"Jag har kört cross sen X års ålder så det ska inte vara några problem att ta körkort för landsvägshoj!"
Jag reagerar mest på att de som yttrar denna fras totalt verkar glömma att uppkörning väldigt lite handlar om extrem balans, uthållighet och att kunna framföra fordonet snabbast möjligt i terräng....vilket stämmer rätt bra med, crossåkare har ofta en osannorlik hojkontroll.
Körde enduro seriöst ett år innan jag bestämde mig för bågekort, det skulle varit mer pyssel med körningen om jag inte brötat i skogen innan.
/J
Jag reagerar mest på att de som yttrar denna fras totalt verkar glömma att uppkörning väldigt lite handlar om extrem balans, uthållighet och att kunna framföra fordonet snabbast möjligt i terräng.
På samma sätt tycker jag gokartförare inte heller har det särskilt mycket lättare att ta bilkörkort.
Men så har jag ingen egen erfarenhet inom området, tycker mest att det låter knasigt. Som om det är den långa erfarenheten av att hoppa med en cross och köra genom lera som får en att lättare förstå trafikregler och trafikvett. Tror personligen att det snarare är tvärtom, att de som har lång erfarenhet av tex cross innan de tar körkort är de som kör sämre enligt lagboken, precis som unga män.
Cross och enduro handlar väldigt lite om att bara ösa på utan koll på omgivningen.Jag reagerar mest på att de som yttrar denna fras totalt verkar glömma att uppkörning väldigt lite handlar om extrem balans, uthållighet och att kunna framföra fordonet snabbast möjligt i terräng.
På samma sätt tycker jag gokartförare inte heller har det särskilt mycket lättare att ta bilkörkort.
Men så har jag ingen egen erfarenhet inom området, tycker mest att det låter knasigt. Som om det är den långa erfarenheten av att hoppa med en cross och köra genom lera som får en att lättare förstå trafikregler och trafikvett. Tror personligen att det snarare är tvärtom, att de som har lång erfarenhet av tex cross innan de tar körkort är de som kör sämre enligt lagboken, precis som unga män.
Kolfiber PV u know
står på stortorget i malmö..
ett gäng på kanske 4-5 killar kommer fram.
den ena säger:
-e mannen får jag kicka lite med din moppe?
-vad då kicka?
-kicka du vet..
-skulle jag låna ut min hoj?det e som jag skulle låna ut min tjej till dig!!!
e du dum eller?
-det gör vi i libanon.vi lånar ut tjejer till varandra
-DET E INTE LIBANON. DET E SVERIGE DIN DUMME FAN!!
de började babbla nåt på sitt jävla språk.trodde nästan att jag skulle få på fan.me men...jävla idioter
När jag var liten, typ 8-10år så förklarade jag för en kompis att man tar siffrorna som står på mc:n, t.ex 1000cc, och sen tar man bort sista nollan, så har man räknat ut effekten! 1000cc = 100hk, 750cc = 75hk osv..
Lågiskt om du var född på 40 talet!!
Kör hoj till jobbet och har förmånen att kunna parkera precis utanför ingången.
Står och rökar och ett par ungdomar som sommarjobbar med att rensa i odlingarna går och resonerar.
En sån hoj ska jag ha så fort jag får kortet (pekar på min kawwa)
Jo, det är ju en typisk killhoj å så...
Jag flikar in, men det kan du ju inte för en sån har ju jag....
Han glor lite underligt och så säger han E de din?
Jaa säger jag
Han, Går den fort?
Ja, gör 100 på ettan
Oj, hur många hästar har den då?
110 säger jag och så väger den drygt 200 kg...
Åh fan, det e ju fler hästar en min farsas Volvo..... och ser förtvivlad ut
Jo säger jag och dessutom så väger den 4 ggr så mkt som hojen
Killen förtvivlat till sin polare...Fy fan va farsan ska bli knäckt när en tjejhoj blåser han.....
När jag körde lätt mc för typ 100 år sedan stod jag på torget nere i byn i Nv. Skåne där jag växte upp och var lagom tuff med min DT och fullt skinnställ. Då kom byns alkis framvinglandes lagom påstruken ungefär vid lunchtid.
Alkisen: Det va en javla grann hoj du har!
Jag: Tack!
A: Vad kostar en sån?
J: Nja den var ju begagnad så 15000 ungefär.
A: Ja men vad kostar en ny då?
J: Tja ungefär 30.
A: Det va som fan! Kan du låna mig en tia?
Varpå jag började asgarva. Jag borde sett var detta ledde redan när han kom vinglande men jag tyckte att hans låtsade intresse var så proffsigt så han fick en tia till två folköl.
Jag och några mc-kompisar stannar på torget i Gränna och några barn kommer fram och en liten kille läser på hojen:
- Jamma-ha. Det heter våra blockflöjter i skolan...
står på stortorget i malmö..
ett gäng på kanske 4-5 killar kommer fram.
den ena säger:
-e mannen får jag kicka lite med din moppe?
-vad då kicka?
-kicka du vet..
-skulle jag låna ut min hoj?det e som jag skulle låna ut min tjej till dig!!!
e du dum eller?
-det gör vi i libanon.vi lånar ut tjejer till varandra
-DET E INTE LIBANON. DET E SVERIGE DIN DUMME FAN!!
de började babbla nåt på sitt jävla språk.trodde nästan att jag skulle få på fan.me men...jävla idioter
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|