Korkade uttalanden om MC

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Står och tvättar min Speed triple 1050 då det kommer upp en kille med sin son som kanske är 5 bast. Killen säjer, -grabben undrar hur fort den går, jag svarar- den är jättejättesnabb, kanske 100 kilometer i timman! (och ler mot lillkillen). Farsan böjer sej ner och lillkillen viskar nått, sen säjer farsan, - hur många hästkrafter har den?, jag svarar att den har nog en 120 ialla fall! Farsan böjer sej ner igen och killen viskar nått. varpå farsan frågar, - vad är max vrid i en sån där? Jag svarar frågande, är det du eller grabben som undrar?... tystnad... nä det var jag som undrade, grabben undrade om jag visste vart man kan köpa glass! haha :)
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Vi var ett motard-gäng som var ute och körde i skogen en dag. Över hälften av alla deltagrana vurpade minst en gång. När jag senare på kvällen berättar för min kära mor om dagens äventyr får jag frågan:

-Men jag förstår inte, har ni inte lärt er köra motorcykel, har ni inte tagit mc-körkort? Hur kan nivurpa då?
Jag: -eeh:confused:

Ja, alla som nån gång har vurpat med en mc har då visat att dem inte skall ha körkort för hoj?:va
 
Last edited:

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Vi var ett motard-gäng som var ute och körde i skogen en dag. Över hälften av alla deltagrana vurpade minst en gång. När jag senare på kvällen berättar för min kära mot om dagens äventyr får jag frågan:

-Men jag förstår inte, har ni inte lärt er köra motorcykel, har ni inte tagit mc-körkort? Hur kan ni rammla då?
Jag: -eeh:confused:

Ja, alla som nån gång har rammlat har då visat att dem inte skall ha körkort för hoj:va

Känner igen det där. När man kör i skogen hör det till att ramla, alla gör det liksom.

Men såfort nån "utomstående" eller ej invigd människa hör att man ramlat av så är man antingen en sopa eller en galning sonm frivilligt riskerar att bli spetsad av en vass tallgren. :dummer
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Står och tvättar min Speed triple 1050 då det kommer upp en kille med sin son som kanske är 5 bast. Killen säjer, -grabben undrar hur fort den går, jag svarar- den är jättejättesnabb, kanske 100 kilometer i timman! (och ler mot lillkillen). Farsan böjer sej ner och lillkillen viskar nått, sen säjer farsan, - hur många hästkrafter har den?, jag svarar att den har nog en 120 ialla fall! Farsan böjer sej ner igen och killen viskar nått. varpå farsan frågar, - vad är max vrid i en sån där? Jag svarar frågande, är det du eller grabben som undrar?... tystnad... nä det var jag som undrade, grabben undrade om jag visste vart man kan köpa glass! haha :)

hahahahhahaha
 

marie

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
I ett tält
Hoj
cbr 1000rr '08
Köpte en ny hoj i somras och ringde runt till diverse försäkringsbolag där ett av dom ställde den mest korkade frågan...

"Vad ska du med den till?"

Ja...vad ska jag med en motorcykel...hrm det kan du ta o skita i!
 

Sladjan R1

vevaxlar till salu!
Gick med
2 Apr 2008
Ort
Syd
Hoj
R1 07'
Köpte en ny hoj i somras och ringde runt till diverse försäkringsbolag där ett av dom ställde den mest korkade frågan...

"Vad ska du med den till?"

Ja...vad ska jag med en motorcykel...hrm det kan du ta o skita i!

Säg att du ska starta Åkeri, timmertransport är jävligt populärt nu ;)
 

steef6

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2006
Ort
jämtland
Hoj
gsxr 750 07
Köpte en ny hoj i somras och ringde runt till diverse försäkringsbolag där ett av dom ställde den mest korkade frågan...

"Vad ska du med den till?"

Ja...vad ska jag med en motorcykel...hrm det kan du ta o skita i!


Fick samma fråga jag också när jag ville veta priset på min 750...

varpå frågan "går den att skjutsa på" ställdes

va fan har det med saken att göra:va
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Står och tvättar min Speed triple 1050 då det kommer upp en kille med sin son som kanske är 5 bast. Killen säjer, -grabben undrar hur fort den går, jag svarar- den är jättejättesnabb, kanske 100 kilometer i timman! (och ler mot lillkillen). Farsan böjer sej ner och lillkillen viskar nått, sen säjer farsan, - hur många hästkrafter har den?, jag svarar att den har nog en 120 ialla fall! Farsan böjer sej ner igen och killen viskar nått. varpå farsan frågar, - vad är max vrid i en sån där? Jag svarar frågande, är det du eller grabben som undrar?... tystnad... nä det var jag som undrade, grabben undrade om jag visste vart man kan köpa glass! haha :)

Ha. Klockrent.
 

danne84

Ny medlem
Gick med
16 May 2008
Ort
motala
Hoj
Kawasaki zx6r
Klockren tråd... fantastiskt bra tidsfördriv på lunch rasten när man har tråkigt.. :tummenupp har inte hunnit med att höra några dumma frågor än.. fick kortet i höstas men det lär väl komma..
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Tog oxå kortet i sensomras så har itne hunnit höra så jättemycket konstigt än, men nåt som börjar störa mig är att EXAKT ALLA som hört att jag tagit bågekort säger typ samma sak:

- Du kommer köra i hjäl dig. Det skulel jag göra om jag hade en sån där (r1)
- Kör försiktigt, eller ja *fniss* så försiktigt det går.
- Skulle aldrig kunna ha en sån där, skulle köra ihjäl mig direkt.
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Tog oxå kortet i sensomras så har itne hunnit höra så jättemycket konstigt än, men nåt som börjar störa mig är att EXAKT ALLA som hört att jag tagit bågekort säger typ samma sak:

- Du kommer köra i hjäl dig. Det skulel jag göra om jag hade en sån där (r1)
- Kör försiktigt, eller ja *fniss* så försiktigt det går.
- Skulle aldrig kunna ha en sån där, skulle köra ihjäl mig direkt.

DEt som är så roligt med "jag skulle köra ihjäl mig direkt" repliker är att alla som säger så tror att de är så jävla balla och unika när de säger det :)
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
DEt som är så roligt med "jag skulle köra ihjäl mig direkt" repliker är att alla som säger så tror att de är så jävla balla och unika när de säger det :)

Vadå, det är ju sant. Dom skulle ju köra ihjäl sig. En hälsosam respekt för R1 o liknande är nog inte helt fel :gnissla

Det är nog bara du som är ball och unik :D
 

Ahead

Ny medlem
Gick med
13 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
R1 -07
På väg till min morfar i somras för att visa upp min nya hoj, vilket inte var så populärt redan innan jag kom eftersom det är ju såna dödsmaskiner...:rolleyes:

Körde "rätt" lugnt neråt och börjar närma mig vägen där jag ska svänga av...
Gillar att motorbromsa efter som det låter så där fint då, eller menar att det är mer bränsle-ekonomiskt då... :rolleyes: Hur som haver så stannar man hojjen utanför huset varav morfar och hans fru kommer ut och ser lite förvånade ut.
Morfar då som är finne säger på sin grymma finlandssvenska.

MF: -Jävla siiitunge!! Jag sprang ut på baksidan för jag trodde att den där j*vla polishelikoptern var precis ovanför huset!
Jag: - Jag har precis bytt avgassystemet så att det ska höras att jag kommer, är väl bra att jag hörs för andra trafikanter?
MF: - "Suckar", du är fortfarande en j*vla skitunge som inte ska ha en "sån där"!

Vad säger man då?? Fick iaf gott kaffe men tar bilen nästa gång... :tummenupp
 

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Ort
I västkustens största stad: Jätteborg :)
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Jo, jag skulle nog också "kÖrA IjÄl MeJ dIrEkCt"...



...om jag inte hade tagit A-kortet innan jag gav mig ut på hojen.
D.v.s. om man sätter slumpmässig klåpare, som aldrig sett en 2-hjuling ens på vykort, på en modern sporthoj och skickar ut honom/henne i trafiken så kommer han/hon antagligen att köra ihjäl sig direkt. (Kommer att tänka på Black Adder och "the 20-minuters".)
 

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Färingsö
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Skulle till en polare ute på ekerö.
Jag stannade till för att ringa polaren för jag inte hitta vägen.
Står och snackar med polaren i telefonen när en kärring, förlåt äldre dam kommer fram och skriker.
- Du bländar mig när jag går med min hund (hade tändningen på med helljus). Sa till mitt försvar att jag ville synas på vägen, men hon tyckte jag var en jävla idiot för jag bländade henne när hon var ute och gick med hunden.
Orkade inte stå kvar och snacka med henne, men när ja åker skriker hon:
- Jävla mchuligan!!!
hur orkar man??
 

Solid snake

Guest
Skulle till en polare ute på ekerö.
Jag stannade till för att ringa polaren för jag inte hitta vägen.
Står och snackar med polaren i telefonen när en kärring, förlåt äldre dam kommer fram och skriker.
- Du bländar mig när jag går med min hund (hade tändningen på med helljus). Sa till mitt försvar att jag ville synas på vägen, men hon tyckte jag var en jävla idiot för jag bländade henne när hon var ute och gick med hunden.
Orkade inte stå kvar och snacka med henne, men när ja åker skriker hon:
- Jävla mchuligan!!!
hur orkar man??
Ge fan i att glo rakt in i strålkastaren då jävla träskpadda, skulle du sagt.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top