Korkade uttalanden om MC

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
I dag när jag var nere på TIME (lokal närbutik) så kom det fram ett moppe yngel och försökte överbevisa mig att hans trimmade moppe hade mer vridmoment än min 1000cc. *suck*

Det är ännu roligare när moppefuckona med trimmade moppar vill rejsa. :D

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Det där me "hur fort går den " el "hur många hostkrafter har den" påminner mig om 80 talet lite när jag var intresserad av HiFi prylar och motsvarande moppefucko (fast på ljudområdet) frågade "hur många watt är förstärkaren på" ....

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Plastraket, verkar vara ordet som ligger i topp bland tomtar som försöker förnedra sporthojsåkare.
Nä, för att något ska vara bra ska det bara va gjutgärn och bly annars e de inte äkta grejer.
Jag brukar artigt fråga tomten om han behöver hjälp att ta bort plasten från från kärran, så den verkligen är äkta
:smasha

Hellre plastraket än gynekologstol eller husvagn ;).

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
En variant av det klassiska "köra ihjäl sig diReCkT!"

Detta skrev en "hojbroder" på en facebookgrupp nyligen som svar på ett GR-klipp:

Man blir mognare ju äldre man blir ! Kan inte ha en sån hoj för då skulle jag köra så själv ! Nu får man nöja sig med en sportster som är lite tröttare.
:dummer

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Fick frågan om jag hade jackad kolv på hondan för att få den gå snabbare! Vad svarar man på det?
Absolut.

En snubbe kom fram till mig när jag lånade polarens Zx10 ano 1988.

-Fan fräck hoj, va äre för nån.

Tack, det är en gammal Kawasaki.

-Fan coolt, e den en sån R1:a.

Japp, precis en sådan.

Han såg jättenöjd ut över att han gissat rätt och sen gick han :rolleyes:

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
GIXER 1000
Lunch restaurang med mest knegare, varav jag är den ende med hojkostym. Sitter & käkar i godan ro då en kille i 30 års åldern med en lite äldre polare som backup. Frågar om det är jag som äger mördar maskinen som står parkerad utanför, då det inte riktigt var läge att neka erkänd jag att den var min. Varpå dåren skriker att han bästa vän körd ihjäl sig på en sådan i fjol & att dessa hojar borde förbjudas. Jag säger att det var tråkigt med hans polare, men att jag är väldigt försiktig & laglydig. Dåren vill ändå inte ge sig utan vill på något sätt få det till att jag är skyldig till hans polares död genom mitt hoj val. Han äldre polare drar iväg honom innan det spårar ur helt & deras mat kallnar rast tar slut.
Jag minns hur jag kämpade för att inte börja skratta åt dåren å ena sidan var det givetvis synd att hans polare var dör men å andra sidan var han så himla fel ute om han skulle skälla ut alla med en liknade hoj & gör dem ansvariga för dödsfallet. Jag insåg att med käften full av ris går det lättare att soppa en hysteriskt skratt anfall. Man bara nickar & ser medkännande mild ut.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
En polare som utbrast i ett så vanligt "Jag skulle köra ihjäl mig diReCkT!!1!" om min hoj, och sa i nästa andetag att han om han skaffar hoj skulle ta en FJR1300... Okay...
Så istället för en sporttourer så tar han en sporttourer för att inte köra ihjäl sig? :D :dummer

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Det brukar man oftast få höra av heftiga grabbar lite på småfyllan eller grabbar i grupp, dom försöker väl verka "vilda" och otämjda, det sätter man snabbt stopp för genom att svara med "ja man ska aldrig försöka ge sig på sånt man inte tror sig kunna hantera".

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
"Jag skulle köra ihjäl mig diReCkT!!1!". Påminner mej alltid om en gammal ytlig bekant som sa just dom orden när sporthojar var på tal.
Hur som hällst åkte han o köpte 1 en dag, tror det var på vägen hem, möjligen så va det dagen efter han körde ihjäl sej... Tragiskt men sant.

El_Kalif

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2008
Hoj
xj6n 09
Jag kommer ut från min lokala ICA, dit jag tagit mig på min Derbi Rambla 250 scooter (shopping moppen) och möts av synen att ett par fjunisar ligger på marken och kollar under scootern. Ååhh, nu kommer han! Ööh, eren ett 25a? Svar: Nä, de e en två 50. Åååfaan, ere typ med reservationer eller? (polarn buffar honom i ryggen och viskar -restriktioner).
Hur menar du då? Undrar jag. Ööh, jo asså, måste man va typ 24 eller gäller det bara tusenkubikare? För ja har en polare som har en å han e 24. Efter att ha blivit uppdaterad om de nya körkortsreglerna samt att det tydligen finns 1000cc scooters kommer den gamla hederliga, hur fort går den? När jag svarar ca 140 möts jag av mycket stor skepsis. Va fan, inte snabbare? Meh de e ju fan två 50! Jag gav en kort lektion i utväxling i variomatic lådor varpå den mest talförde av fjunisarna säger -min mope e en baotian som gör 60, å den har varken drev eller växlar, inte ens automat växel, men en polare har en derbi motard moppe som gör tvåhundra! Jag svarar -fett nice, måste rulla nu, wobbla lugnt grabbar! A fan!

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jag kommer ut från min lokala ICA, dit jag tagit mig på min Derbi Rambla 250 scooter (shopping moppen) och möts av synen att ett par fjunisar ligger på marken och kollar under scootern. Ååhh, nu kommer han! Ööh, eren ett 25a? Svar: Nä, de e en två 50. Åååfaan, ere typ med reservationer eller? (polarn buffar honom i ryggen och viskar -restriktioner).
Hur menar du då? Undrar jag. Ööh, jo asså, måste man va typ 24 eller gäller det bara tusenkubikare? För ja har en polare som har en å han e 24. Efter att ha blivit uppdaterad om de nya körkortsreglerna samt att det tydligen finns 1000cc scooters kommer den gamla hederliga, hur fort går den? När jag svarar ca 140 möts jag av mycket stor skepsis. Va fan, inte snabbare? Meh de e ju fan två 50! Jag gav en kort lektion i utväxling i variomatic lådor varpå den mest talförde av fjunisarna säger -min mope e en baotian som gör 60, å den har varken drev eller växlar, inte ens automat växel, men en polare har en derbi motard moppe som gör tvåhundra! Jag svarar -fett nice, måste rulla nu, wobbla lugnt grabbar! A fan!

:D
Dom är ju för sköna de små

nthe

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2012
Hoj
Det jag lånar
Efter någon timmes körning blir jag och min bror hungriga så vi stannar till vid ett kebabställe, när ett litet barn går med sin pappa och säger: " titta pappa en tuffing och sidan om står en moppe" Vi körde en vmax (tuffingen) och moppen var en cbr929.

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Har tagit skydd från ösregnet på en bensinmack när det kommer in en äldre gentleman bortom de 70 och berömmer den "fina motorcykeln".

-Tack tack, svarar jag. Ok, gubben ser visst dåligt. Hojen är tappad flera gånger på varje sida.
-Är den ny?
-Nej den är från 1988.
-Men den ser ny ut.
-Ja men den var ny för 25 år sedan.
-Jaha, vad kostar en sån ny då?
-Vet inte, jag visste varken hur man knyter skorna eller vilket årtal det var på den tiden så jag hade dålig koll på hojpriser också.

Sedan följer givetvis de vanliga kommentarerna om att köra ihjäl sig och dåligt mc-väder idag osv. osv.

Skön gubbe men lite trög.

Ivan

Rock on!
Gick med
21 Jul 2010
Hoj
Orange.
Jag hade stannat och kollade kartan i mobilen på nåt litet torg i Kalmar när en gammal tant 75-80 kommer fram och sätter sig på en bänk brevid och tittar på mig och hojen om vartannat. Tänkte att nu får jag väl en utskällning om att jag ställt mig ett torg. Surtant. Efter några minuter får jag en komplimang om min fina motorcykel och ett léende som nästan fick mig att bära upp henne på kutsen! Så fel man kan ha :)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Jag hade stannat och kollade kartan i mobilen på nåt litet torg i Kalmar när en gammal tant 75-80 kommer fram och sätter sig på en bänk brevid och tittar på mig och hojen om vartannat. Tänkte att nu får jag väl en utskällning om att jag ställt mig ett torg. Surtant. Efter några minuter får jag en komplimang om min fina motorcykel och ett léende som nästan fick mig att bära upp henne på kutsen! Så fel man kan ha :)

Jag brukar fråga tanterna om de vill hänga med på en åktur. :D De har hittills tackat nej, men de blir väldans glada.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Jag brukar fråga tanterna om de vill hänga med på en åktur. :D De har hittills tackat nej, men de blir väldans glada.

hehe , tog med en tant , iofs inte på hojjen utan i min "lätt" trimmade Chevelle jag körde för massa år sedan , tanten ifråga kom fram till mig på parkeringen när jag kom hem från jobbet å jag tänkte "äähhfan surkärringen ska väl gnälla på oljudet"
fick istället "Du har en jättehäftig bil , jag brukade vakna varje morgon när du startade och njuta,nu går jag upp och tar en kopp kaffe så jag kan se när du drar iväg" :yoparty :krama
"Men häng med på en sväng vettja" ... sen vart det åka av för gumman med däckrök å fullgas accs vid rödljusen ... aldrig sett ett större smajl när vi väl kom hem igen :)

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha