Korkade uttalanden om MC

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
"Jag har kört cross sen X års ålder så det ska inte vara några problem att ta körkort för landsvägshoj!"

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
"Jag har kört cross sen X års ålder så det ska inte vara några problem att ta körkort för landsvägshoj!"

...vilket stämmer rätt bra med, crossåkare har ofta en osannorlik hojkontroll. :)

Körde enduro seriöst ett år innan jag bestämde mig för bågekort, det skulle varit mer pyssel med körningen om jag inte brötat i skogen innan.

/J

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
...vilket stämmer rätt bra med, crossåkare har ofta en osannorlik hojkontroll. :)

Körde enduro seriöst ett år innan jag bestämde mig för bågekort, det skulle varit mer pyssel med körningen om jag inte brötat i skogen innan.

/J
Jag reagerar mest på att de som yttrar denna fras totalt verkar glömma att uppkörning väldigt lite handlar om extrem balans, uthållighet och att kunna framföra fordonet snabbast möjligt i terräng.

På samma sätt tycker jag gokartförare inte heller har det särskilt mycket lättare att ta bilkörkort.

Men så har jag ingen egen erfarenhet inom området, tycker mest att det låter knasigt. Som om det är den långa erfarenheten av att hoppa med en cross och köra genom lera som får en att lättare förstå trafikregler och trafikvett. Tror personligen att det snarare är tvärtom, att de som har lång erfarenhet av tex cross innan de tar körkort är de som kör sämre enligt lagboken, precis som unga män.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag reagerar mest på att de som yttrar denna fras totalt verkar glömma att uppkörning väldigt lite handlar om extrem balans, uthållighet och att kunna framföra fordonet snabbast möjligt i terräng.

På samma sätt tycker jag gokartförare inte heller har det särskilt mycket lättare att ta bilkörkort.

Men så har jag ingen egen erfarenhet inom området, tycker mest att det låter knasigt. Som om det är den långa erfarenheten av att hoppa med en cross och köra genom lera som får en att lättare förstå trafikregler och trafikvett. Tror personligen att det snarare är tvärtom, att de som har lång erfarenhet av tex cross innan de tar körkort är de som kör sämre enligt lagboken, precis som unga män.

...poängen var, man har vanan att hantera en knarr, körningen är redan automatiserad.

Kan man spaka cross/enduro, så är det en barnlek att köra gatmoppe när man fått lite känsla för tyngdskillnaden mellan hojarna. :)

Jag har ju nyss testat detta. ;)

/J

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Cross och enduro handlar väldigt lite om att bara ösa på utan koll på omgivningen.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Tror inte det ena utesluter det andra.. Kan du köra hoj innan kan du koppla bort den delen och fokusera på trafiken kring dig. Kan du köra bil innan kan du koppla bort trafiken (nåväl, ni förstår vad jag menar) och fokusera på framförandet av hojen. Allt är relativt.

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
står på stortorget i malmö..
ett gäng på kanske 4-5 killar kommer fram.
den ena säger:
-e mannen får jag kicka lite med din moppe?
-vad då kicka?
-kicka du vet..
-skulle jag låna ut min hoj?det e som jag skulle låna ut min tjej till dig!!!
e du dum eller?
-det gör vi i libanon.vi lånar ut tjejer till varandra
-DET E INTE LIBANON. DET E SVERIGE DIN DUMME FAN!!
de började babbla nåt på sitt jävla språk.trodde nästan att jag skulle få på fan.me men...jävla idioter

andnöd, tårar!

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
En lite rolig sak som jag va med om förra sommaren.

Stod brevid hojen o höll på att knäppa stället o göra mig redo för avfärd när jag ser en familj på andra sidan gatan som håller på att lasta in lite saker i bilen. Familjens unge (ca 5 år) vänder sig om o får se på mig och utbrister,
- Pappa en SÅN vill jag ha! och pekar på mig.
Pappan tittar upp och får se mig och utbrister med en ganska deprimerad stämma.
- Mmm det vill pappa också.

Kunde inte låta bli att le ganska stort medans jag tog på mig hjälmen.

Gääsparn

Medlem
Gick med
22 May 2006
Hoj
Gsx-r 1216, Yamaha rd 350
När jag var liten, typ 8-10år så förklarade jag för en kompis att man tar siffrorna som står på mc:n, t.ex 1000cc, och sen tar man bort sista nollan, så har man räknat ut effekten! 1000cc = 100hk, 750cc = 75hk osv.. :D

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
När jag var liten, typ 8-10år så förklarade jag för en kompis att man tar siffrorna som står på mc:n, t.ex 1000cc, och sen tar man bort sista nollan, så har man räknat ut effekten! 1000cc = 100hk, 750cc = 75hk osv.. :D

Lågiskt om du var född på 40 talet!!

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Kör hoj till jobbet och har förmånen att kunna parkera precis utanför ingången.
Står och rökar och ett par ungdomar som sommarjobbar med att rensa i odlingarna går och resonerar.
En sån hoj ska jag ha så fort jag får kortet (pekar på min kawwa)
Jo, det är ju en typisk killhoj å så...
Jag flikar in, men det kan du ju inte för en sån har ju jag....
Han glor lite underligt och så säger han E de din?
Jaa säger jag
Han, Går den fort?
Ja, gör 100 på ettan
Oj, hur många hästar har den då?
110 säger jag och så väger den drygt 200 kg...
Åh fan, det e ju fler hästar en min farsas Volvo..... och ser förtvivlad ut
Jo säger jag och dessutom så väger den 4 ggr så mkt som hojen
Killen förtvivlat till sin polare...Fy fan va farsan ska bli knäckt när en tjejhoj blåser han.....:banana

fan va BRA :D

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
"Jag kör den här supermotarden för att på en sporthoj så gasar jag till max hela tiden... den här är inte bekväm över 160 och det räcker för mig"

Lära sig köra istället kanske.

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Husabürg, Scott
När jag körde lätt mc för typ 100 år sedan stod jag på torget nere i byn i Nv. Skåne där jag växte upp och var lagom tuff med min DT och fullt skinnställ. Då kom byns alkis framvinglandes lagom påstruken ungefär vid lunchtid.

Alkisen: Det va en javla grann hoj du har!
Jag: Tack!
A: Vad kostar en sån?
J: Nja den var ju begagnad så 15000 ungefär.
A: Ja men vad kostar en ny då?
J: Tja ungefär 30.
A: Det va som fan! Kan du låna mig en tia?

Varpå jag började asgarva. Jag borde sett var detta ledde redan när han kom vinglande men jag tyckte att hans låtsade intresse var så proffsigt så han fick en tia till två folköl.

:skrattaåt

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Detta uttalande var väl egentligen inte om en MC, men här kommer det i alla fall.

Jag gick förbi ett gäng fyllegubbar bärandes på min hjälm. Då pekade en av fyllona på mig och sa:
-Där är han som slog mig i huvudet med hjälmen när jag sov!

Jag tyckte inte att det var värt besväret att ta upp diskussionen med honom så jag bara skrattade och gick vidare. (Jag har aldrig slagit någon med min hjälm.)

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
"Slå dig i huvudet med min hjälm? Är du efterbliven? Vet du vad hjälmen kostar?"

Smagatusk

Guest
står på stortorget i malmö..
ett gäng på kanske 4-5 killar kommer fram.
den ena säger:
-e mannen får jag kicka lite med din moppe?
-vad då kicka?
-kicka du vet..
-skulle jag låna ut min hoj?det e som jag skulle låna ut min tjej till dig!!!
e du dum eller?
-det gör vi i libanon.vi lånar ut tjejer till varandra
-DET E INTE LIBANON. DET E SVERIGE DIN DUMME FAN!!
de började babbla nåt på sitt jävla språk.trodde nästan att jag skulle få på fan.me men...jävla idioter

Så jävla bra!

Påminner mig om när jag varit ute och kört en vårkväll förra året.Lite småfrusen går jag in på en tomt McDonalds, sätter mig med burgaren och läser en Metro. In kommer två Vatos Tacos, runt 20 år, och sätter sig vid bordet framför mig.
Jag körde i ett allvädersställ och hade plockat av mig jackan när den ene säger: Schyssta hänglser. Tjackat dem på Dressman?
Då svarar den andra: Fan, han kör ju hoj, fattar du väl (hade hjälmen bredvid mig).
Det är tyst i ett par minuter när han plötsligt vänder sig om: Får jag prova den? Din hoj alltså?
Hans polare, åter igen, för min talan: Han lånar fan inte ut hojen. Käka nu!

Sen kom det några förslag, ett vilket innebar att jag tom skulle få betalt för att han skulle få låna den en hel kväll!:skrämd

Dear god...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...