Korkade uttalanden om MC

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Satt bordet bakom ett par hd-knuttar idag på lunchen och garvade i smyg, det avhandlades sporthojar...och hur odugliga de var.

Tydligen går de inte att köra under 170, och de har inte det där sköna vridet som man kan åka mjukt och fint med när man cruisar. Nyah-Nyah som pastaphuckot säger. :hihi

Flavius

Hård diplomat
Gick med
23 Aug 2009
Hoj
Kawasaki Z750 -09
Käkade lunch med bekanta idag och diskussionerna böljade fram och tillbaka och kom efter ett tag in på hobbies och en av tjejerna påstod att alla hennes killkompisar hade någon form av hobby men ingen av hennes tjejpolare... sen skulle hon ta mig som exempel för att göra sin poäng:
"Ja men som du, du kör ju moppe..."

Jag hade inget bra svar :/
Men övriga bordet tyckte det var mycket underhållande...

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Satt bordet bakom ett par hd-knuttar idag på lunchen och garvade i smyg, det avhandlades sporthojar...och hur odugliga de var.

Tydligen går de inte att köra under 170, och de har inte det där sköna vridet som man kan åka mjukt och fint med när man cruisar. Nyah-Nyah som pastaphuckot säger. :hihi

Åhh, två liknande diskussion har jag "tvingats" vara åhörare till.
Ena var precis som din, några HD-knuttar som beklagare sig över hur dåliga hojar japsare och offroadare var, höll inte för något, saknade effekt när det verkligen räknades osv :näsblod

Andra gången var det ett gäng som jag inte riktigt vet vad dom körde (såg inte deras hojar, bara deras gore-tex) som hade en livlig diskussion om hur vi som kör motard i stan inte kunde serva och sköta våra hojar, medan folk som körde i skogen allt kunde mecka och sköta sina saker...
Varför det skulle vara någon skillnad på ens skicklighet eller förmåga att sköta sitt fordon p.g.a. val av underlag gavs det dock inget svar på :va

Hahaha Flavius! Ouch långt in själen :hihi

Last edited:

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390

Haha, så är det ju inte när det gäller sporthojar, men när det kommer till din hoj så ligger det ju nått i det dom säger...

nyah nyah.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Haha, så är det ju inte när det gäller sporthojar, men när det kommer till din hoj så ligger det ju nått i det dom säger...

nyah nyah.

:rofl

Vrid är ju det min hoj lever på, man saknar ju en 10-20 pållar på toppen, direCkt fail vid korvkiosken. Men den går fan inte att köra under 170 dock. :sträckbänk :död

Snowman89

Guest
Kompisen- Har du sånna där regnavvisare på din hoj
Jag- Va?
Kompisen- Jaa men sånna där fransar!

Det där uttalandet kom fram när vi diskuterade att åka hojj i regn och han undrade ifall jag hade sånna där "regnavvisare" på motarden :)

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Vid lunchen igår kommenterade jag en kollegas Bulldog som stod utanför jobbet om att den äntligen kommit fram. En av tjejerna som också satt där och åt utropade "Men har du skaffat hund!? Varför låter du den sitta där ute och frysa?".

Inte så mycket korkat som smålustigt. :D

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Ingen korkad kommentar men:

Var nere i byn jag bor i Tyskland för att fika med ett par kollegor för en månad sen. Köper en glass på ett glasscafé och den svårt övervikitgte italienaren som jobbar där undrar var vi kommer ifrån. Det visar sig att han inte känner till något om Sverige, vad vi talar för språk, huvudstad och så vidare. Men sen skiner han upp och säger att Ghostrider kommer väl från Sverige?
Vi blir kvar där länge och diskuterar filmerna och vilka hojar vi själva kraschat osv. GR verkar vara den här snubbens stora idol och han verkar kunna alla scenerna i filmerna utantill.
Tyckte att det var rätt kul att träffa nån som enbart associerade Sverige med Ghostrider.

Har råkat ut för samma sak utomlands. På många ställen/kretsar är Ghostrider större än Zlatan, Björn Borg och Abba :D

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Korkad & korkad, men detta verkade rätt udda:

Stod vid sidan av vägen mitt ute i ingenstans och hällde i lite glykol i hojjen ikväll (någon ventil är slut så pissar ut i expansionskärlet men suger inte tillbaks, måste ringa till farsan och komma med verktyg & glykol). Efter en stund kommer det någon i en limegrön gammal (typ '80-talets mitt) civic med tribaler på sidan och stannar bredvid. Ingen jag träffat förut, så blir lite fundersam. :va

"-Hallå!" säger föraren (bilen full med folk, runt min ålder, nått år yngre, ett par tjejjer sitter och fnittrar)
"-Eeeh ja, hallå?" säger jag.
Sen tar det några sekunder innan han säger:"-Snygg färg!"
Jag: "-Jaooo" *funderar om han stannade bara för att kolla om hojjen verkligen var grön*

Efter en rätt lång tystnad frågar han vad det är för årsmodell, sedan kör han iväg.

:va Ville han nått eller? :va

-Suzuki-

Guest

Stod vid sidan av vägen mitt ute i ingenstans och hällde i lite glykol i hojjen ikväll (någon ventil är slut så pissar ut i expansionskärlet men suger inte tillbaks, måste ringa till farsan och komma med verktyg & glykol). Efter en stund kommer det någon i en limegrön gammal (typ '80-talets mitt) civic med tribaler på sidan och stannar bredvid. Ingen jag träffat förut, så blir lite fundersam. :va

"-Hallå!" säger föraren (bilen full med folk, runt min ålder, nått år yngre, ett par tjejjer sitter och fnittrar)
Jag: "-Jaooo" *funderar om han stannade bara för att kolla om hojjen verkligen var grön*

Efter en rätt lång tystnad frågar han vad det är för årsmodell, sedan kör han iväg.

Han måste ha varit en svensk på besök.. :D

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Han måste ha varit en svensk på besök.. :D

Hahah, näää, tror inte det, han var nog från sund lät det som. :näsblod (men fattar vad du menar...)

Svaret kommer 4 år försent men... Visst är det tiden till 110 som måste vara under 3 sek? :rolleyes:

Det finns även 120-vägar ju! :mattias
Och det kan ju vara bra att ha lite marginal för nödsituationer. ;)

drm4rtin

med lem
Gick med
9 Mar 2010
Hoj
2007, Suzuki DL1000, 2002, Yamaha FZS600.
Dum fråga eller är det jag som är dum?
"- Är inte den där hojen för tung för att köra på bakhjulet?"
Men va f-n om inte bakhjulet är i backen finns det ju inget som driver! Vad svarar man? "- Jo, så därför kör jag bara på framhjulet..."

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
Fjantigaste kommentaren om en sporthoj jag hört sista tiden är att kalla den för "liggbåge".:va

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel

Haha, han kanske var rädd att du skulle bli arg å drämma kJeTtinGen I taCkeT!!!111

PainInTheBrain

Radical Riders
Gick med
4 Feb 2010
Hoj
Gärna något annat som går över 150kmh
Körde hoj till jobb en dag då en äldre man kommer fram till mig och säger hans sån kör också motorcykel och om jag känner honom?

Inget namn eller annan info gavs. Blev bara ett fundersamt nej på den frågan haha :)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept