Kränkt-of-the-day

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
När jag säger "lapp-jävlar" vill jag förolämpa alla i lappland, inte bara egocentriska samer. Vad tusan ska jag säga istället?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
När jag säger "lapp-jävlar" vill jag förolämpa alla i lappland, inte bara egocentriska samer. Vad tusan ska jag säga istället?

Insnöade grupprunkare brukar funka.
Att nynna en bit av "duelling banjos" som svar på allt de säger är effektivt men riktat.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Är du säker på att det bara är dom i inlandet samt lite finnar och norrmän du vill förolämpa?
Då funkar ju lappdjävel bra, för dom boende i lappland som inte är lappar blir förbannad av att bli kallad lapp, och dom som är lappar blir förbannad för att dom tycker att det är fel ord.
(utom dom gamla lappgubbarna, som inte har lärt sig att lapp är ett fult ord, dom har ju varit lappar större delen av livet)

Annars fungerar ju "norrlänning" på folk bosatta på nästan 2/3 delar av Sveriges yta. (59%)
Det är dock ingen som blir kränkt av det, det är ju snarast en hedersbetygelse.

Just därför är det lite roligt när riksnyheternas väderrapport 5 minuter lång avslutas med frasen "och i norrland blir det mellan -2 och -31, lokala snöbyar förekommer"

Det är längre för mig till Kiruna än till Uppsala, så jag kan lika gärna kolla vad det blir för väder i uppsala då, medans det skulle vara otänkbart att klumpa ihop Stockholm och Uppsala i prognosen eller hur tänkte dom?

Ibland delar dom lyckligtvis upp norrland i "kustland" och "inland" och ibland i "norra" "mellersta" och "södra", fast dom gränserna är väldigt luddiga beroende på vem som använder sig av dom.

Last edited:

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Är du säker på att det bara är dom i inlandet samt lite finnar och norrmän du vill förolämpa?
Då funkar ju lappdjävel bra, för dom boende i lappland som inte är lappar blir förbannad av att bli kallad lapp, och dom som är lappar blir förbannad för att dom tycker att det är fel ord.
(utom dom gamla lappgubbarna, som inte har lärt sig att lapp är ett fult ord, dom har ju varit lappar större delen av livet)

Annars fungerar ju "norrlänning" på folk bosatta på nästan 2/3 delar av Sveriges yta. (59%)
Det är dock ingen som blir kränkt av det, det är ju snarast en hedersbetygelse.

Just därför är det lite roligt när riksnyheternas väderrapport 5 minuter lång avslutas med frasen "och i norrland blir det mellan -2 och -31, lokala snöbyar förekommer"

Det är längre för mig till Kiruna än till Uppsala, så jag kan lika gärna kolla vad det blir för väder i uppsala då, medans det skulle vara otänkbart att klumpa ihop Stockholm och Uppsala i prognosen eller hur tänkte dom?

Ibland delar dom lyckligtvis upp norrland i "kustland" och "inland" och ibland i "norra" "mellersta" och "södra", fast dom gränserna är väldigt luddiga beroende på vem som använder sig av dom.

Sanningen är väl att ingen bryr sig om vädret i "norrland".

Ja utom dom som bor där, men dom är ju så få, så varför ödsla mer sändingstid.

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Det är längre för mig till Kiruna än till Uppsala, så jag kan lika gärna kolla vad det blir för väder i uppsala då, medans det skulle vara otänkbart att klumpa ihop Stockholm och Uppsala i prognosen eller hur tänkte dom?.

Det är bara för att sådana som jag inte ska bli allt för deprimerad i avsaknaden av snö... :gnissla

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Då var det dags igen...

Vägra inse att din livsstil är ohälsosam, prata inte med en annan läkare om du
upplever att den ena verkar inkompetent, gråt ut i aftonhoran...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14310548.ab

Trollar du eller är du utvecklingsstörd, din idiot? Skulle hon ha bantat bort kniven eller vad? Står för övrigt att hon har pratat med flera läkare och alla sa att hon hade ont för att hon var fet.

Last edited:

jetson

Guest
http://www.dn.se/nyheter/sverige/hoppade-av-kurs---far-60-000-kronor

En kvinna i Finspång hoppade av en kockutbildning eftersom hon inte åt fläskkött och därför inte kunde provsmaka maten. Nu får hon 60.000 kronor för att ha diskriminerats.

I det aktuella fallet hade inte kvinnan hunnit börja utbildningen utan deltog vid ett informationsmöte där det upplystes om att man måste provsmaka maten.

60k... jag vetefan alltså. Känns ovärt.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
DO börjar likna den svenska motsvarigheten till USA's alla skadeståndsadvokater... Skulle vara intressant och veta hur mycket DO drar in varje gång det blir förlikning eller skadestånt utdömt.

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
– Han sa att vi inte fick lägenheten för att det var två killar som flyttade ihop, säger Rasmus.
Enligt Rasmus förklarade hyresvärden sitt nej med att killarna är unga och att det skulle bli så mycket spring i trappen och fester. Sedan sa han att det hade gått bra att hyra ut till Rasmus om han skulle flytta ihop med en flickvän.
– Jag kände mig kränkt eftersom jag behandlades så här bara för att jag är kille, säger Rasmus.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14611066.ab

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
– Han sa att vi inte fick lägenheten för att det var två killar som flyttade ihop, säger Rasmus.
Enligt Rasmus förklarade hyresvärden sitt nej med att killarna är unga och att det skulle bli så mycket spring i trappen och fester. Sedan sa han att det hade gått bra att hyra ut till Rasmus om han skulle flytta ihop med en flickvän.
– Jag kände mig kränkt eftersom jag behandlades så här bara för att jag är kille, säger Rasmus.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14611066.ab

Det var ju faktiskt en riktig diskriminering för en gångs skull.

Byt ut "två killar" mot "två invandrare" "två zigenare" eller "två homosexuella" så skulle det ju absolut inte vara acceptabelt att neka.

Varför ska just "två killar" vara ett acceptabelt skäl?

Tjejer festar minst lika högljutt och hårt som killar, WTF det ser ju dessutom ut som två nerdar som vill sitta hemma och spela FIFA på helgerna.

Jag tror det bottnar i bögskräck från hyresvärdens sida, skulle jag vara hyresvärd skulle jag aktivt söka efter bögar som hyresgäster, fyfan, deras intressen är heminredning och parmiddagar och till det spelar dom schlager, tjänar bra som frisörer/hårstylister och inredare gör dom också...

På jobbet har vi som närmsta grannar två bögpar, snälla och fromma och väldigt måna om att inte vara till besvär.

Paret som flyttade in sist kom ner till oss på jobbet och frågade om det störde när dom spelade piano i lägenheten.

Näe, jag som är helt fördomsfri ser inga nackdelar med att hyra ut till bögar, däremot skulle jag akta mig för attackflator för dom verkar vara arga jämt, på allt och alla, speciellt på män....

:rolleyes:

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Det var ju faktiskt en riktig diskriminering för en gångs skull.

Byt ut "två killar" mot "två invandrare" "två zigenare" eller "två homosexuella" så skulle det ju absolut inte vara acceptabelt att neka.

Varför ska just "två killar" vara ett acceptabelt skäl?

Tjejer festar minst lika högljutt och hårt som killar, WTF det ser ju dessutom ut som två nerdar som vill sitta hemma och spela FIFA på helgerna.

Jag tror det bottnar i bögskräck från hyresvärdens sida, skulle jag vara hyresvärd skulle jag aktivt söka efter bögar som hyresgäster, fyfan, deras intressen är heminredning och parmiddagar och till det spelar dom schlager, tjänar bra som frisörer/hårstylister och inredare gör dom också...

På jobbet har vi som närmsta grannar två bögpar, snälla och fromma och väldigt måna om att inte vara till besvär.

Paret som flyttade in sist kom ner till oss på jobbet och frågade om det störde när dom spelade piano i lägenheten.

Näe, jag som är helt fördomsfri ser inga nackdelar med att hyra ut till bögar, däremot skulle jag akta mig för attackflator för dom verkar vara arga jämt, på allt och alla, speciellt på män....

:rolleyes:

Äldre ensamma damer är inte roliga som hyresgäster, om flatpar är värre och bögpar är drömmen är det ju bekräftat vad det beror på.

999.8cc

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2011
Hoj
R1
Var idag och handlade på ICA och fick se att de sålde vitkål.

Så hemskt så jag blir ledsen, öppen rasism på ICA.

Hoppas dom slutar sälja annars anmäler jag ICA, bra att kinapuffarna togs bort i alla fall.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Var idag och handlade på ICA och fick se att de sålde vitkol.

Så hemskt så jag blir ledsen, öppen rasism på ICA.

Hoppas dom slutar sälja annars anmäler jag ICA, bra att kinapuffarna togs bort i alla fall.

Dom har svart kol också, vid grillarna....

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO