått slag
tobbe_falun skrev:
2625177 när jag var på väg in i affären i sommras så blev jag stannad av en mamma som sa: min son fyller 15 om några veckor och jag undrar hur mycket kostar din moppe?:huvet
det kändes som man fick en rejäl pungspark men jag sa att det inte var någon moppe och gick fort därifrån.


:hihi :rofl
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Kul när man kommer in på McDonalds i fullt skinnställ och hjälmen i handen och efter att ha beställt får frågan om man ska äta här eller ta med maten.

:rolleyes:
 

LiNiC

Performens
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Hbg
Hoj
Ducati S4 monster, Suzuki Gsxr 1000 K4
blacktriple skrev:
2626055 Kul när man kommer in på McDonalds i fullt skinnställ och hjälmen i handen och efter att ha beställt får frågan om man ska äta här eller ta med maten.

:rolleyes:
:fakta
 

lakepipes

game over mc
Gick med
25 Apr 2006
Ort
Uppsala ekeby
Hoj
gsxr 1000 -03
wheelie82 skrev:
2625568 Åkte husaberg till jobbet ett par ggr. Några av grabbarna i min ålder kommer fram o börjar snacka hoj.

Han: AHaa en husqvarna. Jasså fyrtakt? Ojdå då har du ingen oljepump..
Jag: Nä det är en husaberg, och oljepump har jag visst.
Han: Ah just husaberg ja. Det är ju göteborgskt det!
Jag : Nä det är det inte det är... blir avbruten
Han : Har du kört nåt i regn?
Jag: Jodå
Han: Konstigt, jag vet att husaberg-crossarna inte funkar alls i regn.
Jag: Nä nu måste jag gå jobba *suck*
:D :D :D :D farligt de där me regn!
 

Droopfy

#13
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
HAHAHAHA. Grymmast.
det är härefter mitt mål med livet att få en tjej att säga något liknande!

du drog den till varvstoppet nästa måndag när du startade den va? :tuttar



wiper6 skrev:
2624978 Tappade hakan....

Hade en ombyggd FZ 600 på gymnasiet 91-92 ställde den alltid på en innergård där skolbyggnaden var som en hästsko runt om. Det lät ju gott när man drog iväg.
En lördag på krogen kommer en för mig okönd brud fram och säger... är det du som äger den röda hojen på skolan.
Ja svarar ja med ett leende.
Vet du varje gång du startar den och jag sitter i klassrummet blir jag kåt..
Sen gick hon sin väg...:va
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Morsan när jag skaffat A behörighet & hoj.

"Nu kör du inte ihjäl dig, för då stryper jag dig"


När jag sedan klotade 2004, så kom hon till sjukan.
gissa om hon hade en blick som kunde döda
 

M.Davidsson

Micke
Gick med
28 Mar 2006
Ort
E-tuna
Hoj
KTM 660 -04
Hörde om en gubbe som legat bakom en bil som hade riktat om spolarmunstycket till framrutan. Efter att han blivit träffad några gånger drar han på gasen och lägger sig jämsides. Han ser att killarna i bilen as garvar så han tänker spotta ut snusen på deras ruta. Problemet är att han glömde bort att han tog intergralhjälmen den dagen.

Sant:confused:
 

Silvervargen

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1-99+-05+-06+Honda CBR 600 -91
Detta hände i somras när jag hade hälsat på min 20-åriga dotter. Hade ställt hojen utanför hennes hus i Borås och när det blev dags att åka sa hon att hon skulle hänga med ner. Då hade det samlats några tjejer i 18-20-årsåldern utanför. Gissa deras miner när hon sa: Kör försiktigt Pappa!
(PS.Är 45 år och egentligen för gammal för en R1:a men det skiter jag i.)
 

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Jo de där med "...jag kör bara ihjäl mig" och "...en sån där Ninja" har man ju hört otaliga gånger.

Men jag blir lika irriterad varje gång nån "mc-ovetande" frågar vad jag åker för hoj. Vill de veta märke, modell, kubik, hela köret, sort....? Och tro mig, har provat alla varianter och de ser ut som frågetecken varje gång.

Sparade dock några godingar till sist,

Besserwisser på jobbet: "Men hallå, du måste ju fatta att R6 är större än R1" :D

Annan besserwisser: "Du kan ju tänka dig hur svårt det är att hålla balansen på såna däck. De har ju så rundade kanter." :tummenupp

Vanlig bland äldre: "Att du inte åker med öppen hjälm istället. Det är ju omöjligt att se något bakåt i din igenstängda." :yoparty
 

Jonas Brunström

fyrtakt???
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Finland
Hoj
RGV 250 RG 500
jag råkade ut för en gammal dam som var faktist 90 år gammal hon kom och berättade att hon hadde kört triumph när hon var ung och så drog hon en massa fina minnen med mc historia och det jag reagerade specielt på var att hon var glad över att vi använder hjälmar för när hon var ung så hadde dom bara en läder mössa :)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top