Q_Ball_Racing
Gasar hellre än bra
inte direkt korkat uttalande. men varje gång jag varit ute och kört och kommer hem så frågar äldsta sonen (4 år) om jag har ramlat.
Körde hoj till jobb en dag då en äldre man kommer fram till mig och säger hans sån kör också motorcykel och om jag känner honom?
Inget namn eller annan info gavs. Blev bara ett fundersamt nej på den frågan haha
Du skulle svarat: Ja för fan. Jävla trevlig kille. Du får hälsa honom så gott när du träffar honom.
inte direkt korkat uttalande. men varje gång jag varit ute och kört och kommer hem så frågar äldsta sonen (4 år) om jag har ramlat.
Snacka om förtroende för farsans körförmåga
sagt av flickvännen min:
Hon fråga vad ja skulle ha för hoj nu när min nuvarande ska bort.
Ja svarade att ja skulle ha en R6:a, o fick förklara att det va en sån hon såg igår i staden
när hon väl fått rätt på hur den såg ut så sa hon:
- hur fort går en sån då?
- 200+..
- Mäh! varför ska du ha en som går så fort när du ändå inte får köra så fort?
- ...
När ja sitter där åh funderar på vad ja skulle svara så kläcker hon ur sig:
- Du kommer ändå bara köra ihjäl dig
Jahaa de va ju ett fint förtroende man fick där
men vad ska mans vara i ett sånt läge? då man hör det med jämna mellanrum nu
Fjantigaste kommentaren om en sporthoj jag hört sista tiden är att kalla den för "liggbåge".
Körde till byggmax för ett par veckor sedan. Parkerade CBR:en utanför grindarna och traskade in i affären iklädd full mc mundering och med hjälmen i handen.
Tog det jag skulle ha, gick till kassan och betalade.
Plötsligt lyfter kassören blicken och säger:
-Har du lastat något?
Jag svarar att det har jag ju inte eftersom jag kör motorcykel.
Kassören: Jaja man vet ju aldrig!
Kanske skulle svarat att jag lastat 10 st plankor ala 5.40 m......han hade säkert trott mig
Du skulle svarat: Ja för fan. Jävla trevlig kille. Du får hälsa honom så gott när du träffar honom.
Förra sommaren låg jag cruisade på en 70 km/h sträcka ut mot Tylösand.
Framför mig ligger en V70 och håller ca 60. jag lägger mig bakom ca 3-4 meter ifrån och har ingen chans köra om pga sommarköerna där ute är lååånga. Efter ett tag får gubben som kör för sig att hålla in spolarvätska spaken och fortsätta hålla den. jag kör då med öppet visit och han kaskad vattnar mig med svidande droppar rakt in i ögonen. Noterbart är jag har linser oxo så jag blir totalt blindad och känner hur skiten kommer in bakom linserna.
Det slutar ganska snabbt störa mig och jag lägger mig bakom och nu förbannad som ett as förföljer jag dem. Till slut svänger dem av mot ett Hotell i Tylö. jag stannar MCn i mitten på vägen och tågar i fullt skinnställ upp emot bilen och han vevar ner.
Vad i HELVETE osv börjar jag, du sprutar ner mig med spolarvätska i ögonen.
Han: du körde alldeles för närma
Jag: ja och du tycker olycksrisken blev mindre?
Han: Njae kanske inte
Jag: Jag hade öppet visir du spruta mig i ögonen(spolarvätska såklart=)
Han: det kunde ju inte jag veta.
Slutade iaf med att jag lugnt sa åt han att tänka lite före han får en MC i diket som möjligtvis avlider. Tog han i näven och önska han och frugan en bra helg.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|