Kostnad Åbamas besök?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Det hade ju inte sett bra ut om någon lyckades skada USAs president på svensk mark. Varken för Sverige eller USAs säkerhetstjänst som finns på plats. Hotbilden mot honom är nog enorm. Allt från galningar som är psykiskt sjuka till beställningsjobb från organisationer och stater som är emot USA och det som landet symboliserar.

Den dagen Bush Jr var på besök i Köpenhamn här om året skulle jag flyga utomlands via Kastrup. Det var en del kaos minns jag. Tåg som blev inställda. Bombhot sade man. Fick sätta mig i en taxi halva tågresan till flygplatsen. Den personen tror jag om möjligt hade en större fotbolls mot sig än Obama.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag tror inte Sverige hade velat ha publiciteten i USA att vi inte välkomnar deras president när han vill hälsa på.
Sen gissar jag på att det inte bara är presidenten och statsministern som träffas utan säkert massvis av de anställda som byter erfarenheter och skapar kontakter över kontinenten.

Nu ska vi korrigera lite här, jag sade ingenting om att han inte skulle vara välkommen. Han kan fast få komma hem till mig och diskutera om han vill, kan till och med bjuda på en öl eller två. Däremot får han ge fan i min förhyrda p-plats, den har jag betalt för, han kan parkera på vägen.
ALLTSÅ, jag tycker inte det är rimligt att förvänta sig att man skall sätta en budget man kunnat driva ett medelstort sjukhus eller skola flera månader på på hans besök, eller effektivt stänga ned huvudstaden, stänga luftrum, samt en av sveriges viktigaste trafikpulsådrar, och i allmänhet sätta käppar i hjulen för vanliga medborgare, skattebetalare, som faktiskt är de staten är till för, bara för att han ska på besök.

Last edited:

tommi

Guest
Vi lär få betala tillräckligt när det där jävla u-landet går i konkurs :fakta

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Enligt dagens DN har de varit utklädda till gatuarbetare etc. Reagerade på ett gäng på 10-12 arbetare som stod på Slottsbacken och låtsades gräva igår. Finns liksom inget att gräva i där :hihi
De där killarna kan nog "min" stadsdel bättre än jag vid det här laget.

Säg att du filmade? :praying

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Fel dag att dra dynamitskämt på Arlanda (om det nu finns någon rätt dag).

http://www.dn.se/sthlm/flygresenar-som-skamtade-om-dynamit-blev-kvar-pa-marken/

Flygresenär som skämtade om dynamit blev kvar på marken

Den resenär som på tisdagseftermiddagen uppgav i säkerhetskontrollen på Arlanda flygplats att han hade dynamit i handbagaget kom aldrig med sitt flyg. Polis och skyddsvakter tillkallades, varvid allvaret i situationen torde ha blivit uppenbart för mannen.

Det var menat som ett skämt – men den typen av humor är mycket olämplig i en flygplatsmiljö, inte minst när endast timmar återstår innan en USA-president väntas landa på flygplatsen i fråga.

– Så säger man förstås inte. Polis och skyddsvakter var snabbt på plats vid säkerhetskontrollen och mannens väska kontrollerades. Det fanns dock inget explosivt i den, säger Albin Näverberg, presstalesperson vid polisens länskommunikationscentral.

Mannen kom inte med sitt flyg, enligt uppgift med nordisk destination.

– Han greps inte, men vi rapporterar givetvis händelsen till åklagare, rubricerad som falsklarm. För det brottet kan fängelse utdömas, enligt straffskalan, säger Stefan Färdigs, stationsbefäl vid Arlandapolisen, till DN.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Det här gillar jag. En sosse med lite lagom storhetsvansinne: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17401008.ab Han tror på fullaste allvar att kritik från Sverige mot fånglägret Guantanamo Bay skulle kunna vara till hjälp för presidenten att sätta press på kongressen i USA. Underbart.

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Så Obama vill prata med Reinfeldt, kungaparet och nån snubbe på KTH.

Varför inte använda Skype?

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Enligt dagens DN har de varit utklädda till gatuarbetare etc. Reagerade på ett gäng på 10-12 arbetare som stod på Slottsbacken och låtsades gräva igår. Finns liksom inget att gräva i där :hihi
Och skillnaden mot för när kommunens gubbar är ute och ska gräva upp en avloppsledning är? Då sitter en gubbe i en grävare, en i lastbilen som ska frakta bort jord, två som står och hänger på varsinn spade och tittar ner i hålet och en arbetsledare som står och leder arbetet. Det vill säga om inte alla fem gubbarna står och hänger på varsinn spade och tittar ner i hålet. Fast killarna från Secret Service hade kanske inte något hål att titta ner i.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Det här gillar jag. En sosse med lite lagom storhetsvansinne: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17401008.ab Han tror på fullaste allvar att kritik från Sverige mot fånglägret Guantanamo Bay skulle kunna vara till hjälp för presidenten att sätta press på kongressen i USA. Underbart.

Urban Ahlin är den största hycklaren inom S som fortfarande sitter kvar. Det där med mänskliga rättigheter gäller bara när regimen har fel politisk färg. Grabben är poolare med toppgarnityren i Eritreas diktatur som är Marxist_leninister och håller Dawit Isak.

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
tn7t.png

Hoffmann

Ny medlem
Gick med
6 May 2013
Hoj
Honda CBR900 RR -95
Läste någonstans att notan hamnar på ca 150 miljoner svenska skattepengar:/ sånt ståhej blir de fan inte om ja besöker Stockholm;)

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det var samma cirkus när han var i Oslo för nåt år sen. Motorvägen avstängd runt huvudstaden. Fegis..

Kostnaden kommer vi aldrig få igen på nåt mervärde, snarare tvärtom: svensk närvaro i Syrien för ett redan ansträngt försvar. Tack å bock.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Obama kommer inte att åka bil från Air Force One. För att slippa trängselskatten så ska jag skjutsa honom bakpå hojen. Som tack för hjälpen får jag ett klistermärke som det står Once Road Bike One på och en näve beef jerky.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det var samma cirkus när han var i Oslo för nåt år sen. Motorvägen avstängd runt huvudstaden. Fegis..

Kostnaden kommer vi aldrig få igen på nåt mervärde, snarare tvärtom: svensk närvaro i Syrien för ett redan ansträngt försvar. Tack å bock.

Men då räknar du inte med den enorma tillväxt den väldigt gynnsamma invamdringen av syrier får för svensk ekonomi långsiktigt! Alla skall få permanent uppehållstillstånd nu, våra europeiska grannar är enligt media gröna av avund. :fakta

Anfaller USA Syrien snart kommer ännu fler komma hit, bidra till vårt välstånd, och rädda våra pensioner. :banana Fram tills pension kan man dessutom se fram mot en berikad vardag, nya kulturer, språk, maträtter ochpraktfulla klädesdräkter!

S84

När du minst anar det!
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Halvt bobbrad
Jag hörde av en kollega att dom svetsar igen gatbrunnar tom :näsblod Hoppas dom kommer ihåg att öppna dom sen igen :rolleyes:

Dom punktar igen dom. I Oslo var det nån stackare som fick lägga 3loppor på 5cm st på alla centrala brunslock sen fick nog samma stackare gå och slipa upp allt igen. :hihi

Plus att dom sätter ut vakter i kloakerna.

Verkar vara spännande och vakta den viktigpettern.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!