Korkade uttalanden om MC

Kaitzor

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Bromma
Hoj
SV1000S (såld)
""Det är inte du som är ute o kör med hojen. Det är hojen som är ute o kör med dig""
Bekanta som syftar på att en liten tjej som jag på 165cm inte borde kunna köra en 1000cc :gnissla
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
imaster skrev:
2627443 Jo... Det är sant... Men om vi säger såhär: 300 mil har varit av nyttokaraktär då målet har varit ett som inte hänger ihop med MC... ;)

Hem till kvinnor alltså :tummenupp ´
 

Gunsan

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Ort
Öregrund
Hoj
CBR600rr Grafitti edition 2008
Jag är bara 158cm lång...
så frågar kompisarna om vad det är för hoj jag har
- jo det är ju en BMW med 1100cc
- jaha du men den är ju tuung
- ja fast det är ju motor på den...

En av mina barndomsvänner när hon såg min BMW för första gången
Åh vad fin den är.. men de där klumparna som sticker ut på sidorna, kan man inte ta bort dem?
Hennes mamma som tjuvläser Bike på jobbet hos tandläkaren stönade lite grand.. och svarade så diplomatiskt det gick... det där är motorn.
Phu jag slapp säga något
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
smallsocks skrev:
2627466 Hem till kvinnor alltså :tummenupp ´

Ssssssch, inte där min flickvän kan hitta det..! :5sure

Får väl bidra med en historia själv.

Syrrans pojkvän, en kille i 19-årsåldern, och jag sitter och pratar mc lite grann och kommer in på det här med kubik. "Så tusen kubik, är det tusen cylindrar då eller?" Han är en rätt bright kille, bara totalt ovetande om hur motorer ser ut. Börjar förklara basic hur en motor fungerar, kolven rör sig i cylindern och dyl. och avslutar med att cylindrarnas sammanlagda volym är det som kallas kubik. "Jaha, så om nån säger att han har en sjufemti så har han 750 kubik per cylinder då..?" Back to basic... ;)
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Gunsan skrev:
2627475 Jag är bara 158cm lång...
så frågar kompisarna om vad det är för hoj jag har
- jo det är ju en BMW med 1100cc
- jaha du men den är ju tuung
- ja fast det är ju motor på den...

En av mina barndomsvänner när hon såg min BMW för första gången
Åh vad fin den är.. men de där klumparna som sticker ut på sidorna, kan man inte ta bort dem?
Hennes mamma som tjuvläser Bike på jobbet hos tandläkaren stönade lite grand.. och svarade så diplomatiskt det gick... det där är motorn.
Phu jag slapp säga något


Jag har också undrat länge varför dem inte kan plocka bort dessa fula skapelser till klumpar :pannkyss :tummenupp
 

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Ort
Botkyrka
Hoj
R1
SheDevil skrev:
2627136...han tjåla lite om vilka olika typer av försäkring de hade...

Här i den stora världen där jag bor betyder "tjåla" detsamma som "stjäla", men det är tydligen annorlunda på landet.
 

Ymmot

Gårdsherre
Gick med
10 Feb 2005
Ort
Fjället
Hoj
ban-ninja, jordsprättare å farsans RD350
Jag har tidigare ägt Retta mm men då man nu studerar har ekonomin (och flickvän) begränsat hojutbudet till farsans RD350.
I skolan står jag intill hojen och pratar med en kompis.
Han säger: -Men du har haft en riktig hoj???
:va
 

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Ort
Botkyrka
Hoj
R1
G-L skrev:
2627379 Det är jag med på.
De flesta av omgivningens kommentarer är dessutom både roliga, aningslösa och ibland lite gulliga (barns och gamla tanters till exempel).
Det som är det jävliga är våra reaktioner på dem - föraktet dryper och ibland får tydligen omgivningen del av det dessutom.
Slutsatsen? Det är vi mc-folk som sätter ribban. Vi sätter den lågt; jävligt lågt!

Jag håller me du. Nackskått direkct!
 

Marie L

Halvsenil Kärring
Gick med
6 Oct 2006
Ort
Vejbystrand, Kinna och Hermagor
Hoj
BMW K100RS och Yamaha XJ900
Zalfus skrev:
2627501 Jag har också undrat länge varför dem inte kan plocka bort dessa fula skapelser till klumpar :pannkyss :tummenupp

Jag också! I synnerhet som BMW gjort bättre hojar UTAN dem ända sedan 1983....

raiderpatz skrev:
2627581 mamma säger det varje gång jag far därifrån, svarar alltid "ingen risk", det får hon tolka hur hon vill :D

Jotack, och svärmor sade alltid förr "Kör så nätt".......
Och mitt svar var givet, "Det gör jag ju alltid"
(Jag hade på den tiden en SAAB Sonett.......):D
 
Last edited:

Marie L

Halvsenil Kärring
Gick med
6 Oct 2006
Ort
Vejbystrand, Kinna och Hermagor
Hoj
BMW K100RS och Yamaha XJ900
Kiwi60 skrev:
2627607 Ska ni leka "alla mot BMW-förare" igen så vill inte jag va me...:död
Jag är väl inte emot BMW-förare?:confused:
Jag längtar ju själv efter att köpa en BMW, men då skall det vara en *riktig* motorcykel, och inte en sådan där övervintrad relik från mellankrigstiden...:näsblod
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Tjejens lillbrorsa skulle köpa ny moppe å tjejen min är ju motorintresserad så hon kolla då självklart på några hojjar med stora ögon, var på en säljare säger
"det är ingen idé att du kollar, du är ändå för kort" hon är 160cm så hon trodde på det å vart lite besviken men acceperade det. men sen när vi träffades å hon berättade det så sa jag vikket skit snack klart du kan åka hojj du är inte alls för kort, då sken hon upp som tusan å sitter å kollar på hojjar å sånt till kommande sommar... hennes far är dock inte lika glad, misstänker att han sa till säljaren att dra den där om längden för att hans flicka inte skulle åka MC....

så nu måste ja vara extra snäll mot svärfar
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Kiwi60 skrev:
2627607 Ska ni leka "alla mot BMW-förare" igen så vill inte jag va me...:död


Nej jag är inte emot BMW-förare, bara BMW :D Nej då! jag tar tillbaka det då :pannkyss förlåt mig! :) BMW är fina cyklar..
 

Marie L

Halvsenil Kärring
Gick med
6 Oct 2006
Ort
Vejbystrand, Kinna och Hermagor
Hoj
BMW K100RS och Yamaha XJ900
wdac skrev:
2627631 Tjejens lillbrorsa skulle köpa ny moppe å tjejen min är ju motorintresserad så hon kolla då självklart på några hojjar med stora ögon, var på en säljare säger
"det är ingen idé att du kollar, du är ändå för kort" hon är 160cm så hon trodde på det å vart lite besviken men acceperade det. men sen när vi träffades å hon berättade det så sa jag vikket skit snack klart du kan åka hojj du är inte alls för kort, då sken hon upp som tusan å sitter å kollar på hojjar å sånt till kommande sommar... hennes far är dock inte lika glad, misstänker att han sa till säljaren att dra den där om längden för att hans flicka inte skulle åka MC....

så nu måste ja vara extra snäll mot svärfar

Undrar hur mycket det kostade att muta säljaren?:confused:
Jag hoppas att svärfar får lära sig att mutor inte funkar i längden... :tuttar
/Marie
 

SheDevil

Våren är här och hojen på vägen!! :-)
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Borlänge
Hoj
Yamaha R6-03
Kiwi60 skrev:
2627505 Här i den stora världen där jag bor betyder "tjåla" detsamma som "stjäla", men det är tydligen annorlunda på landet.

Haha, ursäkta dialekten!! :rolleyes: Förstår att Sthlm inte har samma språk som vi har i Dalarna. Och jag bor inte heller på landet, jag bor i en stad! Det finns städer utanför Sthlm också :pannkyss :fakta

I alla fall, tjåla=(tjata, tjöta, snacka långdraget, småsnacka)... Lovar, ska inte använda ordet tjåla igen utan en översättning :D

/SheDevil
 

Hårn1

BikerBoyz
Gick med
28 Mar 2006
Ort
close to Globen
Hoj
eldstorm
Jag o några hojpolare körde inne i stan, stannar vid ett rödljus.
En gubbe närmare 60 kliver ut vid oss på övergångsstället o vrålar. - VAFAN STANNAR NI FÖR? D E BARA O GASA NÄR MAN KÖR HOJ!:tummenupp

Så sant så! Men då hinner man ju inte leka posör:D
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Inte bara dumma grejer om hoj, även bil har jag fått uppleva.

Var på en bilfirma & stod vid ett par äldre herrar som betraktade en fyrhjulsdriven stadsjeep när den ena säger: (han läste 4WD på bilen)
-Määäh...varför skriver de så på bilen, de vet väl alla att det ingår fyra vinterdäck när man köper en ny bil?!?!

Jag vek mej & nästan kröp därifrån :rofl

SheDevil skrev:
2627692I alla fall, tjåla=(tjata, tjöta, snacka långdraget, småsnacka)... Lovar, ska inte använda ordet tjåla igen utan en översättning :D

/SheDevil

Jag har bott ända ner i Karlskrona & upp till Härnösand. Har aldrig hört att tjåla beyder annat än just tjata, snacka på osv.
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top