Korkade uttalanden om MC

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Kollegan: " Varför har du köpt en moppe?" (Om min KTM 660)
Jag: "Det är ingen jävla moppe!"
Kollegan: "Skitsamma, det ser ut som en moppe! Dina tidigare hojar var bra mycket snyggare iaf"
Jag: :gnissla
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Lastbilschaffis som stannat när jag la omkull hojen. Bil körde ut mitt framför mig

Trucker: Du!, de e lite halkigt här tror jag!
Jag: Mmmm
Trucker: Vars fan tog bilen vägen?
Jag: Han körde iväg!
Trucker: Men så kan han ju inte göra!
Jag: Nej!
Trucker: Jaja du dog ju inte i alla fall! Går tillbaka till lastbilen...

Första snön förra vintern 2008. Fick alla sladdars moder och storvurpade på väg till jobbet med XL:en. Bågen hamnade i vägrenen och jag låg utfläkt som ett X och lätt chockad en bit ut på vägen (allt gick bra, ena spegeln pekade mot Årjäng och jag hade ett ömt knä). En bilist stannar till en bit bort, tutar ilsket och skriker ut genom fönstret "Flytta på dig!!".

Ehh...?? :tungan
 
Last edited:

^Fritte^

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Malmö
Hoj
Honda VTR 1000-98, KTM 450 SX-04
första snön förra vintern 2008. Fick alla moders sladd och storvurpade på väg till jobbet med xl:en. Bågen hamnade i vägrenen och jag låg utfläkt som ett x och lätt chockad en bit ut på vägen (allt gick bra, ena spegeln pekade mot årjäng och jag hade ett ömt knä). En bilist stannar till en bit bort, tutar ilsket och skriker ut genom fönstret "flytta på dig!!".

Ehh...?? :tungan

hahaha!!!
 

rydlinger

Medlem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Turbo laddad kärring cykel, 413 bhp, 23 kilo = 17.9hk/kg
När jag var i moppe åldern och handlade delar till bettan så kliver det in 2 killar in på EM-Scooters i Göteborg. Då går runt en stund och klämmer lite på allt de ser. Så tillslut kommer de fram till nån sorts scooter och så säger den ena killen som var både längre och större än den andra (Förmodligen den dominanta hanen i flocken :D)
- Asså dessa mopparna är helt sämst typ, känn på kopplingen! ***Scootrar har ingen koppling***
Kunde inte låta bli så jag vände mig mot de 2 killarna och så säger jag.
- GUD VAD DU VET MYCKET!
 

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Kga
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
När jag var i moppe åldern och handlade delar till bettan så kliver det in 2 killar in på EM-Scooters i Göteborg. Då går runt en stund och klämmer lite på allt de ser. Så tillslut kommer de fram till nån sorts scooter och så säger den ena killen som var både längre och större än den andra (Förmodligen den dominanta hanen i flocken :D)
- Asså dessa mopparna är helt sämst typ, känn på kopplingen! ***Scootrar har ingen koppling***
Kunde inte låta bli så jag vände mig mot de 2 killarna och så säger jag.
- GUD VAD DU VET MYCKET!

hahahahahaa underbart sagt:D

Kan inte bara låta bli, men denna måste va en av de mesta korkade...(med risk för att få stryk)

http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=190807


:hihi :D :) :tungan :banana :rofl

fan alltså...hahahhaa...jag blev så jäkla konfunderad först...hahaha tänkte att jag måste ha missat nått för hur kan man var aså allvarlig..hahahah jisses helt stuido ju:hoppskrat

Kom på ett rätt korkat utalande jag fick i sommras när jag precis hade köpt min hoj.

min kusin satt o snakcade med sin bror o sa vilken hoj jag hade köpt. då häver han ut sig.

-Jag tycker inte han ska ha en sån hoj, jag är inte sugen på att gå på begravning den närmaste tiden.:huvet

tack för det förtroendet..

då hade jag fan i mig sagt- du är inte bjuden!:huvet

så less på dom där kommentarerna att man kör ihjäl sig så fort man sitter på en mc....bah....

Hör från en bekant som lackade om sin hoj och skulle ha "Kawasaki" lackad med japanska tecken på tanken. Var hittar man det ?
Tipset var att det står ofta i servicemanualer eller liknande. Således lackades hojen efter textens tecken..

Nylackad och fin, står utanför slottet i stockholm.
En grupp japaner beskådar även mc beståndet, varpå ett skratt utan dess like undlflyr gruppen.
Bekantingen undra vad de skrattar åt och guiden försöker få någon i gruppen att förklara.
Svaret blir med ett flin

- De undrar varför det står " Verkstadshandbok" på tanken......:D
hahahahahahahhaaaaaaa fy fan va bra..HAHAHA :D:D:D
vilken dundertabbe:p
 
Last edited:

MrMalm1

yeea
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
Aprilia rs 125 *inlöst/SÅLD*
Första snön förra vintern 2008. Fick alla sladdars moder och storvurpade på väg till jobbet med XL:en. Bågen hamnade i vägrenen och jag låg utfläkt som ett X och lätt chockad en bit ut på vägen (allt gick bra, ena spegeln pekade mot Årjäng och jag hade ett ömt knä). En bilist stannar till en bit bort, tutar ilsket och skriker ut genom fönstret "Flytta på dig!!".

Ehh...?? :tungan

hahaha ja han kan inte tänkt så lång inte:gnissla
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
hahaha ja han kan inte tänkt så lång inte:gnissla

I efterhand undrade jag samma sak. Just då var jag skitlack/rädd att bågen gått sönder/glad att inget var brutet/att jag levde/hade fullt sjå med att lyfta åbäket igen/fundera på varför det luktade bensin överallt, än att svara nåt sarkastiskt åt bilisten. :hihi
 

ommu

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2012
Tog hojen till El-giganten igår, framför mig i kön står en ung grabb, ca 17 år med sin pappa, grabben ser mig med med full mc mundering och hjälmen i handen och säger till sin pappa, "jag skulle vilja köra motorcykel pappa" Pappan utbrister "det skulle du aldrig kunna hantera, det är så mycket kraft i dessa nuförtiden att det bara sticker iväg geschwint" Sedan vänder han sig om och ser mig, tittar tillbaka på grabben, klappar han på axeln och säger "jag är glad att du inte kör MC"

Tänkte ta upp en diskussion om att det är högerhanden som styr osv. men gjorde som alla andra skulle ha gjort, knöt näven i fickan och höll mig tyst.
 

Factory^

Ny medlem
Gick med
14 May 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha FZ6 N - 08
Köpte lite kinamat idag och snackar lite med ägaren....
Han-Varför kör du idag?Är det inte kallt (ca 15 grader)
Jag - Nej inte särskillt...det e värre när det e typ 25-30 garder då e det asvarmt.....
Han - Nej ! men kör med t-shirt bara det gör man i asien...:)

Kan ju även meddela att samma kille uttalade meningen

(-Fan de har en ganska så fin harley davidson på Halmstad Gustav, jag tror det va en honda.)

Hahahaha det skulle gubbarna på hd hört ;)

sannarp ? :hihi
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Tog hojen till El-giganten igår, framför mig i kön står en ung grabb, ca 17 år med sin pappa, grabben ser mig med med full mc mundering och hjälmen i handen och säger till sin pappa, "jag skulle vilja köra motorcykel pappa" Pappan utbrister "det skulle du aldrig kunna hantera, det är så mycket kraft i dessa nuförtiden att det bara sticker iväg geschwint" Sedan vänder han sig om och ser mig, tittar tillbaka på grabben, klappar han på axeln och säger "jag är glad att du inte kör MC"

Tänkte ta upp en diskussion om att det är högerhanden som styr osv. men gjorde som alla andra skulle ha gjort, knöt näven i fickan och höll mig tyst.

Det där får du ju nästan se som en komplimang. Det krävs ju tydligen en riktig stjärna för att inte köra ihjäl sig DireCkt!
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Tog hojen till El-giganten igår, framför mig i kön står en ung grabb, ca 17 år med sin pappa, grabben ser mig med med full mc mundering och hjälmen i handen och säger till sin pappa, "jag skulle vilja köra motorcykel pappa" Pappan utbrister "det skulle du aldrig kunna hantera, det är så mycket kraft i dessa nuförtiden att det bara sticker iväg geschwint" Sedan vänder han sig om och ser mig, tittar tillbaka på grabben, klappar han på axeln och säger "jag är glad att du inte kör MC"

Tänkte ta upp en diskussion om att det är högerhanden som styr osv. men gjorde som alla andra skulle ha gjort, knöt näven i fickan och höll mig tyst.

pappan va nog alldeles för jävla mesig å skraj själv för å köra hoj förmodligen. och ungen kan ju inte va tuffare än farsan liksom, det går ju inte.
 

Bonito

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2009
Ort
Svenljunga
Hoj
Ducati 996
Kom ut från Ica Kvantum i juni 2008 - med en nyinköpt dosa snus då jag uppmärksammade ett par i medelåldern med tillhörnade dotter som iaktog mig och min zx7r -96. När jag höll på att dra på mig handskarna så hör jag gubben i sällskapet ( ståendes cirka 1,5 meter från mig) - utbrista med myndig stämma: " Ninja... Det ni. Denna hojen ni ser är den värsta och snabbaste hojen som någonsin har tillverkats" Minns fortfarande hans patriotiska och myndiga och smått överlägsna sensationella stämma. hahahahahaha! Dottern och frun tittade på mig som om jag vore JAS pilot ungefär. I själva verket satt jag på en dussinhoj som numera är långt frånsprungen prestandamässigt. Rätt komiskt var det.
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Försäkringsförsäljare frågade följande när jag ville veta priset på en försäkring:

- Använder du säkerhetsställ när du låser motorcykeln ?

Suck ...
 

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
brum brum..
Kollegan: " Varför har du köpt en moppe?" (Om min KTM 660)
Jag: "Det är ingen jävla moppe!"
Kollegan: "Skitsamma, det ser ut som en moppe! Dina tidigare hojar var bra mycket snyggare iaf"
Jag: :gnissla


haha, den har jag också hört några gånger nu, även fast min ser ut som en lastbil jämfört med ktm :arsele
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Låg nere vid vattnet i solen, hojen stod bredvid.. Några killar i sena tonåren glider förbi. Följande dialog utspelar sig:

"Ah, fan.. Jag ska skaffa hojkort och när jag gjort det, då ska jag köpa en så'n där."
"Nej, fan, en Ducati, en 328, de är feta."
"Nej, jag vill ha typ en 1080 kubikare."
"Man ska ha typ 300-400 kubik, de går fortare än de andra."
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top