Alla kanske inte är intresserade av de kurser och evenemang som anordnas, men att säga att en intresseorganisation för MC har spelat ut sin roll låter förhastat. När vi sitter med kvadratmeterstora neonbelysta regplåtar fram på hojar strypta till max 20kW är det försent att skriva arga inlägg.
Det är just det, förra gången hobbyn var hotad lyckades SMC mobilisera katanapiloterna, nu är det dags igen att möta något hot, och nu är vi välkommna igen.
Däremellan verkar mest folket som kör motorcykel med autopilot och stereo med 8 högtalare prioriteras.
Har SMC frågat medlemarna som går ur varför dom inte längre vill vara med?
ex. på ny verksamhet, t. ex. runt Norrland vart GuW endast ser tråkiga neon SMC folk! Jag var i veckan uppe i Fällfors - vart det byggs en MC bana, plus TVÅ banor till i samma anläggning. Kolla och bli impad LÄNK
Du skrev samtidigt som mig så svaren hamnar lite huller om buller.
Jag visste inte att SMC var delaktig i fällforsbanan, jag trodde att Skellefteå Drive Center var ett fristående företag som skulle hyra ut banan till bland annat SMC kurser, men är det så att SMC har varit delaktig där är det ju jättebra.
Träffade du några SMC'are här upp med sunda värderingar då?
Dom jag har träffat på har samtliga fällt upp bogvisiret på touringhjälmarna enbart för att leverera pekpinnar och förmaningar.
Det kanske är bättre folk i skellefteå?
Last edited: