Korkade uttalanden om MC

Häggis

Gubbe i övre tonåren 40+
Gick med
2 Oct 2010
Hoj
Monark med 1 gk (gubbkraft)
Vet inte om någon skrivit om detta ännu, har inte läst allt ännu men något av det jobbigaste jag vet är folk man möter, kompisar ja precis vem som helst som man pratar hoj med så säger de
-fan, en sån skulle jag vilja ha men du vet nu är man för gammal!!! Har hört detta nu under många år från bl.a. kompisen som i år fyller 44 år, han är ju in i helvete gammal eller hur.
Jag blir så sne på detta skitargument som bara är en ursäkt för att de inte orkar ta kortet eller är för snåla för att köpa en hoj.

Lill-Sunken

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2010
Hoj
KTM 690 smc r - 12
Hade en kompis som körde en yamaha r6. Så kommer det fram någon moppemupp och frågar.

-Snygg hoj, vad är det för någon?
- Yamaha r6
-ok, varför köpte du ingen r1a? Dom är feta som fan!

:glömdet

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Hade en kompis som körde en yamaha r6. Så kommer det fram någon moppemupp och frågar.

-Snygg hoj, vad är det för någon?
- Yamaha r6
-ok, varför köpte du ingen r1a? Dom är feta som fan!

:glömdet

Fast det där är en fördel också, som jag skrivit tidigare. När jag far iväg på ZR-7S så är farssan redo att boka kyrkan, medan om jag far i väg på ZX-6R så är de jätteglada för att jag bara åker på "den lilla"...

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Jag tycker de flesta korkade kommentarer om MC faktiskt kommer från de som är ganska insatta. Bara att läsa här ett par månader så har man ju en samling.
Den värsta jag vet är HD-åkare som fäller "Ska du inte skaffa riktig hoj?". Snacka om arrogans/trångsynthet.

"Vanligt folks" kommentarer kan man ju oftast avfärda som okunskap.

Håller med dig. Vi som kör sporthojar har redan riktiga hojar! Det är ju de som kör HD som borde skaffa en riktig hoj. :brinnerup

:rolleyes:

Last edited:

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Kan visserligen hålla med i det du säger, det kanske är en allmän synonym, Men samtidigt visst skall man rätta sig efter wikipedia så varsågod! Jobbar du med scootrar, och man har 10 olika modeller där även Piaggio vespa finns, och folk säger dom vill köpa en vespa, så visar man dom en sådan, då säger dom "näää, asså en sådan"
och så pekar dom på en Yamaha aerox. Vem är det som skall rätta sig då?

då hade jag velat säga att de är PRECIS som att säga att man vill köpa en HD, så pekar man på en Suzuki Bandit 600...

Jag förstår din åsikt, anser bara att jag åker ju inte in till volvo och säger "ah jag vill ha en sådan där Volvo jeep"
- va?
- Ja men du fattar, en sådan stor volvo :tungan

Sedan är Vespa en scooter model, PUNKT SLUT!

EDIT:
För att göra min punkt ännu mer korrekt så använde jag din källa Wikipedia och hitta detta

Vespa är en skoter tillverkad av det italienska företaget Piaggio. Vespor tillverkas sedan 1946 och var som populärast på 1950-talet och 1960-talet. Vespan var den första globalt framgångsrika skotern.
Ordet vespa används ofta felaktigt som allmän benämning på motorfordon av samma typ som den ursprungliga Vespan (se även varumärkesord).

LÄS HÄR

Trodde tråden handlade om korkade uttalanden om MC dock, och inte om gnälliga språkpoliser till mopedhandlare :arsele

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Var med om något riktigt skumt i helgen.

Var på väg till en kör-lektion (den första jag haft, ska tilläggas) och var tvungen att stanna vid en SPAR-butik för att ta ut pengar.

Redan stressad som jag är, så kommer det fram en kille:
"-Tja. Hur mycket kostar den här då?"
"-Uhh.. asså.. uhm.. 1800 euro gav jag för den.."
"-Jaha.. jag har en Alfa Romeo Spark. Vill du byta?" *skramla med nycklar*
"-Asså, naeeh. Jag trivs ganska bra med min hoj hörrö."
"-Jahaa.."
Helt plötsligt så greppar han styret.
"-Får man provsitta?"
"-Uhm. Nej. Jag tror inte det är en så himla bra ide du."
"-Nähe nej.. Jaja. ha det bra då."

Så hoppar killen in i en Golf 3/4:a (osäker) och kör iväg.

wth? :va

mustafas_inn

Sedighi
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
1098 i framtiden
haha ja han som alltid kommer med sntsiga komentarer i slutet om robotwars i stil me

it crashs and burns on the floor with robot war haha

Barroz

Tvåtaktare
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
Aprilia RS250 -96 | TZ250 Replica -91
Trodde tråden handlade om korkade uttalanden om MC dock, och inte om gnälliga språkpoliser till mopedhandlare :arsele

LebowskiOpinion.jpg

Komiskt att min just åsikt om korkade uttalanden klassade mig som en gnällig språkpolis till mopedhandlare? (Mekaniker förövrigt)
Måste ju säga att du är riktigt duktig på att dumförklara mig över mitt svar till att vara offtopic.... hatten av till dig 1 - 0 :klappar

Freddan.

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Hoj
jupp
Haha, grym tråd! Jag snackade lite med en gubbe i en verkstad i höstas. Vi pratade lite om hojar och att han hade kört mycket på 80-talet. Han verkade ha koll, tills...

Han: -Det var synd att man la av.
Jag: -Det är aldrig försent att börja köra igen.
Han: -Jo, men du vet, jag var bara så j-a nära o köra av.
Jag: -Jaså, vad hände?
Han: -Jag tog en kurva för fort, typ i 250 km/h och på den tiden körde man bara upprätt, man la sig aldrig ner i kurvorna med knä o sånt, inte på det sättet man kör idag.
Jag: Ehh, ok...
Han: Jag var bara 2 cm att slå en mur mitt i kurvan!! och i 250 km/h!!! du fattar, jag var bara sååå j-a nära!!!
Jag: ofan..., du... jag måste nog dra nu :rolleyes:

:rofl

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Haha, grym tråd! Jag snackade lite med en gubbe i en verkstad i höstas. Vi pratade lite om hojar och att han hade kört mycket på 80-talet. Han verkade ha koll, tills...

Han: -Det var synd att man la av.
Jag: -Det är aldrig försent att börja köra igen.
Han: -Jo, men du vet, jag var bara så j-a nära o köra av.
Jag: -Jaså, vad hände?
Han: -Jag tog en kurva för fort, typ i 250 km/h och på den tiden körde man bara upprätt, man la sig aldrig ner i kurvorna med knä o sånt, inte på det sättet man kör idag.
Jag: Ehh, ok...
Han: Jag var bara 2 cm att slå en mur mitt i kurvan!! och i 250 km/h!!! du fattar, jag var bara sååå j-a nära!!!
Jag: ofan..., du... jag måste nog dra nu :rolleyes:

:rofl

...tja, jag ser de som tar böjar i sådana farter idag, utan att hänga av (för det var nog det han menade...). :glömdet

pucko

Medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Honda CBR 600 RR 07
Jag var inne på Elgiganten och skulle köpa en videokamera, började snacka med en försäljare han undrade lite grann vad jag skulle använda den till. Jag sa att jag skulle sätta den på tanken och filma när jag körde hoj. Försäljaren blev helt konstig i ansiktet och sa

Försäljare: men det kan du ju inte göra!
Jag: öhh varför inte??
F: den kommer ju att börja brinna!!!!!
J: brinna varför skulle den göra det?
F: det är ju skitvarmt vid tanken, den skulle ju helt smälta!!!!
J: det är ju inga problem, bensinen i tanken har ju inte exploderat, så det ska nog inte vara någon fara. Dessutom är det inte alls ovanligt att folk har en kamera på tanken. Är det det enda problemet?
F: kameran kommer ju bli sönderslagen!!!!
J: varför skulle den bli sönderslagen????
F: därför det kommer så mkt yttre våld!!!!
J: yttre våld????? Jag har aldrig någonsin blivit nerslagen från någon hoj, har du blivit det?
F: nej jag kör inte hoj, men syrrans kille kör.
J: ok men det finns ju ändå en kåpa framför kameran.
F: den kommer ändå bli sönderslagen!!!!

Även om jag tyckte diskussionen var ganska komisk så blev jag trött på försäljaren och struntade helt i att köpa videokameran.

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Jag var inne på Elgiganten och skulle köpa en videokamera, började snacka med en försäljare han undrade lite grann vad jag skulle använda den till. Jag sa att jag skulle sätta den på tanken och filma när jag körde hoj. Försäljaren blev helt konstig i ansiktet och sa

Försäljare: men det kan du ju inte göra!
Jag: öhh varför inte??
F: den kommer ju att börja brinna!!!!!
J: brinna varför skulle den göra det?
F: det är ju skitvarmt vid tanken, den skulle ju helt smälta!!!!
J: det är ju inga problem, bensinen i tanken har ju inte exploderat, så det ska nog inte vara någon fara. Dessutom är det inte alls ovanligt att folk har en kamera på tanken. Är det det enda problemet?
F: kameran kommer ju bli sönderslagen!!!!
J: varför skulle den bli sönderslagen????
F: därför det kommer så mkt yttre våld!!!!
J: yttre våld????? Jag har aldrig någonsin blivit nerslagen från någon hoj, har du blivit det?
F: nej jag kör inte hoj, men syrrans kille kör.
J: ok men det finns ju ändå en kåpa framför kameran.
F: den kommer ändå bli sönderslagen!!!!

Även om jag tyckte diskussionen var ganska komisk så blev jag trött på försäljaren och struntade helt i att köpa videokameran.

Han försökte sälja på dig en försäkring fattaru väl :rolleyes:

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...