"Korpen-125R"

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Neutral skrev:
2546444
Ja, det är ju det jag säger till skillnad från den jag bemötte. :pannkyss Självklart får ni SM-poäng men ni borde räkna från 25 och neråt i er egen cup också så att fler får poäng, som med uppklassningspoängen i en a/b-klass ungefär. Begagnade hojar (standard alltså) måste väl också tillåtas? Alla har ju inte råd med nytt.

Nej, jag menar inte att vi ska ha en igen inbördes cup med egen poängberäkning! Vi deltar i 125R som alla andra, det blir ju ändå en inbördes tävling! Varför strula till det och göra ytterligare en poängberäkning när de som delas ut på ett SM funkar utmärkt?? Vi kör i SM och kör om SM-poäng men har en inbördes fight som betyder allt. Ungefär som Jorpes, Mossberg mfl i Veidec! Visst kan man köra äldre hojar så länge de är i std-utförande! Jag tror inte att det kommer bli av, men det hade varit sjukt kul!
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Nu har jag blivit erbjuden en hoj jag har råd med. Jag vill inte vara ensam tjockis, HANDLA nu då!
 

King Karaoke

#77 250GP Nordgren racing
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda RS 125, TSR 250 på låns, Vespa P200 -82
Jag hör väl till de tyngsta förarna med ca 165 kg i ekipagevikt.
Själv väger jag ca 75kg och har ett aptungt skinnställ.

Behåll pondusen, vägningen är ju en tävling det oxå!

/Göran

Mattias skrev:
2545120 Jag är mer fet än gammal! :mad:

Vad väger den tyngste 125-åkaren? Måste jag svälta bort min hårt inarbetade pondus?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Mattias skrev:
2546513 Nu har jag blivit erbjuden en hoj jag har råd med. Jag vill inte vara ensam tjockis, HANDLA nu då!
Köp så följer andra efter. Vi får knuffas på B-racen. :)
Dessutom är Jörgen#31 liten men fet. :D
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
oscar skrev:
2546478 Nej, jag menar inte att vi ska ha en igen inbördes cup med egen poängberäkning! Vi deltar i 125R som alla andra, det blir ju ändå en inbördes tävling! Varför strula till det och göra ytterligare en poängberäkning när de som delas ut på ett SM funkar utmärkt?? Vi kör i SM och kör om SM-poäng men har en inbördes fight som betyder allt. Ungefär som Jorpes, Mossberg mfl i Veidec! Visst kan man köra äldre hojar så länge de är i std-utförande! Jag tror inte att det kommer bli av, men det hade varit sjukt kul!

Skall vi inte köra Std 600?????

Men ok. Visst får man plats med en 125 bak i skuffen när man ändå skall köra...


Dock kommer jag bli lynchad av alla 2-taksåkare efter alla gliringar jag givit för att de varmkör... Tror inte jag vågar helt enkelt...

:)
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
jorpes skrev:
2546640 Skall vi inte köra Std 600?????

Men ok. Visst får man plats med en 125 bak i skuffen när man ändå skall köra...


Dock kommer jag bli lynchad av alla 2-taksåkare efter alla gliringar jag givit för att de varmkör... Tror inte jag vågar helt enkelt...

:)

Jag lovar dig att det är en vanesak! Till slut njuter du av att varmköra din egen knarr!
 

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
2546315 Med tanke på tvåtaktsdiskussionerna vet jag inte om jag vill låna ut min ögonsten till en kättare.
Du ska resonera tvärtom, det är ditt jobb som tvåtaktstaliban att frälsa fyrtaktsåkare.
Neutral skrev:
2546444 Alla har rätt till en åsikt, Swedie's är till skillnad från Sandis mer kvalficerad då han faktiskt gett det ett försök. Det respekterar jag. Dessutom pladdrar ju inte han i det oändliga om det fast nu ska jag sluta så att inte Sandis tar upp yxan i den här trevliga 2-taktstråden. :D
Jäklar vilken nagel i ögat jag har blivit för dig :hihi
Kanske dags att du slutar varmköra moppen i garaget med stängd dörr.
 

bean305

#78 125R
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R, CRF450R, RS125R
moto-gg skrev:
2546356 Skölden är numera pensionerad hos svemo så du får skicka dina mail till Lodnert om såna saker:fakta
Numera ja, men när förslaget till honda 125 cup dök upp så stod det att man kunde mejla skölden vilket jag gjorde. Men det är ett tag sedan. Men vi kanske skall skicka ett mejl till Lodnert om vi kommer fram till att det är fler som tycker att även äldre skall kunna köra standard hondor (gärna med målgångsvikt på ca 150kg (eller 160kg :) )) .
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
bean305 skrev:
2546757 Numera ja, men när förslaget till honda 125 cup dök upp så stod det att man kunde mejla skölden vilket jag gjorde. Men det är ett tag sedan. Men vi kanske skall skicka ett mejl till Lodnert om vi kommer fram till att det är fler som tycker att även äldre skall kunna köra standard hondor (gärna med målgångsvikt på ca 150kg (eller 160kg :) )) .


Äh strunta i uppviktning av hojarna.
Det är upp till var och en om man vill banta.

Denna klassen låter faktiskt riktigt kul.
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
oscar skrev:
2546807 Klassen finns redan, det handlar bara om att folk ska våga köra i den!

Ok då.

Att man bara får byta avgassystem och dämpar fjädrar i stort sett , det kan säkert locka många fler att köra.

Sen att det blir jämnare racing samt betydligt billigare är ett stort plus.
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Jösse skrev:
2546828 Ok då.

Att man bara får byta avgassystem och dämpar fjädrar i stort sett , det kan säkert locka många fler att köra.

Sen att det blir jämnare racing samt betydligt billigare är ett stort plus.

Visst kan man få byta fler prylar, men då tillhör man ju liksom inte gänget som tävlar på lika villkor, och om man vinner en batalj med 1 hundradel så beror det ju ""garanterat" på kit-tändhatten som man köpt av Nordgren! :D
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
Ärligt talat.. jag hoppas verkligen ni blir några som hakar på detta, för detta
låter riktigt häftigt och kan bli riktigt kul att följa :tummenupp
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Gott!!!

Nu ser jag en mening i mitt jobb med att ateruppvacka den gamla avlidna #16 RS:en ifran dodsriket :)

Faaan vad ball detta later! Min hoj kommer nar den ar race-ready att ha kostat mej ca 35 tusen, men da ar det inraknat rent fjask som nya kapor, nylackade falgar etc. Men givetvis viktiga grejer forst, komplett motorrenovering, nya lager i hela chassiet etc. Forhoppningsvis kommer jag att ha en mkt bra fungerande, om an inte supersnabb miniracer till en riktigt billig peng mao.

Later jakligt gott med budget-racing i std utforande, dar motorerna inte sprangs i smabitar efter 10-12 h korning. Tanker mej att ligga pa ungefar samma "trimningsgrad" som pa en 125 mx-hoj vad galler komp, soppa och 2t olja, for att kunna kora "safe" och billigt, istallet for att pressa ut 1,6 hp extra och riskera megaras varenda gang jag startar hojen.

Ser fram emot varen!
 

Bifogat

  • HPIM1140.JPG
    HPIM1140.JPG
    58.5 KB · Visningar: 97

titum

Sugen
Gick med
16 Jun 2003
Ort
västerås
Hoj
ett hembygge av "spill", en Honda rs125r, en kawa kris (kr-1s) en kymco scooter å en tm250
min gamla cykel:yoparty

southwick skrev:
2547186 Gott!!!

Nu ser jag en mening i mitt jobb med att ateruppvacka den gamla avlidna #16 RS:en ifran dodsriket :)

Faaan vad ball detta later! Min hoj kommer nar den ar race-ready att ha kostat mej ca 35 tusen, men da ar det inraknat rent fjask som nya kapor, nylackade falgar etc. Men givetvis viktiga grejer forst, komplett motorrenovering, nya lager i hela chassiet etc. Forhoppningsvis kommer jag att ha en mkt bra fungerande, om an inte supersnabb miniracer till en riktigt billig peng mao.

Later jakligt gott med budget-racing i std utforande, dar motorerna inte sprangs i smabitar efter 10-12 h korning. Tanker mej att ligga pa ungefar samma "trimningsgrad" som pa en 125 mx-hoj vad galler komp, soppa och 2t olja, for att kunna kora "safe" och billigt, istallet for att pressa ut 1,6 hp extra och riskera megaras varenda gang jag startar hojen.

Ser fram emot varen!
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Har alla lokaliserat lämpliga hojar nu? Nästa säsong börjar HÄR. NU.

Jag har lyckats lura in sege i det här, vi mjukar upp på Gotland Ring i slutet av maj. Brno vore roligt, men är inte förenligt med vår syn på korp-rejsing.
Det är inte förenligt med min budget heller, så det är lika bra.


Seså, KÖÖÖP!
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top