Korprejsing

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Helt hopplöst att ens ställa upp i R-1000 eller R-600 idag, man måste vara ett GP ämne för att ens kvala in, nu ska vi på begäran av Nr:18 införa Korpserien, den som kör snabbare än 49:0r på Falken blir diskad och alla hojar måste vara minst 5 år gamla, förarna får inte komma på pallplats mer än 3 ggr per år för då diskas dom, vidare så kommer regler att justeras så att vi som inte är snabba åxå kan få rejsa efter behag.
 

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 600
Ja! Äntligen en klass som kommer att passa mig! Nu ska jag bara skynda mig att ta licensen så ska jag visa vem som är "korpigast".
:rolleyes:
 

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Texas
Hoj
King of the road
Vad krävs för att man ska ta licens? och vad är den till för? (jepp, ni har uppfattat allt rätt...jag är helt borta inom detta område, hehe :tummenupp )

Jag är lite sugen på att prova bankörning nu så det kan vara bra att veta vad som krävs för det :)
 

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 600
TheDude skrev:
Vad krävs för att man ska ta licens? och vad är den till för? (jepp, ni har uppfattat allt rätt...jag är helt borta inom detta område, hehe :tummenupp )

Jag är lite sugen på att prova bankörning nu så det kan vara bra att veta vad som krävs för det :)

Det som krävs är att du går en licenskurs, där du får teoretiska och praktiska kunskaper om RR. Efter genomgången kurs kan du lösa ut en licens. Utan licens så får du inte tävla i RR eller köra licensträningar.

Men för att köra bana behöver du inte någon licens. Det finns ett antal s.k. bandagar som är öppna för allmänheten. Där kan man köra med sin gatcykel och det finns instruktörer som hjälper och ser till att ingen beter sig alltför tokigt åt.
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
Och idealtidsrace... Det gäller att pricka jämnast varvtider i 20 varv. Så man hittar sin harmoni i körningen.... :cool:
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
gulsvartkawwa skrev:
Och idealtidsrace... Det gäller att pricka jämnast varvtider i 20 varv. Så man hittar sin harmoni i körningen.... :cool:
Ungefär som bracket racing, hade varit coolt att kunna se vem som lägger dom jämnaste varven.
 

hajen5

Litet skrapar nog Helmut
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojen finns bara i fantasin men den är fin - tycker hajen5
GSXR1100R skrev:
Helt hopplöst att ens ställa upp i R-1000 eller R-600 idag, man måste vara ett GP ämne för att ens kvala in, nu ska vi på begäran av Nr:18 införa Korpserien, den som kör snabbare än 49:0r på Falken blir diskad och alla hojar måste vara minst 5 år gamla, förarna får inte komma på pallplats mer än 3 ggr per år för då diskas dom, vidare så kommer regler att justeras så att vi som inte är snabba åxå kan få rejsa efter behag.

Eller dags att klassa upp till NS. De 25 snabbaste i R1000 var ju snabbaste än den långsammaste i NS (kval).
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Re: Re: Korprejsing

hajen5 skrev:
Eller dags att klassa upp till NS. De 25 snabbaste i R1000 var ju snabbaste än den långsammaste i NS (kval).
Klassa upp hela bunten så att man törs köra :rolleyes:
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Re: Re: Re: Korprejsing

GSXR1100R skrev:
Klassa upp hela bunten så att man törs köra :rolleyes:

Många kommer klassas upp efter säsongen, och säkert några under säsongen också. Men det är inte bara varvtider och placeringar som är avgörande hur tidigt det blir för uppklassning. Racevana behövs för att bli uppklassad.
Men nuvarande NSBK-förare lär behöva gasa rätt mycket mer nästa år :)
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Införs det en korprejsingklass så kommer jag att hoppa på direkt. Vill väldigt gärna köra men ekonomin tillåter inte!

Annars så blir det classic i alla fall, har alltid drömt om en kawa trepip.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Kan förhandsskvallra om att det eventuellt kan komma redan i höst! Detaljer kommer senare....
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Nr:18 skrev:
Kan förhandsskvallra om att det eventuellt kan komma redan i höst! Detaljer kommer senare....
Luskade runt idag och fann genast ett gäng som vill köra, endast B-Licens är kravet eller hur :tummenupp
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
GSXR1100R skrev:
Luskade runt idag och fann genast ett gäng som vill köra, endast B-Licens är kravet eller hur :tummenupp
Har snackat med Kenneth Lodnert idag, och intresse finns även från hans sida. Nu ska jag fila på detaljerna och presentera det på papper så att han har nåt att lägga fram för stötarna på svemo :tummenupp

Kenneth har hela vintern varnat för det problem som vi nu har, med för många aktiva i förhållande till tävlingstillfällena, dock har han inte fått nåt gensvar hos varken klubbar eller svemo. Med ett konkret förslag kan han lättare pusha för nåt enklare än SM/SO.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Nr:18 skrev:
Har snackat med Kenneth Lodnert idag, och intresse finns även från hans sida. Nu ska jag fila på detaljerna och presentera det på papper så att han har nåt att lägga fram för stötarna på svemo :tummenupp

Kenneth har hela vintern varnat för det problem som vi nu har, med för många aktiva i förhållande till tävlingstillfällena, dock har han inte fått nåt gensvar hos varken klubbar eller svemo. Med ett konkret förslag kan han lättare pusha för nåt enklare än SM/SO.

2 grupper, Snabb & Mellan, tidskval för att sortera och alla får starta :tummenupp
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Dags igen att lista upp en listig lista, vilka är intresserade av Korprejsing, garanterat kul och dessutom så blir du inte utkvalad av semiproffs.
Ett spännande race väntas till hösten på hemlig bana :D

1. Nr 18
2. GSXR1100R
3. Metallgutten
4. Stavgren
5.
6.
7.
8.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Korprejsing är en bra idé. Fuska inte bort den genom att sätta upp en massa restriktioner för vem som får köra hur. Begreppet "enklare tävling" finns redan i SVEMO:s reglemente, problemet är att endast Hyllinge sätter upp en sådan (klubbmästerskapet). Låt alla som vill köra. De riktigt duktiga, de som siktar på att uppgraderas till A-förare, kommer knappast att åka land och rike runt för att ställa upp i de tävlingarna.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top