Korprejsing

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Nr:18 skrev:
Dessutom är inte detta känt som ett särskilt stabilt forum, krascherna har avlöst varandra under våren

RR.se som samlingspunkt, bp.se och sh.se för att ragga folk och sprida vidare saker till den större massan?
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
stavgren skrev:
Jag tror det är viktigt att försöka hålla det så enkelt som möjligt och på en rimlig nivå till en början. Flaxar det iväg för mycket är risken stor att det blir för mastigt arrangemang. En lagom målsättning vore väl att försöka få till ett rejs i år enl det koncept (3-timmars) som nämndes? Faller det väl ut så finns hela vintern till att tjöta om regler, ändringar och försöka få bantid.

Målet bör vara EN dag. En tretimmars inebär föga mer än KM på Knutan. Visst vore det kul men för tre timmar kör jag till ARC, Gelleråsen och Falken. För en dag kör jag till Mantorp Knutstorp Sviestad också. Vill d köra 50 mil för 3 timmars örning?

MEn en tretimmars vore en början ...
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Chrille skrev:
Jag pratade med min fyraårige systerson häromdagen med liknande resultat som nu - han lyssnar inte och förstår inte heller för de delen.
Jag är inte i närheten av en verkstad eller järnhandel under tider då dessa kan nyttjas jag har till och med problem att ordna mat för att jag sitter trångt till i jobbet och jag har ingen svets.....

Men vi börjar om från början så kanske du förstår det här lagom till att vi packar undan rejsingen i höst....

Fem myror är fler än fyra elefanter.
This means something, this is important. När det här känns konkret och fint ska vi gå vidare med mer abstrakta begrepp som tid, sömn och geografisk belägenhet.

:crash
Read my lips: P-R-I-O-R-I-T-E-R-I-N-G!
Du vet, man skiter i supat en helg och gör det som måste göras.
Hur lyckas du få tid tid att serva hojen? Eller förresten, svara inte på den dumma frågan. Har du så ont om tid kan du vänta dej ett motorras när som helst :D
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
stavgren skrev:
Jag tror det är viktigt att försöka hålla det så enkelt som möjligt och på en rimlig nivå till en början. Flaxar det iväg för mycket är risken stor att det blir för mastigt arrangemang. En lagom målsättning vore väl att försöka få till ett rejs i år enl det koncept (3-timmars) som nämndes? Faller det väl ut så finns hela vintern till att tjöta om regler, ändringar och försöka få bantid.
Prexis :tummenupp nu soppar kockarna till det igen, vi kör EN 3 timmars på prov nu i Oktober, 2 klasser där vi har A & B final så att både Harar & Sniglar får rejsa.

Om sedan någon lyckas med att få till en banhyra tidigare än Oktober så är jag som vanligt både Fet & På :tummenupp

Krångla inte till det för mycket nu, simplicyty is the key word to start & finish a project.
 

stavgren

Läktarspecialist ™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hammarö
Hoj
R1
Chrille skrev:
Målet bör vara EN dag. En tretimmars inebär föga mer än KM på Knutan. Visst vore det kul men för tre timmar kör jag till ARC, Gelleråsen och Falken. För en dag kör jag till Mantorp Knutstorp Sviestad också. Vill d köra 50 mil för 3 timmars örning?

MEn en tretimmars vore en början ...
För att stödja ett första försök att ro det här i hamn skulle jag nog åka 50 mil men sen borde det bli heldagar...
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
Äntligen händer det nåt. Beklagar nästan att man blev uppklassad. Jag har efterlyst rena B-race länge och hatar sammanslagningen av SM-SO som gör så att serieanmälda till SM tvingas tävla mot SO-folk trots att man försöker avstå just detta. Försökte uttrycka detta på ett förarmöte men har nog aldrig känt mig så missförstådd nångång så det var bara knipa käft sen.
Men nu verkar det ju finnas förarunderlag så kör ett endagarsarrangeman el t.o.m en halvdag. Bara folk får rejsa. Behåll B-klasserna i SM/SO också där uppklassningspoängen räknas och små enkla arr. på sidan av som träningsrace.
Ligger banan hyfsat till ska ni få en flaggvakt också.
/Johan
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Chrille skrev:
Målet bör vara EN dag. En tretimmars inebär föga mer än KM på Knutan. Visst vore det kul men för tre timmar kör jag till ARC, Gelleråsen och Falken. För en dag kör jag till Mantorp Knutstorp Sviestad också. Vill d köra 50 mil för 3 timmars örning?

MEn en tretimmars vore en början ...
Håller med om att endagars är idealet, men då har vi problemet med bullerdagar. Det betyder att du måste fixa din ljuddämpare... :rolleyes: :D
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Chrille skrev:
Men lille vän, det är sömnen jag prioriterar bort. SKruva kan man göra mitt i natten. Vems hoj är det som går och går och vems hoj ger träningsvärk i högerarmen för allt vinkande?
Om man kan skruva mitt i natten kan man svetsa mitt i natten. Inga undanflykter nu... :D
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
GSXR1100R skrev:
Prexis :tummenupp nu soppar kockarna till det igen, vi kör EN 3 timmars på prov nu i Oktober, 2 klasser där vi har A & B final så att både Harar & Sniglar får rejsa.
...

..målet MÅSTE vara lite vidare än ett arr med samma deltagare som KM på Knutan iom att amatörerna ska bort. Då måste man göra tävlingen värd resan för fler än sörlänningarna...
 

hajen5

Litet skrapar nog Helmut
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojen finns bara i fantasin men den är fin - tycker hajen5
Chrille skrev:
Målet bör vara EN dag. En tretimmars inebär föga mer än KM på Knutan. Visst vore det kul men för tre timmar kör jag till ARC, Gelleråsen och Falken. För en dag kör jag till Mantorp Knutstorp Sviestad också. Vill d köra 50 mil för 3 timmars örning?

MEn en tretimmars vore en början ...

Tre timmars funkar just som du säger som lokalt arrangemang.
Det är nog bättre med klubbrejs eller nåt liknande än med ett nationellt B-rejs om man skall få en sån här verksamhet att fungera i långa loppet.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
gulsvartkawwa skrev:
Äntligen händer det nåt. Beklagar nästan att man blev uppklassad. Jag har efterlyst rena B-race länge och hatar sammanslagningen av SM-SO som gör så att serieanmälda till SM tvingas tävla mot SO-folk trots att man försöker avstå just detta. Försökte uttrycka detta på ett förarmöte men har nog aldrig känt mig så missförstådd nångång så det var bara knipa käft sen.
Men nu verkar det ju finnas förarunderlag så kör ett endagarsarrangeman el t.o.m en halvdag. Bara folk får rejsa. Behåll B-klasserna i SM/SO också där uppklassningspoängen räknas och små enkla arr. på sidan av som träningsrace.
Ligger banan hyfsat till ska ni få en flaggvakt också.
/Johan
Nu ska vi bara få Chrille & Nr 18 till att släppa spadarna och kliva ur sandlådan, fokusera på Road Racing Für Alles så kommer vi att få kul redan i höst :tummenupp

(supermecken kan säkert fixa Chrilles blås)
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Nr:18 skrev:
Håller med om att endagars är idealet, men då har vi problemet med bullerdagar. Det betyder att du måste fixa din ljuddämpare... :rolleyes: :D

Bullerdagar är ju olika för olika banor, många banor kan man åka med 102db stillastående mätning på utan att ta bullerdagar i anspråk.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Chrille skrev:
..målet MÅSTE vara lite vidare än ett arr med samma deltagare som KM på Knutan iom att amatörerna ska bort. Då måste man göra tävlingen värd resan för fler än sörlänningarna...
Hur gör du tävlingen värd att åka till? Genom att alla får chansen! Jag skulle hellre åka till midlanda och vara säker på att få starta än att åka till falkenberg och bli utkvalad, om jag ens lyckades få en plats i kvalet...
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Chrille skrev:
Har du bytat login med Mavve? ....
Varför försöker du byta ämne? Fixa den j*vla ljuddämparen istället! Det är mindre besvär än du tror att få till en ljudnivå så att vi kan rejsa :tummenupp
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Nr:18 skrev:
Hur gör du tävlingen värd att åka till? Genom att alla får chansen! Jag skulle hellre åka till midlanda och vara säker på att få starta än att åka till falkenberg och bli utkvalad, om jag ens lyckades få en plats i kvalet...

Dax att skärpa oss?(jag städar bort mig...)

Jag tycker att vi ska sträva efter
1 dags B-tävling men nöja oss med kvällstävling som alternativ.

Vi måste se till många banor om vi ska göra det här seriöst. Falken, Gelleråsen, Sviestad är de banor vi kan hoppas på och som representant för Falken har du kommit långt och gjort ett bra jobb. Ett litet hopp är ju att någon annan klubb kan skrapa fram en avlägsen chans.

ARC, Gelleråsen och Sviestad ligger samliga geografiskt bättre till än Falken och Knutan.

Bullret är ett probem som dels får folk att stanna hemma och folk att bli hemskickade. Det är fakta.
Att fler än jag inte har tysta koncept till sina hojar färdig är också fakta.

Vi bör minimera problem för aktiva och arrangörer om detta ska funka.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top