Förra sommaren låg jag cruisade på en 70 km/h sträcka ut mot Tylösand.
Framför mig ligger en V70 och håller ca 60. jag lägger mig bakom ca 3-4 meter ifrån och har ingen chans köra om pga sommarköerna där ute är lååånga. Efter ett tag får gubben som kör för sig att hålla in spolarvätska spaken och fortsätta hålla den. jag kör då med öppet visit och han kaskad vattnar mig med svidande droppar rakt in i ögonen. Noterbart är jag har linser oxo så jag blir totalt blindad och känner hur skiten kommer in bakom linserna.
Det slutar ganska snabbt störa mig och jag lägger mig bakom och nu förbannad som ett as förföljer jag dem. Till slut svänger dem av mot ett Hotell i Tylö. jag stannar MCn i mitten på vägen och tågar i fullt skinnställ upp emot bilen och han vevar ner.
Vad i HELVETE osv börjar jag, du sprutar ner mig med spolarvätska i ögonen.
Han: du körde alldeles för närma
Jag: ja och du tycker olycksrisken blev mindre?
Han: Njae kanske inte
Jag: Jag hade öppet visir du spruta mig i ögonen(spolarvätska såklart=)
Han: det kunde ju inte jag veta.
Slutade iaf med att jag lugnt sa åt han att tänka lite före han får en MC i diket som möjligtvis avlider. Tog han i näven och önska han och frugan en bra helg.
hahaha jag meckade me hojen för ca 2 år sedan ( ktm 660 ) testade allt efteråt körde några varv o hade hojen på ett tag sedan utanför garaget..så kom en polare dit me sin glass som han slickade på medans han stirrade på hojen...de han bli kväll då o grenröret lyste värkligen rött oranget av värmen så sa han...va fint de lyser ! va e de för nått? så tar han på de hahaha
Mina sympatier ligger hos V70-föraren. Om någon ligger 4 m bakom mig i 60 km/t
blir jag också irriterad. Dessutom är det olagligt.
- Jag kan inte köra hoj, jag skulle köra ihjäl mig direkt
Jag brukar svara så här.
- Förstår exakt vad du menar. Det är därför jag inte är stridspilot, jag skulle köra ihjäl mig direkt.
Slutade iaf med att jag lugnt sa åt han att tänka lite före han får en MC i diket som möjligtvis avlider.
Det är väl ingen risk?
Jag har då aldrig hört talas om att ett dike skulle skulle kunna avlida av att en mc kör ner i det...
Det där med att köra ihjäl sig får man ju höra hela tiden.
Till saken hör att jag har ej kortet än och har köpt mig en zx10r som första hoj.
Det där med att köra ihjäl sig får man ju höra hela tiden.
Till saken hör att jag har ej kortet än och har köpt mig en zx10r som första hoj.
Korkade saker som sagts till mig (finns många som borde höra det dock)
-Vet du hur fort dom går? (Nej allvar jag trodde det var en offroadmaskin)
-En sån som första hoj är du dum lr? (Varför?)
-Du kommer köra ihjäl dig! (Mest troligt någon annan som kommer göra det isf)
Chefen är ju rätt rolig. Jag jobbar rätt mycket ute och är sällan på firman... sist jag kom in
Va fan! Jag trodde inte du jobbade här längre? -Va?!? -Ja du lever väl inte så länge på den där sporthojen...
Roligaste var ändå när mamma fick reda på att jag skulle köpa hoj. Jag har läääänge lekt med bilar och det har hon ju INTE gillat. Var hos min bror på barnkalas o hela familjen var samlad. Jag vänder mig till mamma och säger lite långsamt och sakta. Mamma jag ska sälja biltransporten och tävlingsbilen!
Mamma skiner upp som en sol -Åh äntligen har du växt upp!
Hon ger mig en kram!
Min bror - Han ska väl köpa motorcykel?
Jag - Japp....
Mammas min var PRICELESS! Tog ett halvår för henne att lugna ner sig... höhö
Jag tycker det är jobbigt med människor som alltid måste knyta någon sorts band och det blir bara så fel. När en sån person får reda på att jag åker hoj så berättar dom om moppen dom hade som gick "så in i hElVeTT!!11". Och när en sån person får reda på att jag jagar så berättar dom exhalterat om sitt luftgevär dom hade när dom var 12 år.
Varför gör dom så?
Du verkar så cool så alla vill vara vän med dig
Jag tycker det är jobbigt med människor som alltid måste knyta någon sorts band och det blir bara så fel. När en sån person får reda på att jag åker hoj så berättar dom om moppen dom hade som gick "så in i hElVeTT!!11". Och när en sån person får reda på att jag jagar så berättar dom exhalterat om sitt luftgevär dom hade när dom var 12 år.
Varför gör dom så?
Varför gör dom så?
Kan du förklara hur du tänkte nu?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS