Korkade uttalanden om MC

Lactox

LactoX
Gick med
14 Nov 2006
Ort
Örebro
Hoj
Såld MC = ingen MC
wonderwizard skrev:
2634636 du skulle bara kallt ha sagt ... följ med hem så ska du få se & känna på något svullet :D


(om det nu inte var en ragata)


Haha det är en variant... men så snygg var hon inte.... 30+ över min ålder! :tuttar :zpy
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Lund skrev:
2629790 Nu har jag faktiskt läst HELA denna tråd! Det tog tre dagar (knappast 8 timmarspass...) men fy faan vad roligt det varit!

Tänkte bidra med en, vill bara förklara först att jag INTE på något sätt har nått emot homosexuella.


Jag tänkte köpa en zx7r tidigare och den hade färgerna lila, grön, vit.
Jag visar bild den för min mor.

Hon svarar: "Har du blivit bög!?"

:D

Jag höll faan på att skratta mig harmynt!

haha hoho fan va bra, bäst hittills!!
 

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
honda cbr 600rr
G-L skrev:
2627304 Jag har läst enormt många trådar på Sporthoj under flera år. Några har irriterat men de flesta har gett glädje och kunskap.
Men: Denna tråd är ta mig fan det olustigaste jag läst på något mc-forum någonsin!

Vi kräver respekt och sympati från Svensson och från myndigheterna men bemöter tydligen en intresserad, nyfiken, debattglad omgivning med spott och spe om de inte har full koll på årsmodeller, kubik, toppfart och användningsområde. Hajar vi inte att intresserade okunniga är potentiella vänner som vi effektivt gör till fiender (eller åtminstone dödar deras spirande intresse)?

Om den här tråden är symptomatisk för mc-kollektivets attityd, då är vi ett jävla pack som inte förtjänar någonting - utom möjligen att mc-åkning förbjuds!

detta e humor :rofl
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
nått som ja märkt nu när ja sitter å letar hoj å snackar med polare omet så är de bara d1ce som inte säger att ja kommer köra ihjäl mig, följaden är vanligaste kommentaren...

"Hoj??? ska DU köpa hoj igen? vi som tyckte de vart lite lugnare när du sålde din förra, vi har inte glömt hur du kör bil. hur ska de gå då med hojj igen då?"
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag ordnade crosskörning på en svensexa och höll på att lasta min 450 plus polarns 525 när grabbens moppefuckokompis häver ur sig.
"Är det verkligen kul att åka på såna där småcrossar, man får bara växla hela tiden"
Öööhh.... det är en 450 och en 525. Hittar du nåt större kan du ju säga till

"Åååh fan, du vet ingen som säljer en 80cc-motor vore skitkul att sätta på moppen och åka omkring med på stan."

Nu är killen någon typ av bokstavsbarn så han fick leda samtalet härifrån.
Borde man inte kunna fakturera psykvården när man har såna killar hemma förresten? Man kan ju inte slappna av en sekund?
 

ruffrider_

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2006
Ort
kungsbacka
Hoj
Yamaha R6 -00
bischan skrev:
2633768 Hur gick det med dig o hojen då?

Jo hojen blev ordentligt kvadad men jag klarade mig med lite blåmärken och skrubbsår. Jag gled på ryggen och jag hade ryggsäck och i den låg två skiv lås som är väldigt skrapade. så tur i oturen:rolleyes: :)
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
ruffrider_ skrev:
2635803 Jo hojen blev ordentligt kvadad men jag klarade mig med lite blåmärken och skrubbsår. Jag gled på ryggen och jag hade ryggsäck och i den låg två skiv lås som är väldigt skrapade. så tur i oturen:rolleyes: :)
du har väll ryggskydd när du åker?
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
En av mina frisörskor som tyckte att det var ballt att jag har motorcykel och ville berätta om sin kusins hoj:

"allså..min kuusiiin, han har feeeeeeetaste håjen allså..do fattar inte hur fet den är..den är lixom som rållsrojs..fast motorcykel allså *nickar ivrigt*.
Fifan. Den hetter..vahettere..den e massa metall allså..glansig allså *gestikulerar*..macdavid..son..ja så heter den" *entusiamsmen sprutar vid detta laget*...dock inte min :tungan

Annars börjar man ju bli lite trött på kommentaren (när folk hör att man kör hoj..då oftast herrar 50+ som tycker att det vet något) "jaha vad kör du då..Honda 50?":FU
 
Last edited by a moderator:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
tänkt lite på de här när folk tycker de är irriterande eller patetiskt som en del säger att folk lägger kommentaren, "fan om ja skulle köra så skulle ja köra ihjäl mig du vet som ja kör bil"

jag tror de är ett sätt att tala om för er att de tycker ni är duktiga MC förare å att de gärna oxå vill men är osäkra..

ta de som en komplimang nästa gång :)
 

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Ort
Enköping
Hoj
Sålt Millen :(
"Har du kardborrband i :arsele för att hänga kvar på den där?"






Nog för att jag är liten men jag kan väl för f-n hålla kvar min egen vikt...
 

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R 1200 GS, XR600
Kanske dags att ta upp korkade uttalande om mc.. från hojåkare.
Finns säkert en hel del att välja ibland. Eller är självdistansen för nära noll ? :D
Okej då, men från icke-sporthojåkare då ?
/u
 
Last edited:

ruffrider_

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2006
Ort
kungsbacka
Hoj
Yamaha R6 -00
wdac skrev:
2635850 du har väll ryggskydd när du åker?


Jo jag brukar ha det men jag skulle bara åka 1 km för jag hade precis bytt kolv och orkade inte ta med mig kläderna till stället där jag va och mekade. lite svetigt att ha dom när man ska putta hojen till garaget där jag mekade:huvet
 

jemp

Medlem
Gick med
10 Apr 2005
Ort
Tågarp
Hoj
1994 GSX-R 1100
Detta utspela sej på den tiden jag körde lättmc-1992
Jag ägde en en ybercool yamaha RD 125Lc.
Jag körde hem till en polare som kommer ifrån forna Jugoslavien.
Hans farsa har lite problem med språket,Farsan kom ut till mej och fråga
E det din motor?
Vilket jag svara - ja,resten oxå!
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
min morsa är sköterska och när hon jobba på akuten så hade hon många fall av "jag skulle bara kör dit", många hade dock av sina skador överleft om de haft hjälm och ryggskydd, en som hade åkt moppe 250m klota efter 200m utan hjälm hjärnan svullna på honom tills han dog å de kunde inte göra nått förutom att tömma på vätska men de hjälpte inte i längden..

sånna skräck historier har min kära mor dragit för mig för att jag just inte skall åka utan skydd fast ja "bara" ska dit..


tänk på saken iaf :tummenup:
 

Daniel_liss

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki ZX9R
G-L skrev:
2625300 Hajar inte att en del av oss blir irriterade eller idiotförklarar folk som vill snacka lite mc! Varför skulle de vara experter på modeller, kubik, effekt eller annat? Har vi inte alla varit okunniga smågrabbar som trott att hastighetsmätaren visar toppfart? Är det inte ett guldläge att visa att vi är både ofarliga och närapå normala typer? Hur jävla dryg får man vara?

Jag tycker det är förbaskat skoj att få berätta lite om min hobby, oavsett det är en gammal tant som kommer med uppskattande ord, en gubbe som vill prata minnen eller några smågrabbar som vill prata prestanda!
Möjligen bidrar man lite till välbehövlig goodwill och nödvändig nyrekrytering dessutom...

mycket bra sagt... haller med helt a hallet... bara for att folk inte kan a vet sa behover man inte va "snorkig". men visst har det kommit upp ett eller annat roligt uttalande, och det kan man gott skratta lite at :)
 

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Ktm 400 exc
E du dum i huvudet??
Nu hade du tur eftersom jag inte hann och klocka dig.

Fick jag höra av en mc-polis på motorvägen för ett par år sedan.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Traffade en trevlig gubbe nar jag hade min RGV 250. Han fragade da om det var en storre hoj (minns inte gissningen) och jag berattade for honom att det var en 2t 250. Han verkade valdigt MC intresserad och kunde manga modeller osv dock undrade han over skillnaderna mellan 2t och 4t da han hade kort 4t hela sitt liv (hojakare alltsa). Jag berattar glatt i dryga 20 minuter om skillnaderna som reeds, slidmatning, RC ventiler mm och han nickar och verkar forstaende i allt jag sager, staller forstaeliga fragor och jag fortsatter babbla en stund till tills jag ar klar. Da kommer han med fragan.... och.. hur funkar en fyrtaktare? :huvet


En annan kul. En polare star vid macken for nagot ar sedan med sin 125a (zpeppy har pa forumet). Det ar en FZR 125 fran 94 eller nagot sant. Kommer fram en gubbe och sager: Jaa grabbar, det ar pinsamt att jag inte kan skiljar pa en 600 och en 1000 kubikare mera nufortiden.:gnissla Ifs ganska forstaeligt men jag gissar att Zpeppy (Filip) var ganska stolt efter det. ;)

Gallande motarden. Det ar ju alltid en moped :( En drac dessutom! :gråta
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top