Korkade uttalanden om MC

Frappe

Helvetica X - Stunttroop
Gick med
8 Oct 2007
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha DTR 125 99, Beta RR50 SM 07, Commencal Furious 09, Sålda: KTM 250 SXF, Yamaha DT50LC, Pitpro pitbike,
Utanför garaget skulle köra in fyrhjuliga moppen..

Gubbe: höhö.. en såndär hade jag också för längesen fast grön
Jag: Jaha, vad trevligt
Gubbe: jaadu, hej!

Sen gick han :va
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Skulle åka in till farsan när jag köpt hojjen för att flasha lite :hihi
Hinner stiga av och hämta honom när han frågar varför jag köpt en till moped...
 

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -06
Jag kom smygandes in på vår gata och stannade utanför huset med min r6a, då säger grannungen (som är typ 4 år):
"en sån har madde också"
När han säger madde så syftar han på sin kusin samt min flickvän som har en gammal eu-moppe ståendes hemma. :D

Lät så gulligt :gnissla
 

HBSS

Guest
När jag sommarjobbade för ett par år sen snackade jag lite hoj med en gubbe som körde kranbil där.
Gubben: Jag hade en busa en gång. visst den gick ju bra men guldvingen jag har nu går fan bättre. Man sitter mycket skönare på guldvingen också. :D

Jag har inte kört varken busa eller goldwing så jag vet inte. undrar om han har?
 

Sekelj

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Ort
Halmstad
Hoj
-00 Honda 929
Köpte lite kinamat idag och snackar lite med ägaren....
Han-Varför kör du idag?Är det inte kallt (ca 15 grader)
Jag - Nej inte särskillt...det e värre när det e typ 25-30 garder då e det asvarmt.....
Han - Nej ! men kör med t-shirt bara det gör man i asien...:)

Kan ju även meddela att samma kille uttalade meningen

(-Fan de har en ganska så fin harley davidson på Halmstad Gustav, jag tror det va en honda.)

Hahahaha det skulle gubbarna på hd hört ;)
 

Ellex

Skånsk Wiking
Gick med
23 Apr 2009
Ort
skivarp
Hoj
En sån röd :)
Fick d mest korkade svaret när jag fråga polarens styvfar om han skaffat ryggskydd ftersom han köpt ett rejält gortexställ, " Nä jag kör inte på d viset " me hänvisning till SH-förare ! :va Undrar fortfarande om d gör mindre ont å bli påkörd el vurpa bara för man kör gynstol(han kör yamma 1500 krompludder) än om samma händer mej !
 

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Mölnlycke
Hoj
xjr1300
Fick d mest korkade svaret när jag fråga polarens styvfar om han skaffat ryggskydd ftersom han köpt ett rejält gortexställ, " Nä jag kör inte på d viset " me hänvisning till SH-förare ! :va Undrar fortfarande om d gör mindre ont å bli påkörd el vurpa bara för man kör gynstol(han kör yamma 1500 krompludder) än om samma händer mej !
doh, klart det är värre med en Sh än en kråmpråm, vad har du för sithöjd på en kråmpråm? 25cm eller så? ;)
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Fick d mest korkade svaret när jag fråga polarens styvfar om han skaffat ryggskydd ftersom han köpt ett rejält gortexställ, " Nä jag kör inte på d viset " me hänvisning till SH-förare ! :va Undrar fortfarande om d gör mindre ont å bli påkörd el vurpa bara för man kör gynstol(han kör yamma 1500 krompludder) än om samma händer mej !

doh, klart det är värre med en Sh än en kråmpråm, vad har du för sithöjd på en kråmpråm? 25cm eller så? ;)

Näe, men risken är väl att det går bra mycket fortare när det går ikull med en sporthoj, och det gör ondare i högre hastigheter. :fakta

Sedan kan man ju fråga sig om det inte skulle vara bra att ha ryggskydd på en gynstol ändå...
 

DarkSun

raj raj
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
not
Näe, men risken är väl att det går bra mycket fortare när det går ikull med en sporthoj, och det gör ondare i högre hastigheter. :fakta

Sedan kan man ju fråga sig om det inte skulle vara bra att ha ryggskydd på en gynstol ändå...

det där är en ganska intressant diskussion, i italien har motociclismo (motsv. motorrad tidning) och även märkesåterförsäljare gått ut sedan några år tillbax med "mai piú senza" (aldrig mer utan) kampanj, dels genom att erbjuda rabatter på ryggskydd dels genom att övertyga dess funktionalitet, nu är det faktiskt folk som kör med scootrar i stan (där de flesta ryggskador sker) som kör runt med ryggskydd (i kostym, visst, men med belstaff mc-jacka och ryggskydd, skulle prada göra ett skinnställ så hade alla italienare köpt den)..
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Detta kanske inte är ett korkat uttalande, bara förnedrande för mig...

Jag var ute och körde min KTM 640, och så gick kopplingsvajern av. Så jag valde att leda hojen tillbaka hem. När jag ledde hojen genom ett bostadsområde så mötte jag en tant.

- Har MOPPEN gått sönder?
- Mmm… svarar jag surt….

Vadå moppen?

Räcker det inte att min flickvän säger att jag har en moppe? Måste kärringar säga det också…

Måste nog köpa en Goldwing… :huvet
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Detta kanske inte är ett korkat uttalande, bara förnedrande för mig...

Jag var ute och körde min KTM 640, och så gick kopplingsvajern av. Så jag valde att leda hojen tillbaka hem. När jag ledde hojen genom ett bostadsområde så mötte jag en tant.

- Har MOPPEN gått sönder?
- Mmm… svarar jag surt….

Vadå moppen?

Räcker det inte att min flickvän säger att jag har en moppe? Måste kärringar säga det också…

Måste nog köpa en Goldwing… :huvet

Men en stormotard och en moppemotard ser precis likadana ut, inte vet jag om det är en moppe eller en 640 om jag möter en heller...

Ädit: Å moppemotarderna är vanligare...
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Detta kanske inte är ett korkat uttalande, bara förnedrande för mig...

Jag var ute och körde min KTM 640, och så gick kopplingsvajern av. Så jag valde att leda hojen tillbaka hem. När jag ledde hojen genom ett bostadsområde så mötte jag en tant.

- Har MOPPEN gått sönder?
- Mmm… svarar jag surt….

Vadå moppen?

Räcker det inte att min flickvän säger att jag har en moppe? Måste kärringar säga det också…

Måste nog köpa en Goldwing… :huvet

vafa, det går la bra att köra hem utan koppling :), har kört utan på crossbana, visst, lite lurigt i starten men går gör det ;)
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Men en stormotard och en moppemotard ser precis likadana ut, inte vet jag om det är en moppe eller en 640 om jag möter en heller...

Ädit: Å moppemotarderna är vanligare...

Jag vet att många tycker det... men det skär i mitt hjärta i vilket fall... :D

vafa, det går la bra att köra hem utan koppling :), har kört utan på crossbana, visst, lite lurigt i starten men går gör det ;)

jo... men jag hade behövt köra genom stan och jag pallade inte det. Så jag rullade bort till föräldrarnas hus som bara var 2-300 meter bort.
 
Last edited:

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Fick påhälsning av en riktig kritiker häromdagen. En dryg medelålders kvinna som stirrade på min hoj bra länge innnan hon slutligen vågade yttra följande:
- Den där hojen (hon pekade på en gammal Intruder som stod bredvid) är mycket snyggare än din.

När hon precis skulle vända på klacken lite halvdivigt besvarade jag:
- Den där kvinnan (pekade på någon som gick förbi) är mycket snyggare än du.

Asså, man undrar ju om såna där självutnämnda experter verkligen tror att vi bryr oss om deras åsikter. Hon blev skitsur i alla fall så kul var det. :)

snabbtänkt! aj lajk!
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Person som tror han/hon är skitball: "Det var en fin moppe du har!! <He-he>
Jag (åt manlig skojare): "Ja, och du har en liten snopp!"

Jag (åt kvinnlig skojerska): "Ja, och du har en stor bak!"
(finns inget som retar kvinnor som att säga dem att de har stora bakar...)

:D

Seriöst, hur kul tror folk att det är när man har hört sin älskade VFR bli kallad för "moppe"??! GAAAARRH!! :gnissla
 

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
Körde Honda cbr 125 förra året när det kom fram en turk i 10-årsåldern
"eey mannen fyfan va kool! Den é röd... är det en Ferrari?"
"nja, det skulle jag inte säga..."
"aahmen vafan är det för nåt då?"
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Detta kanske inte är ett korkat uttalande, bara förnedrande för mig...

Jag var ute och körde min KTM 640, och så gick kopplingsvajern av. Så jag valde att leda hojen tillbaka hem. När jag ledde hojen genom ett bostadsområde så mötte jag en tant.

- Har MOPPEN gått sönder?
- Mmm… svarar jag surt….

Vadå moppen?

Räcker det inte att min flickvän säger att jag har en moppe? Måste kärringar säga det också…

Måste nog köpa en Goldwing… :huvet

Var glad du inte har en guldvinge. Då hade du inte lett den hem, utan fått ringa en kranbil som fått lyfta upp den på en lastbil för vidare transport.
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
man får fan inte kalla ens hoj för moppe. spöstraff! :kulspruta
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top