Korv med bröd: hur vill du ha den?

Hur ska ketchup och senap serveras?

• Antal röstningar
    0

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Till en början var du rolig..nu är du bara löjlig.Du sa ju själv att du bara är på just denna mack 1 gång per år! Du kan inte svälja att du får din kära korv på annat sätt då. Passar det inte så skit i korven eller åk till annat ställe...enkelt!
Du har säkert passerat medelåldern och hytter näven åt moppegrabbar oxå. Hoppas du inte blir allt för grinigare ju äldre du blir för då blir du den notoriska "gubbjäveln" i stan. Ta för fan en hamburgare nästa gång o slipp hetsa upp dig.

Haha, ja, för unga mäniskor är aldrig griniga. Jag har då i alla fall aldrig stött på en ungdom på dåligt humör... :rofl

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Hoj
Triumph Bonneville
Passar det inte så skit i korven eller åk till annat ställe...enkelt!
Tack för rådet. Nu bad jag ju inte om vägledning för att hantera situationen på bästa sätt, utan jag undrade hur andra föredrar korven, vilket jag skrev i mitt första inlägg.

:)

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Jeflar vad sugen jag blev på korv med brö nu då! Det får bli ett gäng ikväll, och då inmundigas den med stark senap, (alltå chilisenap), chilisås och rostad lök. Korven får gärna vara av den kryddigare sorten, typ Red Hot Chorizo. Ska det på någon form av röra, så åker den på näst sist, före rostade löken. =) That´s how I like my daaaaawg!

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Äter du korv regelbundet på en bensinmack har du diskvalificerat dig själv.:huvet
Sorry men det finns bara inte.
Köper du "motorcykel" på ICA också?:kram

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Äh, varmkorv ska vara lite bränd på ena sidan, kall på den andra, pyntad med lingonris och aska sen man tappade den i brasan och sedan petade ut den med pinnen. Brödet ska vara lite mosat och sen toppar man det hela med lite Slotts senap och Felix ketchup :tummenupp Sån där massproducerad mackkorv kommer inte ens i närheten :fakta

WORD!
Alternativet på pinne över öppen eld fanns inte! Fan vad förbannad jag blir att folk inte fattar:gnissla

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Man kan snabbt kontatera att det finns tre sorters människor, de som skiter i hur deras mat ser ut eller hur den serveras, de som är anala hur det skall vara och i vilken ordning, och resten som inser att det inte spelar någon roll för expediten har ansvaret för att serva kunden korrekt.

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Fy fan för mack-korvätare.
Man vill ju bara in och betala soppan men tvingas köa bland folk som inte kan laga sin mat själv.
Fy fan!
:gnissla

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Senap först, därefter ketchup och eventuell röra.
När jag grillar korv hemma så brukar jag uteslutande köra Chorizo och då med Korvbrödbagarens stora durumbröd. Hemmagjord gurkmajonnäs i botten på brödet, på med torkad lök, på med korv, Johnnys svartpepparsenap, chipotleketchup och sedan mer gurkmajonnäs med torkad lök högst upp.
Två såna korvar är en perfekt lunch och jag har svårt att komma på något godare faktiskt. Skulle möjligtvis vara en blodig biff med bara lite salt och peppar och ugnsstekt skivad potatis med olja och kryddor på.

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Så länge man får extra räk så är jag nöjd.

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Följdfråga: Heter det gurkmajonnäs eller majonnäsgurka? :)

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Det ska vara tjock korv i bröd med stark senap.
Vill man ha mer klet så kan man köpa sig en kebab!

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Äh, varmkorv ska vara lite bränd på ena sidan, kall på den andra, pyntad med lingonris och aska sen man tappade den i brasan och sedan petade ut den med pinnen. Brödet ska vara lite mosat och sen toppar man det hela med lite Slotts senap och Felix ketchup :tummenupp Sån där massproducerad mackkorv kommer inte ens i närheten :fakta

Det är fan inte helt fel om brödet fortfarande är fruset och att man spiller ut all sin varma choklad med....

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag är glad om jag får ha kvar korven mellan bröna, allt klet hamnar ju på golvet till slut i alla fall... :rolleyes:

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Lösningen på problemet är enkel tala bara om för korvkocken att du får tvångstankar om korvjäveln inte serveras på rätt sätt och du får ingredienserna i rätt ordning.
Jag vill inte försvara korvmarodören som tyckte att du skulle ha senap ovanpå (!) räkgeggan, men det kan ju vara så att dom antar att folk som är beredda att käka bensinmackskorv inte är så värst kinkiga.
Jag har plockat isär en korvrullargrill från en bensinmack en gång, det var jEteEklit!

Finns bara en korvmoj där jag äter korv och det är Günters på Karlbergsvägen i Stockholm, jugoslavisk bratwurst, zigeuner wurst eller nån annan kul korv med surkål, stark sås och senap till. :smasha

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jag vill ha korven i brödet annars får det va!! :mad:

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...