Korprejsing

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Chrille skrev:

Dessutom är det vi på fyrtaktare som kommer vara ivägen. Att slakta en 125R eller 250SP på rakorna är tämligen enkelt och sen får man be en bön att de inte kör på oss när det svänger....
Det är sant, tror inte det blir så farligt många omkörningar om vi har Snabb & Mellangrupp (vill inte skriva Långsamgrupp det känns pinsamt) :rodnar
A final & B final till alla och vilket tjötande det kommer att bli mellan 125R vs R-1000 (Chris Ash vs GSXR1100R) :D

Für Alles heter det inte Alle :fakta
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Är det inte de gamla hederliga B-rejsen vi pratar om egentligen?
Personligen tror jag inte på att dela upp i grupper efter varvtider då det skiljer så mycket i toppfart mellan en 250SP och en 1000 cc hoj på t.ex Sviestad även om varvtiderna kan vara ungefär likadana.
Mitt förslag är liten deb(125-400cc, borde kunna kallas R400), R600 och R1000 så har vi tre klasser.

Om det blir fler anmälda i en klass än vad banlicensen tillåter så kan man dela upp i dubbla grupper och kör enligt vår (LMS) modell för 250SP i fjol: 1/3 av maxantalet till start från varje kvalgrupp direktkvalade, övriga gör upp i ett kvalheat om resterande platser.

Varje klass kör två tidskval på förmiddagen, är det fler än en grupp i en klass så kör varje grupp endast ett tidskval.
Det ger 6 heat vilket tar ca 3 timmar med 20 min + 5 min mellan heat, dvs 09-12 är det tidsträningar.

Sen lunch och dags för ev kvalheat, i värsta fall 3 kvalheat = klart till 14.30, i bästa fall inga kvalheat, racen kan börja kl 13!
Nu återstår tre race som tar ca 1.5 timme, i bästa fall klart 14.30 i sämsta fall klart 16.00.

Borde väl gå alldeles utmärkt givet att det finns klubbar som kan ta på sig arrangemanget.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Torkel skrev:
Är det inte de gamla hederliga B-rejsen vi pratar om egentligen?
Personligen tror jag inte på att dela upp i grupper efter varvtider då det skiljer så mycket i toppfart mellan en 250SP och en 1000 cc hoj på t.ex Sviestad även om varvtiderna kan vara ungefär likadana.
Mitt förslag är liten deb(125-400cc, borde kunna kallas R400), R600 och R1000 så har vi tre klasser.

Om det blir fler anmälda i en klass än vad banlicensen tillåter så kan man dela upp i dubbla grupper och kör enligt vår (LMS) modell för 250SP i fjol: 1/3 av maxantalet till start från varje kvalgrupp direktkvalade, övriga gör upp i ett kvalheat om resterande platser.

Varje klass kör två tidskval på förmiddagen, är det fler än en grupp i en klass så kör varje grupp endast ett tidskval.
Det ger 6 heat vilket tar ca 3 timmar med 20 min + 5 min mellan heat, dvs 09-12 är det tidsträningar.

Sen lunch och dags för ev kvalheat, i värsta fall 3 kvalheat = klart till 14.30, i bästa fall inga kvalheat, racen kan börja kl 13!
Nu återstår tre race som tar ca 1.5 timme, i bästa fall klart 14.30 i sämsta fall klart 16.00.

Borde väl gå alldeles utmärkt givet att det finns klubbar som kan ta på sig arrangemanget.

Väntade bara på att höra dina visdomsord :bow nu fixar vi så detta blir verklighet, om alla intresserade hjälper till så ror vi detta i land :tummenupp
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Torkel skrev:
Är det inte de gamla hederliga B-rejsen vi pratar om egentligen?
Personligen tror jag inte på att dela upp i grupper efter varvtider då det skiljer så mycket i toppfart mellan en 250SP och en 1000 cc hoj på t.ex Sviestad även om varvtiderna kan vara ungefär likadana.
Mitt förslag är liten deb(125-400cc, borde kunna kallas R400), R600 och R1000 så har vi tre klasser.

Om det blir fler anmälda i en klass än vad banlicensen tillåter så kan man dela upp i dubbla grupper och kör enligt vår (LMS) modell för 250SP i fjol: 1/3 av maxantalet till start från varje kvalgrupp direktkvalade, övriga gör upp i ett kvalheat om resterande platser.

Varje klass kör två tidskval på förmiddagen, är det fler än en grupp i en klass så kör varje grupp endast ett tidskval.
Det ger 6 heat vilket tar ca 3 timmar med 20 min + 5 min mellan heat, dvs 09-12 är det tidsträningar.

Sen lunch och dags för ev kvalheat, i värsta fall 3 kvalheat = klart till 14.30, i bästa fall inga kvalheat, racen kan börja kl 13!
Nu återstår tre race som tar ca 1.5 timme, i bästa fall klart 14.30 i sämsta fall klart 16.00.

Borde väl gå alldeles utmärkt givet att det finns klubbar som kan ta på sig arrangemanget.
Detta är ett bra upplägg för ett b-race, men tanken var att man ska kunna köra ett rejs på en kväll, max 3 timmar totalt. 2 kvalpass á 20 min/grupp, därefter a-final och b-final. Har man en heldag kan man mycket väl köra enligt din modell, men heldag är svårt att få bantid till. Bullerdagar är sällsynta :(
 

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Peking
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Nr:18 skrev:
Men hur i h*lvete gör man prickarna över u:et??? :mad:

Såhär: ü... eller Ü... man trycker på knappen med prickarna bara :D

Nu ska vi se :ü: hähä.. det blev prickar runtom..

/B
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Bj.O.rn skrev:
Såhär: ü... eller Ü... man trycker på knappen med prickarna bara :D

Nu ska vi se :ü: hähä.. det blev prickar runtom..

/B
Muahahahaha Rôva, Überalles, Flãnsost.... :D


Nu tillbaka till ämnet, vilka klasser är det mest problem att kunna kvala in till :confused:
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
GSXR1100R skrev:


Nu tillbaka till ämnet, vilka klasser är det mest problem att kunna kvala in till :confused:

R600 och R1000.

MEN vi bör försöka in i det sista att ha med 2-taktarna också.
 

hajen5

Litet skrapar nog Helmut
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojen finns bara i fantasin men den är fin - tycker hajen5
Men visst är det lättare med heldagar om vi kan acceptera att inte bullra så mycket. Dvs tävlingarna genomförs med orginalljuddämpare (som t ex alla träningar på Anderstorp).

Törs man namna Kinnekulle Ring som ett alternativ? Ja, jag vet att den inte är Svemogodkänd och att det finns anledningar till det. På uppsidan är väl att det tycks gå att arrangera heldagskörningar i alla fall och maken till rolig bana får man leta efter.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Chrille skrev:
R600 och R1000.

MEN vi bör försöka in i det sista att ha med 2-taktarna också.

Låter ju vettigt, vi får la se första provrundan hur stort intresset är i tvitakts gänget, No 18 lobbar stenhårt hos Lodnert så vi får backa upp honom till 110%.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Torkel skrev:
Är det inte de gamla hederliga B-rejsen vi pratar om egentligen?
Personligen tror jag inte på att dela upp i grupper efter varvtider då det skiljer så mycket i toppfart mellan en 250SP och en 1000 cc hoj på t.ex Sviestad även om varvtiderna kan vara ungefär likadana.
Mitt förslag är liten deb(125-400cc, borde kunna kallas R400), R600 och R1000 så har vi tre klasser.

Om det blir fler anmälda i en klass än vad banlicensen tillåter så kan man dela upp i dubbla grupper och kör enligt vår (LMS) modell för 250SP i fjol: 1/3 av maxantalet till start från varje kvalgrupp direktkvalade, övriga gör upp i ett kvalheat om resterande platser.

Varje klass kör två tidskval på förmiddagen, är det fler än en grupp i en klass så kör varje grupp endast ett tidskval.
Det ger 6 heat vilket tar ca 3 timmar med 20 min + 5 min mellan heat, dvs 09-12 är det tidsträningar.

Sen lunch och dags för ev kvalheat, i värsta fall 3 kvalheat = klart till 14.30, i bästa fall inga kvalheat, racen kan börja kl 13!
Nu återstår tre race som tar ca 1.5 timme, i bästa fall klart 14.30 i sämsta fall klart 16.00.

Borde väl gå alldeles utmärkt givet att det finns klubbar som kan ta på sig arrangemanget.

Kan det vara möjligt att ordna detta i LMS regi? Jag ställer defintivt upp och hjälper arrangören på det sätt jag kan, funkis eller vad som helst. Ett endagars b-race skulle vara perfekt.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
oFFkeFF skrev:
Kan det vara möjligt att ordna detta i LMS regi? Jag ställer defintivt upp och hjälper arrangören på det sätt jag kan, funkis eller vad som helst. Ett endagars b-race skulle vara perfekt.
Finns det bantid där då? I såfall kan jag säkert få ihop både funkisar och förare att köra rejs :tummenupp
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Nr:18 skrev:
Finns det bantid där då? I såfall kan jag säkert få ihop både funkisar och förare att köra rejs :tummenupp

Jag vet att det är trångt om tid, men att saker inte är omöjliga, i semestertider kan man ju faktiskt köra en vardag också.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
oFFkeFF skrev:
Jag vet att det är trångt om tid, men att saker inte är omöjliga, i semestertider kan man ju faktiskt köra en vardag också.
Det kan man göra även om det inte är semester! Kan man ta ledigt för att köra fredagsträning så kan man ta ledigt för rejs :fakta
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Chrille skrev:
För mig ä det ett stort problem med buller. Jag HINNER inte få ordning på grejerna och att utöver det behöva bygga ljud-dämpare :(
Kan jag så kan du! Hur många gånger behöver jag förklara hur du klarar bullret? ANVÄND EN R1-ORIGINALBURK SOM DU KÖPER PÅ SKROTEN OCH SEDAN MODDAR SÅ ATT DEN PASSAR PÅ DITT HELSYSTEM! :mad:
 

hajen5

Litet skrapar nog Helmut
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojen finns bara i fantasin men den är fin - tycker hajen5
Chrille skrev:
För mig ä det ett stort problem med buller. Jag HINNER inte få ordning på grejerna och att utöver det behöva bygga ljud-dämpare :(

Jag förstår, men samtidigt går det inte att bortse från att det tydligen finns betydligt mer bantid att tillgå med orginalljudämpare.

Du skrev "bygga" menar du det eller byta? Ni snabba Rookiesar tycks ju kunna byta däck och allt möjligt på nästan ingen tid alls så att byta ljuddämpare inför ett B-race kanske kan hinnas med trots allt. Hmm. Ni snabbisar inte bara kör fortare än oss saktisar ni mekar snabbare också.......
 

hajen5

Litet skrapar nog Helmut
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojen finns bara i fantasin men den är fin - tycker hajen5
Nr:18 skrev:
Det kan man göra även om det inte är semester! Kan man ta ledigt för att köra fredagsträning så kan man ta ledigt för rejs :fakta

Det är väl till och med lättare att få ledigt "hemifrån" på icke ordinarie semstertid då det skall resas, seglas eller vad det nu är.
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top