I dag när jag var nere på TIME (lokal närbutik) så kom det fram ett moppe yngel och försökte överbevisa mig att hans trimmade moppe hade mer vridmoment än min 1000cc. *suck*
Det är ännu roligare när moppefuckona med trimmade moppar vill rejsa.
I dag när jag var nere på TIME (lokal närbutik) så kom det fram ett moppe yngel och försökte överbevisa mig att hans trimmade moppe hade mer vridmoment än min 1000cc. *suck*
Plastraket, verkar vara ordet som ligger i topp bland tomtar som försöker förnedra sporthojsåkare.
Nä, för att något ska vara bra ska det bara va gjutgärn och bly annars e de inte äkta grejer.
Jag brukar artigt fråga tomten om han behöver hjälp att ta bort plasten från från kärran, så den verkligen är äkta
Absolut.Fick frågan om jag hade jackad kolv på hondan för att få den gå snabbare! Vad svarar man på det?
Fick frågan om jag hade jackad kolv på hondan för att få den gå snabbare! Vad svarar man på det?
Gratis saffran - Jag skulle baka ihjäl mig dirEcKt
Jag kommer ut från min lokala ICA, dit jag tagit mig på min Derbi Rambla 250 scooter (shopping moppen) och möts av synen att ett par fjunisar ligger på marken och kollar under scootern. Ååhh, nu kommer han! Ööh, eren ett 25a? Svar: Nä, de e en två 50. Åååfaan, ere typ med reservationer eller? (polarn buffar honom i ryggen och viskar -restriktioner).
Hur menar du då? Undrar jag. Ööh, jo asså, måste man va typ 24 eller gäller det bara tusenkubikare? För ja har en polare som har en å han e 24. Efter att ha blivit uppdaterad om de nya körkortsreglerna samt att det tydligen finns 1000cc scooters kommer den gamla hederliga, hur fort går den? När jag svarar ca 140 möts jag av mycket stor skepsis. Va fan, inte snabbare? Meh de e ju fan två 50! Jag gav en kort lektion i utväxling i variomatic lådor varpå den mest talförde av fjunisarna säger -min mope e en baotian som gör 60, å den har varken drev eller växlar, inte ens automat växel, men en polare har en derbi motard moppe som gör tvåhundra! Jag svarar -fett nice, måste rulla nu, wobbla lugnt grabbar! A fan!
Att alla fyra kolvarna är jackade! Borde sätta en del myror i skallen på dem. ;-)
Jag hade stannat och kollade kartan i mobilen på nåt litet torg i Kalmar när en gammal tant 75-80 kommer fram och sätter sig på en bänk brevid och tittar på mig och hojen om vartannat. Tänkte att nu får jag väl en utskällning om att jag ställt mig ett torg. Surtant. Efter några minuter får jag en komplimang om min fina motorcykel och ett léende som nästan fick mig att bära upp henne på kutsen! Så fel man kan ha
Jag brukar fråga tanterna om de vill hänga med på en åktur. De har hittills tackat nej, men de blir väldans glada.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|