Korkade uttalanden om MC

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Lund
Hoj
suzuki dr650se -00
När jag och en polare var ute på mc semester i sommras och skulle käka så kom det fram e väldigt trevlig gammal gubbe på minst 70 bast och frågar om det går att köra på asfalt med så långa gafflar....

Jag körde en dr650se och polaren en dominator 650
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
whitesnake skrev:
2636792 När jag och en polare var ute på mc semester i sommras och skulle käka så kom det fram e väldigt trevlig gammal gubbe på minst 70 bast och frågar om det går att köra på asfalt med så långa gafflar....

Jag körde en dr650se och polaren en dominator 650

Självklara svaret är. Nej du vet att med långa gafflar så kommer man högre upp. Då blir luften tunnare och det är mycket troligt att man flyger upp i luften och bara fortsätter stiga tills man hamnar i omloppsbanan runt jorden :D

Skämt och sido
__________________________________________
Jag och farsan åker till brostugan. Stannar och konstaterar att det är nästan tomt. Vi tar av oss hjälmarna och sitter kvar på hojarna en stund. Då kommer en gubbe fram och tittar finurligt på farsans VFR750-96 och min CBR125-04.

Efter en stund säger han: Ja det är ju svårt nu för tiden att se skillnad på en tjejhoj och en "vanlig" hoj. Blir lite småirriterad då jag nästan förstår vad som komma skall.

Farsan frågar honom vilken som då är tjejhojen. Gubben säger att ja det måste ju vara den där röda (min). Då blev jag riktigt tjurig och sa med helt vanlig och vänlig röst: Vill du ha stryk gubbe? Varpå han bara log och vände.

Fan va jag kokade då :mad:

Kan också lägga till att jag inte har långt hår eller nått sånt så man kan ta miste. Vette fan vad han ville med den kommentaren faktiskt.
 

Bischan

Born to be Wild
Gick med
18 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki GPZ900R -85:a och enHonda XR125L -05:a
wdac skrev:
2635769 nått som ja märkt nu när ja sitter å letar hoj å snackar med polare omet så är de bara d1ce som inte säger att ja kommer köra ihjäl mig, följaden är vanligaste kommentaren...

"Hoj??? ska DU köpa hoj igen? vi som tyckte de vart lite lugnare när du sålde din förra, vi har inte glömt hur du kör bil. hur ska de gå då med hojj igen då?"


Hahaha!!! :D:D:D Humor! :D:D:D
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
Det här hände på West-Bike för ett par år sedan. Jag satt utanför och sträckte kedjan på turbohojen när det svänger in en ny R6. Killen kliver av och går runt med helställ och en kaktus i varje armhåla. Han kommer fram och tittar runt en stund på hojen. Min turbosetup var långt ifrån dold plus att det satt en laddtrycksmätare helt öppet. Efter en stund säger han:

R6 - Det är en gammal Blade va?
Jag - Ja..
R6 - Hur många hästar e dom på?
Jag - Typ 124..på papperet.
R6 - Ok..tänk vad det går framåt. Min R6:a med helrör och blablabla..
Jag - Mmmh Jo..det har hänt en del på tio år.
R6 - Men du..jag ska neråt stan sen. Du kan ju hänga på en bit om du vill, för jag tror faktiskt inte det skiljer så mycket.

:D
 
Last edited:

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
heliac skrev:
2637852 Det här hände på West-Bike för ett par år sedan. Jag satt utanför och sträckte kedjan på turbohojen när det svänger in en ny R6. Killen kliver av och går runt med helställ och en kaktus i varje armhåla. Han kommer fram och tittar runt en stund på hojen. Min turbosetup var långt ifrån dold plus att det satt en laddtrycksmätare helt öppet. Efter en stund säger han:

- Det är en gammal Blade va?
- Ja..
- Hur många hästar e dom på?
- Typ 124..på papperet.
- Ok..tänk vad det går framåt. Min R6:a med helrör och blablabla..
- Mmmh Jo..det har hänt en del på tio år.
- Men du..jag ska neråt stan sen. Du kan ju hänga på en bit om du vill, för jag tror faktiskt inte det skiljer så mycket.

:D

Gjorde han de då? Vore värt att betala pengar för att se hans min när du blåste om han :tummenupp
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
NisseNutz skrev:
2637862 Gjorde han de då? Vore värt att betala pengar för att se hans min när du blåste om han :tummenupp

Det var han som frågade om jag ville hänga på.. men tyvärr så gjorde jag inte det. Ångar det än idag..
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
åååhhh va ja skulle ha velat vara där då!!
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
philsson skrev:
2636644
En annan kul. En polare star vid macken for nagot ar sedan med sin 125a (zpeppy har pa forumet). Det ar en FZR 125 fran 94 eller nagot sant.

En TZR menar du väll? Så vitt jag vet har det aldrig existerat en FZR 125:a ;)
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Skyldig!
Vill inte provköra nyare sporthojar, emedan jag vet att det kommer att sluta med att jag köper en.
Köper jag en så kommer jag att köra den som den är ämnad.
Kommer antagligen att bryta nacken.
Ångrar fortfarande att jag lånade en kompis Aprillia tuono....
 

Solid snake

Guest
Skrotnisse skrev:
2638121 Skyldig!
Vill inte provköra nyare sporthojar, emedan jag vet att det kommer att sluta med att jag köper en.
Köper jag en så kommer jag att köra den som den är ämnad.
Kommer antagligen att bryta nacken.
Ångrar fortfarande att jag lånade en kompis Aprillia tuono....
Kommer du tjöra ihjäl dig direkct? Är det det du försöker säga?
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
KimL skrev:
2638036 En TZR menar du väll? Så vitt jag vet har det aldrig existerat en FZR 125:a ;)
Ja precis. :) en TZR var det.
tzr125_pascalcambot_.jpg

NisseNutz skrev:
2637260 .....
Efter en stund säger han: Ja det är ju svårt nu för tiden att se skillnad på en tjejhoj och en "vanlig" hoj. Blir lite småirriterad då jag nästan förstår vad som komma skall.

Farsan frågar honom vilken som då är tjejhojen. Gubben säger att ja det måste ju vara den där röda (min). Då blev jag riktigt tjurig och sa med helt vanlig och vänlig röst: Vill du ha stryk gubbe? Varpå han bara log och vände.

Fan va jag kokade då :mad:

Kan också lägga till att jag inte har långt hår eller nått sånt så man kan ta miste. Vette fan vad han ville med den kommentaren faktiskt.
Inte for att jag vill hoppa pa någon men jag trodde seriöst den hojen var ett skämt när jag såg den första ggn så jag förstår gubbens kommentar. Sen är det inte något vidare schysst att kläckar ur sig ett sådant utalande, spec inte till en 16-17 åring med "mindervärdeskomplex" som vi alla hade när vi var ute tillsammans med de stora hojarna. :(
 

Miss Bumblebee

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2006
Ort
Billesholm
Hoj
Suzuki sv650s-99 såld!
Jag och Yappe var ute och övningskörde, stannade vid en kiosk och pausade, inga andra hojar fanns så långt ögat räckte.
En liten flicka kom fram och tittade och så frågade hon mig vilken som var min hoj, jag pekade på min, sen tittade hon fundersamt på Yappe och frågade:
"Vilken är din?"
 

Wheelie4ever

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2006
Ort
Hägersten
Hoj
Aprilia 550 Sxv -06 blev stulen för tillfället utan hoj
Bubbas skrev:
2624500 Hej i vintern.

Jag satt och tänkte på den gågna sommaren och drog mig till minnes lite sköna uttalanden människor gjort när de stött på oss.
Fyll gärna på. Får tiden att gå, om inte annat.

1. ... oh du har ju en tusencylindrig...(om polarens GsxR 1000) Han trodde väl att min var encylindrig.:D


En grej som hände mig förra sommaren på väg hem från jobbet med min Ktm 625...
Dag1: En Eu-moppe med 2 småkillar på stannar breve mig i ett rödljus utanför busstationen i piteå.Föraren lutar sig över syret o och det slår om till grönt, jag låter dom åka iväg 5-10 meter sen kör jag om dom på bakhjulet.

Dag 2 och 3: samma kille stannar och ska försöka kappköra med mig igen denna gång utan passagerare...

Dag 4: När killen lutar sig över styret så pekar jag på Texten 625 under sadeln på min hoj... Jag ser besvikelsen i hans ögon och hans huvud sjunker ner mot styret. Låter sen killen åka iväg före mig...

Kan ju iofs inte klandra dom som försöker... 625.an e ju faktiskt ganska likt en typ av eu-moppe(reiju tror jag den heter)
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
philsson skrev:
En annan kul. En polare star vid macken for nagot ar sedan med sin 125a (zpeppy har pa forumet). Det ar en FZR 125 fran 94 eller nagot sant. Kommer fram en gubbe och sager: Jaa grabbar, det ar pinsamt att jag inte kan skiljar pa en 600 och en 1000 kubikare mera nufortiden.:gnissla Ifs ganska forstaeligt men jag gissar att Zpeppy (Filip) var ganska stolt efter det. ;)

Gallande motarden. Det ar ju alltid en moped :( En drac dessutom! :gråta

Det var rätt kul att de var dagen efter ja köppt hojen med=) Tror inte han hade sagt så om han hade hört när ja rullade in på macken :gnissla
 

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Zalfus skrev:
2625143 Tror det är 3 eller 4 stycken som har frågat mig om min hoj är helt ny, och detta vara bara i sommras :va :D

Köpte min hoj i juli i år.
Har fått samma fråga som du flera gånger.

Efter att ha förklarat att den är årsm 89 säger dem:
"Va, är det sant, den ser ju helt ny ut"
Ja, eller hur, för det är ju så mycket plast på "plastraketerna" idag...
Speciellt modern är den fyrkantiga lampan framtill på OG VFR ...
 

Droopfy

#13
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Kanske inte så mycket ord direkt men iallfall.

Min första sommar med motard.

såfort man kör förbi folk som är ute och promenerar så ser man dom vifta med nävarna och vill att man ska dra hojen på bakan.
faktiskt riktigt roligt att se.

synd bara att man är så usel på det....

ne. måste ut och träna inför nästa säsong. hej på er..
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
philsson skrev:
2639819Inte for att jag vill hoppa pa någon men jag trodde seriöst den hojen var ett skämt när jag såg den första ggn så jag förstår gubbens kommentar. Sen är det inte något vidare schysst att kläckar ur sig ett sådant utalande, spec inte till en 16-17 åring med "mindervärdeskomplex" som vi alla hade när vi var ute tillsammans med de stora hojarna. :(

Jo men jag tror nästan gubben sökte bråk. Han var den typen av gubbe som bara vill tjafsa så jag vart så trött på han.

Kan passa på att berätta när jag tog ut 660'n för att visa polarna i radhusområdet.

Jag skulle visa två polare min nya 660 och drog några repor fram och tillbaka på en raka utanför en skola. Testade några powerwheelies och efter två-tre repor fram och tillbaka stannade jag och snackade med polarna.

Efter några minuter kommer en kärring och börjar skälla ut mig. Såhär sa hon:

Jasså, jag trodde först det var en turk. Nu blir jag nästan ännu mer sur. Har du inte vett att åka i skogen åtminstonde.

Då svarar jag med att det inte är någon cross utan en vanlig motorcykel som liknar en cross fast med andra däck. Och att den till och med är registrerad och försäkrad (pekar på regplåten). Hon börjar sen sura på att jag kör för fort. Varpå jag frågar vad klockan är. Hon svarar att den är 17:15. Då säger jag lite malligt att det inte 30km/h längre utan 50.

Hon börjar få slut på grejer att klaga på då hon kommer på att den låter för mycket, vilket den iofs gjorde. Så jag svarade bara kort och gott: Ja

Hon såg mig aldrig köra så hon klagade inte på några wheelies :)

Ganska kul att snacka med tanten :D
 
Last edited:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Wheelie4ever skrev:
2641367 En grej som hände mig förra sommaren på väg hem från jobbet med min Ktm 625...
Dag1: En Eu-moppe med 2 småkillar på stannar breve mig i ett rödljus utanför busstationen i piteå.Föraren lutar sig över syret o och det slår om till grönt, jag låter dom åka iväg 5-10 meter sen kör jag om dom på bakhjulet.

Dag 2 och 3: samma kille stannar och ska försöka kappköra med mig igen denna gång utan passagerare...

Dag 4: När killen lutar sig över styret så pekar jag på Texten 625 under sadeln på min hoj... Jag ser besvikelsen i hans ögon och hans huvud sjunker ner mot styret. Låter sen killen åka iväg före mig...

Kan ju iofs inte klandra dom som försöker... 625.an e ju faktiskt ganska likt en typ av eu-moppe(reiju tror jag den heter)
haha.. så sjukt roligt. eller förnedrande? :näsblod Inte allt för sällan moppekillarna misstar en för moped. Spec på kvällskvisten:huvet
Om du tycker en 625 är lik så kan du föräställa dig en svart husaberg. Men inget slår nog min kompis ktm exc 300 2t gatreggad, ser verkligen ut som en moped med 2t avgassystemet och allt. Synd för mopparna bara att den har mer effekt än husan. :hihi
zpeppy skrev:
2641386 Det var rätt kul att de var dagen efter ja köppt hojen med=) Tror inte han hade sagt så om han hade hört när ja rullade in på macken :gnissla
hehe :) det var/är verkligen en fin hoj. :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top