Korkade uttalanden om MC

Wheelie4ever

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2006
Ort
Hägersten
Hoj
Aprilia 550 Sxv -06 blev stulen för tillfället utan hoj
philsson skrev:
2642916 haha.. så sjukt roligt. eller förnedrande? :näsblod Inte allt för sällan moppekillarna misstar en för moped. Spec på kvällskvisten:huvet
Om du tycker en 625 är lik så kan du föräställa dig en svart husaberg. Men inget slår nog min kompis ktm exc 300 2t gatreggad, ser verkligen ut som en moped med 2t avgassystemet och allt. Synd för mopparna bara att den har mer effekt än husan. :hihi

hehe :) det var/är verkligen en fin hoj. :tummenupp


Nu när du säger det så bytte jag till svarta kåpor runtom, ufo twinlyse och flyttade in regplåten under sadeln ett tag efter denna incident...inte mindre moppekommentarer efter det heller. Men kan som sagt inte klandra dom, den e faktiskt jävligt likt. :2cool
 

CARLA

Nu SMC:ad
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Möndal
Hoj
929
på den gammla goda tiden när McD inte fanns i varje hörne så åkte gänget nån gång ett par mil på våra coola Dakota, Compact och Gilera´s för att spisa burgare. De flesta av oss var såklart inne på MC och hängde ofta i MC-butiker osv....
En av mina vänner på den tiden var och är inte den skarpaste kniven i lådan....hehe
Så när vi beställer så skall ha såklart ha en McFeast.....


:confused:





















uttalat som Mcfest, eller Ämsäfäst på vårat bonnaspråk hehe:arsele
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Wheelie4ever skrev:
2641367 En grej som hände mig förra sommaren på väg hem från jobbet med min Ktm 625...
Dag1: En Eu-moppe med 2 småkillar på stannar breve mig i ett rödljus utanför busstationen i piteå.Föraren lutar sig över syret o och det slår om till grönt, jag låter dom åka iväg 5-10 meter sen kör jag om dom på bakhjulet.

Dag 2 och 3: samma kille stannar och ska försöka kappköra med mig igen denna gång utan passagerare...

Dag 4: När killen lutar sig över styret så pekar jag på Texten 625 under sadeln på min hoj... Jag ser besvikelsen i hans ögon och hans huvud sjunker ner mot styret. Låter sen killen åka iväg före mig...

Kan ju iofs inte klandra dom som försöker... 625.an e ju faktiskt ganska likt en typ av eu-moppe(reiju tror jag den heter)


Drömscenariot:D
 

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Ort
I västkustens största stad: Jätteborg :)
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Wheelie4ever skrev:
2641367 En grej som hände mig förra sommaren på väg hem från jobbet med min Ktm 625...
Dag1: En Eu-moppe med 2 småkillar på stannar breve mig i ett rödljus utanför busstationen i piteå.Föraren lutar sig över syret o och det slår om till grönt, jag låter dom åka iväg 5-10 meter sen kör jag om dom på bakhjulet.

Dag 2 och 3: samma kille stannar och ska försöka kappköra med mig igen denna gång utan passagerare...

Dag 4: När killen lutar sig över styret så pekar jag på Texten 625 under sadeln på min hoj... Jag ser besvikelsen i hans ögon och hans huvud sjunker ner mot styret. Låter sen killen åka iväg före mig...

Kan ju iofs inte klandra dom som försöker... 625.an e ju faktiskt ganska likt en typ av eu-moppe(reiju tror jag den heter)
Var på väg till jobbet förra sommarn, när det puttrar upp en eu-scooter jämsides vid rödljuset, och på fotplattan står en unge å håller i sig. Ungen kollar på hojen så jag varvar lite, och i ögonen på ungen lyser det bara "Gasa farsan!!".
Jag lät honom "vinna"...
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Wheelie4ever skrev:
2641367 En grej som hände mig förra sommaren på väg hem från jobbet med min Ktm 625...
Dag1: En Eu-moppe med 2 småkillar på stannar breve mig i ett rödljus utanför busstationen i piteå.Föraren lutar sig över syret o och det slår om till grönt, jag låter dom åka iväg 5-10 meter sen kör jag om dom på bakhjulet.

Dag 2 och 3: samma kille stannar och ska försöka kappköra med mig igen denna gång utan passagerare...

Dag 4: När killen lutar sig över styret så pekar jag på Texten 625 under sadeln på min hoj... Jag ser besvikelsen i hans ögon och hans huvud sjunker ner mot styret. Låter sen killen åka iväg före mig...

Kan ju iofs inte klandra dom som försöker... 625.an e ju faktiskt ganska likt en typ av eu-moppe(reiju tror jag den heter)

haha jo ja känner igen de där sen ja hade husan väldigt många trodde de va en moppe å ville rejsa med sina eu-motardmoppar :p

lika så med turkar i olika bilar trodde de skulle dra en vid rödljus körning :p
 

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Ort
Utanför Ulvatorp
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
Hände i förrgår

Grannen kommer in i garaget o ska prata om hur försäkringen täcker vatten som vi fick i källaren:näsblod .
Tanten (grannen) är väl mellan 65-75 år.
Min banhoj står på liften m slicks på.

Just när hon ska gå frå hon syn på den
o utbrister:"VILKET STORT BAKHJUL, ÄR DET EN SÅN DÄR CROSS ELLER?"
Jag: Nääe, man kör på asfalt med den.
Hon: Jahahaa....aaaadu, va du kan.
Jag:Jomensåatteeeeee..........:rolleyes:
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
En typisk fråga till min dotter när hon tagit kortet för tung cykel: "Men vad säger din mamma om att du kör motorcykel?"
Minen på folk när hon svarade: " Hon kör också, det är hennes mc"
 

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
NisseNutz skrev:
2648741 Det finns klara gränser som man aldrig borde passera.
Men gränsen är flytande!

fler % blod i alkohol-omloppet ökar kraven

Tid utan bäver sänker kraven

Mm
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Cyren skrev:
2648789 Men gränsen är flytande!

fler % blod i alkohol-omloppet ökar kraven

Tid utan bäver sänker kraven

Mm

Det brukar väl vara att fler % etanol i blodet SÄNKER kraven? Det har ju hänt att man traskat hem med nåt som sett värre ut än aliens, men som man för stunden tyckte var världens hetaste. Uppvaknandet morgonen därefter brukar då vara en redig kalldusch, och man står inför valet att väcka The Beast eller gnaga av sin arm vid axeln...
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Cyren skrev:
2648789 Men gränsen är flytande!

fler % blod i alkohol-omloppet ökar kraven

Tid utan bäver sänker kraven

Mm

Det är fan sant man bli mer kräsen på fyllan :D
Borde egentligen vara tvärtom

Skalman skrev:
2648795 Det brukar väl vara att fler % etanol i blodet SÄNKER kraven? Det har ju hänt att man traskat hem med nåt som sett värre ut än aliens, men som man för stunden tyckte var världens hetaste. Uppvaknandet morgonen därefter brukar då vara en redig kalldusch, och man står inför valet att väcka The Beast eller gnaga av sin arm vid axeln...

Haha :lol skönt skrivet. Men har faktiskt sluppit det senariot. :2cool
 
Last edited:

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
Skalman skrev:
2648795 Det brukar väl vara att fler % etanol i blodet SÄNKER kraven? Det har ju hänt att man traskat hem med nåt som sett värre ut än aliens, men som man för stunden tyckte var världens hetaste. Uppvaknandet morgonen därefter brukar då vara en redig kalldusch, och man står inför valet att väcka The Beast eller gnaga av sin arm vid axeln...
Läs om läs rätt! "Fler % BLOD i alkohol-omloppet ökar kraven"


Om man vänder på det : Mer alkohol i blodet sänker kraven

NisseNutz skrev:
2648826 Det är fan sant man bli mer kräsen på fyllan :D
Borde egentligen vara tvärtom
Läs om läs rätt (nr 2)

Du är nog konstant full och blir nykter när du dricker om du fungerar sådär :va
 
Last edited:

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Skalman skrev:
2648795 Det brukar väl vara att fler % etanol i blodet SÄNKER kraven? Det har ju hänt att man traskat hem med nåt som sett värre ut än aliens, men som man för stunden tyckte var världens hetaste. Uppvaknandet morgonen därefter brukar då vara en redig kalldusch, och man står inför valet att väcka The Beast eller gnaga av sin arm vid axeln...


Så sant, det här har man hört många ggr av olika killar... Men det dom inte tänker på är ju faktiskt att tjejerna tänker nog likadant när dom vaknar upp bredvid nån skabbig skäggmurvel! :D
 

fnoske

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2006
Ort
norrköping
Hoj
Ducati 996 bip
Det var några år sedan när min polare fick frågan om han på sin moped hade
"En helgjuten krök med dubbelkick" polarens svar JA, visste inte om jag skulle garva ihjäl mig eller bara gråta
 

Boodh89

Medelkortare....
Gick med
24 Oct 2006
Ort
Linköping
Hoj
FZR 600 R -94
Jag ironiskt: Fin rieju drac du har
Han: ja, lackat den själv...:)P)
Jag: oki, vad gör den (den givna frågan)
Han: runt 85...
Jag: Oki, pluggarna dragna o drev eller ??
Han: Nej, förra ägaren tog bort variatorringen :D:D:D:D:D

Fan vad skoj jag hade åt det :p
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top