Korprejsing

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Bingo skrev:
Korprejsing är en bra idé. Fuska inte bort den genom att sätta upp en massa restriktioner för vem som får köra hur. Begreppet "enklare tävling" finns redan i SVEMO:s reglemente, problemet är att endast Hyllinge sätter upp en sådan (klubbmästerskapet). Låt alla som vill köra. De riktigt duktiga, de som siktar på att uppgraderas till A-förare, kommer knappast att åka land och rike runt för att ställa upp i de tävlingarna.
Kravet på b-licens har med försäkringen att göra. I övrigt går tankarna åt samma stuk som KM på knutstorp, fast endast för b-förare. Vid fler deltagare än det får plats på rejs delas alla in i 2 grupper efter hur snabbt personbästa man presterat på banan tidigare. Detta uppger man själv i anmälan och indelningen i kvalgrupper kommer att ska efter dessa tider. Efter kvalet är det de snabbaste tiderna från respektive grupp som får köra a-final, resten kör b-final. Hela konceptet ska kunna köras på 1,5 timme /kvalgrupp, dvs med 2 kvalgrupper behöver du ca 3 timmar bantid.

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Vad kommer reglementet bli på hojarna? Med tanke på de namn som står på listan så är det rätt så vassa järn.

Grana

Rookie 600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 600 racer, R6:a racer/gata
Låter som en jävligt bra ide`
Jag är på. (hoppas på gelleråsen)

1. Nr 18
2. GSXR1100R
3. Metallgutten
4. Stavgren
5. Grana
6.
7.
8.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nr:18 skrev:
Kravet på b-licens har med försäkringen att göra. I övrigt går tankarna åt samma stuk som KM på knutstorp, fast endast för b-förare. Vid fler deltagare än det får plats på rejs delas alla in i 2 grupper efter hur snabbt personbästa man presterat på banan tidigare. Detta uppger man själv i anmälan och indelningen i kvalgrupper kommer att ska efter dessa tider. Efter kvalet är det de snabbaste tiderna från respektive grupp som får köra a-final, resten kör b-final. Hela konceptet ska kunna köras på 1,5 timme /kvalgrupp, dvs med 2 kvalgrupper behöver du ca 3 timmar bantid.
Det låter skitkul. Det finns dock en massa andra krav i tråden ovan (fattigdom, regler för att eliminera bra åkare osv) som känns lite överflödiga. Ditt förslag ovan ställer jag helt upp på. På Hyllinges KM kör förresten både amatör- och B-licensare samtidigt. Fråga mig dock inte hur försäkringen funkar där.

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
DumDum skrev:
Vad kommer reglementet bli på hojarna? Med tanke på de namn som står på listan så är det rätt så vassa järn.
Men om du tittar på tidlistor från de senaste åren så inser du rätt snart att i rookieklasserna spelar effekten en försumbar roll! Reglementet kommer förmodligen att säga:kör den hoj du tycker att du har råd med, så länge den uppfyller kraven på säkerhet, typ najning, båt under motorn, tankfoam osv. Iom uppdelningen efter tider och inte efter hojstorlek så minskar problemet med fartskillnad i gruppen.

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Bingo skrev:
Det låter skitkul. Det finns dock en massa andra krav i tråden ovan (fattigdom, regler för att eliminera bra åkare osv) som känns lite överflödiga. Ditt förslag ovan ställer jag helt upp på. På Hyllinges KM kör förresten både amatör- och B-licensare samtidigt. Fråga mig dock inte hur försäkringen funkar där.
Nej, amatör och b-licens kör separata rejs. Åtminstone när jag körde i höstas

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
DumDum skrev:
Jämför tiderna i Standard 600 mot de övriga klasserna på Falkenberg så ser du att det inte hänger på grejerna. Vinnaren i R1000 körde en helt standard R1-99. Ettan och tvåan i R1000 har mycket mer bantid än de flesta andra. Osv.

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Men om du tittar på tidlistor från de senaste åren så inser du rätt snart att i rookieklasserna spelar effekten en försumbar roll! Reglementet kommer förmodligen att säga:kör den hoj du tycker att du har råd med, så länge den uppfyller kraven på säkerhet, typ najning, båt under motorn, tankfoam osv. Iom uppdelningen efter tider och inte efter hojstorlek så minskar problemet med fartskillnad i gruppen.

Låter bra. Då går det alltså att dyka upp med en RD350 eller en hoj av samma generation utan att behöva skämmas ögonen ur sig.

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
honda rs
ställer upp direkt låter skitkul
hoppas era regler även kommer att innefatta avdankade A-förare (eller så får man klassa ner sig) :tummenupp

1. Nr 18
2. GSXR1100R
3. Metallgutten
4. Stavgren
5.nr.12
6.
7.
8.
[/B][/QUOTE]

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Relapse skrev:
...där du får teoretiska och praktiska kunskaper om RR...
Njae... Några "praktiska" kunskaper får du inte (om jag förstår dig rätt). Du får t ex inte lära dig något om spårval, bromspunkter eller så. Däremot får du lära dig vad flaggorna betyder, startproceduren osv. Dvs allt som har med själva tävlandet att göra utom själva körandet.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Nej, amatör och b-licens kör separata rejs. Åtminstone när jag körde i höstas
Ja så är det, kul om både 125, 250, 600 samt 1000 kan samsas med likvärdiga tider, tanken är att ha 2 grupper med blandade hojar, dock ska det köras kval så att man sorterar snabba & långsamma, Bingo surar för att han inte har riktig rejshoj ;)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Klart man är på.

1. Nr 18
2. GSXR1100R
3. Metallgutten
4. Stavgren
5. nr.12
6. Bingo
7.
8.

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Bingo skrev:
Njae... Några "praktiska" kunskaper får du inte (om jag förstår dig rätt). Du får t ex inte lära dig något om spårval, bromspunkter eller så. Däremot får du lära dig vad flaggorna betyder, startproceduren osv. Dvs allt som har med själva tävlandet att göra utom själva körandet.

Jo. Det var väl mest det med att man får göra provstarter som jag tänkte på som "praktisk kunskap". Själva körandet får man klara av själv. :rolleyes:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1100R skrev:
...Bingo surar för att han inte har riktig rejshoj ;)
:D Ja, typ. Jag är lite sne för det. Vilka tider jag hade lagt om jag inte behövt vara rätt om bågen... Kan jag inte få låna din imorgon, Micke. Du ska ju ändå inte köra de. :hej

Grana

Rookie 600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 600 racer, R6:a racer/gata
List fix!

1. Nr 18
2. GSXR1100R
3. Metallgutten
4. Stavgren
5. Grana
6. nr.12
7. Bingo
8.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Bingo skrev:
:D Ja, typ. Jag är lite sne för det. Vilka tider jag hade lagt om jag inte behövt vara rätt om bågen... Kan jag inte få låna din imorgon, Micke. Du ska ju ändå inte köra de. :hej
Inte låna men du kan få hyra den, ge mig 40 papp i handpenning så betalar jag tillbaks 50% om du inte klotar, 20 papp är en billig hyra för en ex NSB räcer med uppdaterad fjädring.

Bifogat

• dscf0026red.jpg
    dscf0026red.jpg
    47.3 KB · Visningar: 330

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
GSXR1100R skrev:
Inte låna men du kan få hyra den, ge mig 40 papp i handpenning så betalar jag tillbaks 50% om du inte klotar, 20 papp är en billig hyra för en ex NSB räcer med uppdaterad fjädring.
F-N åxå fel bild, hur byter man bild ;)

Palte

Hus, barn och när tid finns enduro.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gas Gas EC250 + YZ 250
Jag är på

Jag och fulkawan måste passa i korpracing!

H-Klint

Långt ifrån nyfödd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR600-97 - Skrapad å ful, GS750-77 Ånglok
Gammal och talanglös är man, och mycket bra idé är det.

1. Nr 18
2. GSXR1100R
3. Metallgutten
4. Stavgren
5. Grana
6. nr.12
7. Bingo
8. H-Klint
9.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...