Kostnadsfritt medlemsskap i SMC resterande av 2008

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Alla kanske inte är intresserade av de kurser och evenemang som anordnas, men att säga att en intresseorganisation för MC har spelat ut sin roll låter förhastat. När vi sitter med kvadratmeterstora neonbelysta regplåtar fram på hojar strypta till max 20kW är det försent att skriva arga inlägg. :tungan

Det är just det, förra gången hobbyn var hotad lyckades SMC mobilisera katanapiloterna, nu är det dags igen att möta något hot, och nu är vi välkommna igen.

Däremellan verkar mest folket som kör motorcykel med autopilot och stereo med 8 högtalare prioriteras.

Har SMC frågat medlemarna som går ur varför dom inte längre vill vara med?

ex. på ny verksamhet, t. ex. runt Norrland vart GuW endast ser tråkiga neon SMC folk! Jag var i veckan uppe i Fällfors - vart det byggs en MC bana, plus TVÅ banor till i samma anläggning. Kolla och bli impad LÄNK

Du skrev samtidigt som mig så svaren hamnar lite huller om buller.

Jag visste inte att SMC var delaktig i fällforsbanan, jag trodde att Skellefteå Drive Center var ett fristående företag som skulle hyra ut banan till bland annat SMC kurser, men är det så att SMC har varit delaktig där är det ju jättebra.

Träffade du några SMC'are här upp med sunda värderingar då?
Dom jag har träffat på har samtliga fällt upp bogvisiret på touringhjälmarna enbart för att leverera pekpinnar och förmaningar.
Det kanske är bättre folk i skellefteå?

Last edited:

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
.....
1. Har SMC frågat medlemarna som går ur varför dom inte längre vill vara med?

2. Jag visste inte att SMC var delaktig i fällforsbanan, jag trodde att Skellefteå Drive Center var ett fristående företag som skulle hyra ut banan till bland annat SMC kurser, men är det så att SMC har varit delaktig där är det ju jättebra.

3. Träffade du några SMC'are här upp med sunda värderingar då?
Dom jag har träffat på har samtliga fällt upp bogvisiret på touringhjälmarna enbart för att leverera pekpinnar och förmaningar.
Det kanske är bättre folk i skellefteå?

1. Japp, i vanliga fall tabber vi flest folk för dom säljer hojen. Men, vi har haft en del ändringar i betal-biten och där har vi tabbat. Helt vanligt enligt andra organisationer som har haft samma omläggningar.. Efter höjningen av medlemsavgiften var det endast 3% som tyckte att 300/350 kr blev för dyrt..

2. Delaktig, är väl att ta i - Vi kommer sannolikt att bli en ganska stor kund, och kan vi levera nått som har värde för banägaren, som inte är direckt cash - gynjar det ju alla..

3. Faktisk ja! Jag traff NEON gänget, och dom som klagor och tror att är man med i SMC ska det vära som att man kan kräva al lux service i hela värden..
Sen har vi några nya kalassbra sporthojsinstruktörer på G - som sannolikt kommer guides av Niklasinorr.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
2. Delaktig, är väl att ta i - Vi kommer sannolikt att bli en ganska stor kund, och kan vi levera nått som har värde för banägaren, som inte är direckt cash - gynjar det ju alla..

Jag har följt Fällfors-banans tillkomst i media, jag har dock inte sett några färdiga ritningar på bansträckning, men de första skisserna som cirkulerade såg inte direkt ut som om MC åkning var prioriterad verksamhet.

Jag har dock sett fällforbasen i gröna kläder, då var det av förklarliga skäl mest raksträckor, Flygplan svänger helst en bit ovanför asfalten.

Blir det nu en bana där man kan svänga och SMC arrangerar MC dagar där, med bra instruktörer som du säger så kommer jag att åka dit och titta.
Sedan ska jag ta ställning till SMC och gladeligen betala in om jag blir nöjd.

Rogrrr

Medlem
Gick med
28 Jan 2007
Hoj
R1200GS
Så där ja! Då har jag lämnat mina uppgifter. Jag har funderat på att gå med för att sedan gå BKK under nästa säsong så erbjudandet kom synnerligen lämpligt. :Bugar

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
funkar inte detta längre? klickar men den vill ha användarnamn o lösen

Jallle

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2008
Hoj
03, Honda, Transalp Touring
Smc

Tja, jag fick ett tips från en vän att det var gratis reg på smc, men som Bully skrev måste man skriva in användarnamn och lösen. Detta fungerar alltså inte längre?

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Gått med i SMC

Jag gick med i SMC för ca 2 veckor sen.

Jag hade hört att det skulle vara gratis för resten av 2008 och sen hittade jag inte det på deras sida. Så jag skickade en fråga via deras formulär.

svar från Svmc skrev:
Jag vill börja med att gratulera till MC-kortet. Ja han har helt rätt i
att det är gratis resten av 2008, så när du betalar, betalar du för hela
nästa år och lite in på 2010.

Om man har råd att slanta up 350kr* för 2009 så behöver man inte vänta tills 2009 utan kan gå med redan nu.

* 350kr för enskilt medlemskap. Om man är klubbansluten, eller ska ha ungdomsmedlemskap eller familjemedlemskap så blir det billigare.

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
SMC vill nog föryngra sig en aning, jag har gått med i jönköpingsläns styrelse för att se om man kan vara med och påverka lite.... Man får inte glömma heller att det är i smcs regi sporthojskurserna går och det är en bra utbildning för alla nybörjare tilll medelåkare... Vilket fall som helst så det mesta dom gör gynnar hojåkning och då kan man vara med och stödja dom, för 350kr är ju inte så mycket pengar.... !

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hejsan! Nej det ska inte vara något krav. Du ska klicka dig hit:
http://www.svmc.se/php/kurser/?do=nymedlem

Fast nu är det inte gratis längre?

Jag ides inte klicka min fiktiva användare ända till steget "betala" med risk för att det inte skulle gå att avbryta där, och man vet aldrig om det finns någon Hoj Hojjson på Hojvägen, han kanske är en tuffing som slår mig på truten om det kommer inbetalningskort..

Har dom fått tillbaka lika många medlemmar som dom hade tappat nu?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Fast nu är det inte gratis längre?

Jag ides inte klicka min fiktiva användare ända till steget "betala" med risk för att det inte skulle gå att avbryta där, och man vet aldrig om det finns någon Hoj Hojjson på Hojvägen, han kanske är en tuffing som slår mig på truten om det kommer inbetalningskort..

Har dom fått tillbaka lika många medlemmar som dom hade tappat nu?
Nej, det erbjudandet är över.

Vet inte statistiken tyvärr.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM