Korkade uttalanden om MC

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Vid ett snabbstopp ser jag något blont skrälle kommer vandrandes med sin (gissningsvis) mormor och jag som fått ögonkontakt med blondinen hälsar lite för grannsämjans skull. Nu kvicknar damen till:

"-Pappa körde motorcykel, *någon* satt i sidovagnen och jag uppepå bönpallen."

Damen är någonstans mellan 80 o döden så jag drar på smilbanden.

"-Ja du kan uttrycken minsann.

-Va!?

-JO du kan uttrycken minsann(!)

-Jajejmensan" Säger hon med ett skratt.

Så går de vidare och blondinen säger till damen:

"- Ska du inte hoppa upp där då och få åka med lite lammkött?"

Här ska inte hoppas någonstans tänker jag och puttrar iväg. Hade haft lappen i 3 dagar och redan råkat ut för påhopp som detta, nu har jag haft det i 4½...

Inget slår erfarenhet!

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
"- Ska du inte hoppa upp där då och få åka med lite lammkött?"

Här ska inte hoppas någonstans tänker jag och puttrar iväg. Hade haft lappen i 3 dagar och redan råkat ut för påhopp som detta, nu har jag haft det i 4½...

Lysande!

MrMalm1

yeea
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Aprilia rs 125 *inlöst/SÅLD*
sagt av flickvännen min:

Hon fråga vad ja skulle ha för hoj nu när min nuvarande ska bort.
Ja svarade att ja skulle ha en R6:a, o fick förklara att det va en sån hon såg igår i staden:rolleyes:

när hon väl fått rätt på hur den såg ut så sa hon:

- hur fort går en sån då?

- 200+..

- Mäh! varför ska du ha en som går så fort när du ändå inte får köra så fort?

- ...

När ja sitter där åh funderar på vad ja skulle svara så kläcker hon ur sig:

- Du kommer ändå bara köra ihjäl dig:brinnerup

Jahaa de va ju ett fint förtroende man fick där:gnissla

men vad ska mans vara i ett sånt läge? då man hör det med jämna mellanrum nu:tungan

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
men vad ska mans vara i ett sånt läge? då man hör det med jämna mellanrum nu:tungan

Jag brukar svara nått i stil med att jag kan leva med den stora risken att dö så länge jag får göra det jag älskar, vilket är att köra sporthoj.

Man lyckas i varje fall reta upp någon med det svaret:D:gnissla:rolleyes:

• Gilla
Reaktioner: MaG

MrMalm1

yeea
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Aprilia rs 125 *inlöst/SÅLD*
Jag brukar svara nått i stil med att jag kan leva med den stora risken att dö så länge jag får göra det jag älskar, vilket är att köra sporthoj.

Man lyckas i varje fall reta upp någon med det svaret:D:gnissla:rolleyes:

haha jo den har ja sagt nån gång och ehh.... jo den retar ju som sagt allid upp nån:rolleyes:

phille_hbg

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
Yamaha
denna tråden har jag missat helt och hållet! har skummat igenom den och det finns många godbitar här! det där med omlackningen på tanken garvade jag som sören åt. kan nog bero på att jag kände igen mig lite där med tanke på mina kinesiska tecken på min rygg (som jag förvisso vet vad dom betyder och har fått bekräftelse på detta!) :D

men nu måste jag tyvärr klanka ner lite på en och annan användare angående den där "skogsturken"-videon. visst, det var en jäkla lök han i skjortan som spände sig. jag försvarar inte honom på något vis utan vill snarare rätta lite saker som jag reagerade på...
användaren (som jag inte kommer ihåg namnet på) sa Vatos Tacos om såna personer för att sedan säga att människan kom troligtvis ifrån mellanöstern. inte för att vara sån, men "vato", "taco", "ese" är spanska och sannolikheten att en person ifrån mellanöstern har läst spanska är väldigt liten.

visst, inget roligt alls att snacka fördomar, språk och bakgrund i en sån här tråd men efter en del inlägg så kunde jag helt enkelt inte hålla tyst :)

ta inte detta inlägg personligt på något sätt. jag ville bara infoga lite (kanske onödig?) information till er alla :)

själv har jag inte råkat ut för någon konstig kommentar som jag har lagt på minnet eller så, men jag kan väl dela med mig utav lite saker som har slagit mig under tiden jag har haft hoj.

när jag köpte hoj så kom jag plötsligt på att tjejer verkar vara lite svaga för killar med hoj och sådär så jag fick en idé av att jag kanske skulle avsluta livet som singelkille eftersom det nu skulle vara lättare att hitta en tjej. visst, den drömmen sprack ganska snabbt förstod jag inom kort... dom flesta som reagerar på att man kommer med en hoj är ju för fasen småpojkar som vinkar och viftar febrilt om att man ska gasa på och köra på bakhjulet :confused:

fast nu på sistone så har det kommit fram en och annan äldre herre som börjat snacka lite med mig om hojen och hur det var på deras tid och sådär. trevligt, men kanske inte riktigt dessa samtalen som jag hade hoppats på :rolleyes:

(långt inlägg, jag vet)

MVH Phille

Brunell

Ny medlem
Gick med
12 May 2009
Hoj
CBR lättviktare
Jag och polaren körde en sväng med våra CBR:er , stannar till vid ICA och ut kommer en hel skrock med ungar i 10 års åldern.

-"Är det en moped?"

Lite arg som jag blev så svarade jag inte.

Barnen när dom sedan åkte iväg i bilen tittade med djupa önskande ögon att en sådan vill jag också ha.

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
mina kompisar om mc: "fyfan vad onödigt, slösa bort 30 lakan sådär.."
jag "vadå slänga bort? vill jag ha pengarna igen så säljer jag ju den, inga stora skillnader eftersom att den redan var beggad eller hur? vad skulle jag annars göra för pengarna."
dom (delade meningar): "men kläder och datorer? eller spara dom och köp en bil!"

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
jag "vadå slänga bort? vill jag ha pengarna igen så säljer jag ju den, inga stora skillnader eftersom att den redan var beggad eller hur? vad skulle jag annars göra för pengarna."
dom (delade meningar): "men kläder och datorer? eller spara dom och köp en bil!"

De menar ju att du kommer att klota d1reCkt! :huvet

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
De menar ju att du kommer att klota d1reCkt! :huvet

nejnej dom tänker inte ens så långt.. grejen är att saker man köper säljer man alltid inte.. tex dator och kläder som dom "investerar i" slänger man ju efter några år. så dom tycker på riktigt att jag har bränt 30000 på ingenting

Gääsparn

Medlem
Gick med
22 May 2006
Hoj
Gsx-r 1216, Yamaha rd 350

Har dom inte intresset så förstår jag dom. Men att du skulle "slösat" bort några pengar fattar jag inte. 30k inköp, har du den 2år och säljer den för 27k så har du haft förbannat skoj för dom där 3k (+försäkring, service osv) :Bugar

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Troll
Idag när jag kom körande ner till videobutiken för att lämna en film står de en bunt(8-10 st mellan 6-12 år) ungar utanför. Jag parkerar hojen och säger hej till grannens två barn. Knallar in och lämnar filmen och när jag kommer ut och ska sätta mig på hojen kommer en unge ca 8 år fram och konversationen är:

-Vad ska du göra?

-Åka till gymmet, säger jag.

-Men, tjejer åker inte hoj.

- Jo vi åker hoj och jag kör hoj, säger jag.

-Nä, tjejer kör inte alls hoj.

Nu börjar jag bli riktigt förbannad, inte så mycket på honom utan mer på hans föräldrar som troligen är de som präntat i honom denna syn på kvinnor.

-Ta fram kameran och ta ett kort så har du bildbevis sen på att att tjejer kör visst hoj och så åkte jag därifrån arg som ett bi :)

Wanted

Adrenalin-gosse!
Gick med
12 Jan 2007
Hoj
CBR1000RR
Idag när jag kom körande ner till videobutiken för att lämna en film står de en bunt(8-10 st mellan 6-12 år) ungar utanför. Jag parkerar hojen och säger hej till grannens två barn. Knallar in och lämnar filmen och när jag kommer ut och ska sätta mig på hojen kommer en unge ca 8 år fram och konversationen är:

-Vad ska du göra?

-Åka till gymmet, säger jag.

-Men, tjejer åker inte hoj.

- Jo vi åker hoj och jag kör hoj, säger jag.

-Nä, tjejer kör inte alls hoj.

Nu börjar jag bli riktigt förbannad, inte så mycket på honom utan mer på hans föräldrar som troligen är de som präntat i honom denna syn på kvinnor.

-Ta fram kameran och ta ett kort så har du bildbevis sen på att att tjejer kör visst hoj och så åkte jag därifrån arg som ett bi :)

Tjejer KAN :rolleyes:

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
nejnej dom tänker inte ens så långt.. grejen är att saker man köper säljer man alltid inte.. tex dator och kläder som dom "investerar i" slänger man ju efter några år. så dom tycker på riktigt att jag har bränt 30000 på ingenting

Om du har bränt 30k på en gs 500 så är det nog ungefär samma sak :tungan

Joxer

Joxer
Gick med
6 Jul 2009
Hoj
KTM 125sx 2009
När jag körde lätt mc för typ 100 år sedan stod jag på torget nere i byn i Nv. Skåne där jag växte upp och var lagom tuff med min DT och fullt skinnställ. Då kom byns alkis framvinglandes lagom påstruken ungefär vid lunchtid.

Alkisen: Det va en javla grann hoj du har!
Jag: Tack!
A: Vad kostar en sån?
J: Nja den var ju begagnad så 15000 ungefär.
A: Ja men vad kostar en ny då?
J: Tja ungefär 30.
A: Det va som fan! Kan du låna mig en tia?

Varpå jag började asgarva. Jag borde sett var detta ledde redan när han kom vinglande men jag tyckte att hans låtsade intresse var så proffsigt så han fick en tia till två folköl.
Har inte slutat garva än efter en kvart:tummenupp

HarryH

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2009
Hoj
nishiki pro sld
Fick höra jag skulle köra ihjäl mig direkt 2 ggr under 1 minut av samma person :(

... man blir så trött

Freddelito

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2009
Hoj
KTM
När jag häromdagen rullade ut lilla svarten från garaget så kom grannungen förbi och frågade om det var en "båge" eller "mountainbike"... visste inte riktigt vad jag skulle svara.. ;D

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
När jag häromdagen rullade ut lilla svarten från garaget så kom grannungen förbi och frågade om det var en "båge" eller "mountainbike"... visste inte riktigt vad jag skulle svara.. ;D

Jag skulle tippa på "båge". Fast med rätt däck på effzätan skulle det nog bli en juste mountainbike... :hihi

Stuntman

Stunt Edition
Gick med
25 Nov 2006
Hoj
SECRET STUNT EDITION(S)
Denna tråd får ju ej dö! Så nu måste jag väcka den!

Jag står på parkeringen med en motard, då en kvinna kommer fram till mig och säger: kan du flytta på moppen!

jag får uggla ögon (OO) och frågar moppen?

hon: ja moppen, kan du flytta på den?

jag: DET ÄR EN MOTORCYKEL!

hon: :va vad spelar det för roll? Ni kör ju ändå likadant

jag: :brinnerup

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...