Korkade uttalanden om MC

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
SWK skrev:
2626733 Förlåt, jag kan inte låta bli... Det började med att nån stavade DIREKCT helt fel... Det stavas DIREKT. Det verkar som att alla kollar på hur den första stavade ordet och sen stavar alla fel... ;) Det är säkert 10 pers hittills...

Stava lugnt! :D
Grymt kul tråd btw...

Sry men jag tror de skrev det så med flit :tungan
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
SWK skrev:
2626733 Förlåt, jag kan inte låta bli... Det började med att nån stavade DIREKCT helt fel... Det stavas DIREKT. Det verkar som att alla kollar på hur den första stavade ordet och sen stavar alla fel... ;) Det är säkert 10 pers hittills...

Stava lugnt! :D
Grymt kul tråd btw...

Muhahahaha, det här var nästan det roligaste i tråden! Ny på sporthoj.com va? Det finns en anledning till att de har stavat så, kanske inte lätt för en ny att förstå, men still roligt!
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Något som man tröttnat på duktigt är när någon okunnig ska prata motorcyklar!!!
T.ex då de berättar om nån 1100 som är 10 år gammal. - Det är väl en sån värsting va? När man vet att i själva verket tillverkas nu 40 kg lättare och 40 hästar mer... Jag har svårt att hålla mig iaf när jag hör sånt.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
MangeH skrev:
2626812 Något som man tröttnat på duktigt är när någon okunnig ska prata motorcyklar!!!
T.ex då de berättar om nån 1100 som är 10 år gammal. - Det är väl en sån värsting va? När man vet att i själva verket tillverkas nu 40 kg lättare och 40 hästar mer... Jag har svårt att hålla mig iaf när jag hör sånt.

Jag stod bakom ett par snubbar och råkade höra den ena snubben säga:
"Exakt en sån här hade jag för fem år sen när jag hade hoj, fan vad den gick, den hade 175 hästar orginal"
Den andra snubben läser på skylten vid motorcykeln:
"Det har ju inte ens den här, den har ju mindre ju"
Första snubben "Ja, dom tappar ju en hel del nu med avgasreningen"

Det var den för året helt nya sport BMW'n dom tittade på....

Man hör mycket dumt när MC handlarna har öppet hus...
 

kamikaze

Nu laddas det igen
Gick med
6 May 2003
Ort
Älmhult
Hoj
CB1000Turbo -97
Emmi skrev:
2626804 Muhahahaha, det här var nästan det roligaste i tråden! Ny på sporthoj.com va? Det finns en anledning till att de har stavat så, kanske inte lätt för en ny att förstå, men still roligt!

eehh incvig oss ovetande då....:confused:
 

blackis1

Fri fart under ansvar åt folket!
Gick med
30 Jun 2005
Ort
"Norrland"
Hoj
GSX-R 1100, gillade skarpt K1200S, Väntar på ny Blackbird?
blacktriple skrev:
2626055 Kul när man kommer in på McDonalds i fullt skinnställ och hjälmen i handen och efter att ha beställt får frågan om man ska äta här eller ta med maten.

:rolleyes:
Vadå? Har ni aldrig tagit med hämtmat eller pizza på hojen (styret/instrumenteringen eller på tanken)??

(men OK jag kan hålla med om att det inte är en helt befogad fråga)

Depåbitchen skrev:
2626454 En favorit som en polare kläckte ur sig en gång när jag sa att jag skulle iväg och tvätta min hoj.

"Eeeeehh, tål den vatten?"
Det måste varit en tjej?:tuttar
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
kamikaze skrev:
2626843 eehh incvig oss ovetande då....:confused:

Det är en sporthojstraditition att odla en typ av självironisk pubertalhumor som travesterar sk squids eller moppefuckon. Valmers är en av de som jag tycker gör de roligaste tolkningarna. Här är ett inlägg där han åskådliggör hur en sann squid hade svarat Peter Wahlbeck när denna klagade på MC-buller i somras :hihi : http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2120716
Det är alltså inte bara frågan om tokroliga felstavningar, man skall även uppvisa total brist på självkritik och en helt självcentrerad och trotsig världsåskådning där alla andra har fel, i synnerhet bilister. http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2074403&postcount=723

/J
 
Last edited:

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Alnö, Sundsvall
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
dOLKO skrev:
2626614 Traja California??? Berätta mer om denna okända modell :va

Jaja..America..California..är det så petnoga..jevla messerschmidt..

Förresten körde grannen Moto Guzzi innan Trajan..därför blandade jag ihop det ..såklart :D
 

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Ort
Botkyrka
Hoj
R1
Jag bor i ett invandrartätt område. Det första alla, oavsett ålder, frågar där jag bor är "Vad kostar den"?

Kille på moped: "Jag tror att jag har tappat cilindern" (sic)
 
Last edited:

dOLKO

Erfaren
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Segeltorp, Stockholm
Hoj
Triumph Sprint RS 02:a, Impala 65:a .
TreoKwak skrev:
2627024 Jaja..America..California..är det så petnoga..jevla messerschmidt..

Förresten körde grannen Moto Guzzi innan Trajan..därför blandade jag ihop det ..såklart :D

Nej nej ingen messer utan bara nyfiken...:tummenupp :tungan tänkte åxå på Guzzi eller Daytona.
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Är det en 125a??
Javisst svarade jag.. lyssna här bak när jag kickar igång den..
(KTM 660 med dubbla Akra utan db-killers)
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Emmi skrev:
2626804 Muhahahaha, det här var nästan det roligaste i tråden! Ny på sporthoj.com va? Det finns en anledning till att de har stavat så, kanske inte lätt för en ny att förstå, men still roligt!


Haha... Okej! Jag blev lite orolig över hur många som inte kunda stava ett så relativt lätt ord! Nu är du skyldig en förklaring till varför man stavar DIREKCT?
 

JohnnyPark

Ny medlem
Gick med
24 May 2006
Ort
Lund
Hoj
Monster S2R -05
jag var på bilprovningen och skulle regbesiktiga hojen. skitstolt över min lilla 500. gubben tog en sväng för att kolla om den möjligen kunde vara strypt. kommer tillbaka och säger:
"mnja... är det verkligen en 125a?"
"nä, en 500"
"jahaaa, ja men då är den nog strypt"
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
SWK skrev:
2627072 Haha... Okej! Jag blev lite orolig över hur många som inte kunda stava ett så relativt lätt ord! Nu är du skyldig en förklaring till varför man stavar DIREKCT?


Nakcskått direkct!!11 alt. Nackskått direkct!!11

Ett vedertaget uttryck här på sporthoj.com som sarkastiskt insinuerar ett ogenomtänkt inlägg av någon. Mao ett sätt att påskina hur dumt något är. Notera de två ettorna efter utropstecknet som framhäver känslan av att man skrivit något snabbt utan att kolla efter staving och därmed är ytterligare ogenomtänkt. Trenden att vända på "ck" till "kc" har förstärkts via denna första felstavning som myntades någon gång efter sporthojen uppfanns.


Den här ovanstående goda skiten borde koppas rakt in i wikipedia.org. Direkct!!11
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Kapten Blåskägg skrev:
2627002 Det ska jag också göra, tror det är skönt med något lite mera touring sen när man blir äldre.

Fan vad jag vill att den texten inte ska vara rolig Fack it :huvet :rofl
 

Solid snake

Guest
Zee skrev:
2627091 Nakcskått direkct!!11 alt. Nackskått direkct!!11

Ett vedertaget uttryck här på sporthoj.com som sarkastiskt insinuerar ett ogenomtänkt inlägg av någon. Mao ett sätt att påskina hur dumt något är. Notera de två ettorna efter utropstecknet som framhäver känslan av att man skrivit något snabbt utan att kolla efter staving och därmed är ytterligare ogenomtänkt. Trenden att vända på "ck" till "kc" har förstärkts via denna första felstavning som myntades någon gång efter sporthojen uppfanns.


Den här ovanstående goda skiten borde koppas rakt in i wikipedia.org. Direkct!!11
Nä nu jävlar smellere!!! Direkct!!! Nakcskåt!!!11 :mad:



Sådär ska det skrivas! :fakta
 

SheDevil

Våren är här och hojen på vägen!! :-)
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Borlänge
Hoj
Yamaha R6-03
Hej!

KUL tråd! :D

Har bara haft hoj sedan juni i år men redan hunnit höra alla till synes traditionella uttalanden. Som "köra ihjäl mig DIREKCT", hahah, kul :rofl !

Moppefucks
Hade parkerat min hoj (R6 03) utanför lägenheten och satt i gräset och väntade på en R1-kumpan. Två mindre killar kommer gående. - Kolla, utbrister den ena. När de kommer närmare säger den andre: -Men, det är ju en TJEJ! (Ja, grattis). Nu kommer standardfrågan: -Hur fort går den, från ena grabben. Jag svarar: - Tillräckligt snabbt, men inte snabbare än hastighetsbegränsningarna!! Haha, de gick på en gång med snopna miner. (Ironi!!!) :hihi

Försäkringsbolag 1
Ringde försäkringsbolget o kollade priser. Fick snacka med en kille och han tjåla lite om vilka olika typer av försäkring de hade. Sen fråga han hur många kW hojen hade varpå jag svarade 86. Då utbrast han: -Vad ska du göra med den då, köra på bakhjulet eller???? (EHHH, ÄÄÄÄLLLEERRRR på göteborgska).

Försäkringsbolag 2
Mc och Specielförsäkringar har en grining kvinna anställd, bara att konstatera. Hon var först astrevlig och berättade om tjejförsäkringen och hur bra den var. -Jaha, vad har reg.nr på din hoj då, frågade hon efter ett tags smörande. Efter lite knappande byter hon ton på rösten till en mer otrevlig och säger: -Jaha, så det här är alltså en Yamaha YZF R6? -Jaaa, svarar jag och undar varför hon låter så otrevlig. -Jahapp, LYCKA till då, för den försäkrar vi inte!!!! (Nejhej, grinkärring...)

/SheDevil
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top