Diverse prettosnack och skryt. Jag klarar mig dessutom på fler språk
än du.
Tror jag säkert, man överlever väl inte en dag i Botkyrka utan att kunna arabiska?
Diverse prettosnack och skryt. Jag klarar mig dessutom på fler språk
än du.
Nåja...det huvudsakliga flödet av prettobabbel kommer trots allt från annat hållTror jag säkert, ....billigt ND-inspirerat potshot
Som boendes på Södertörn tror jag inte man skall kommentera något.
Sedan kan du slå upp vad "patetisk" betyder, om ni har svenska ordböcker kvar i Botkyrka vill säga.
Förtalskampanj mot Sahlin spårat till moderat
Publicerat: kl 18:45, Ekot
Mona Sahlin. Mona Sahlin. Foto: Stefan Jerrevång/Scanpix
Sedan några månader florerar ett fejkat kedjebrev från Mona Sahlin med Socialdemokraternas logga och med Sahlins tips för att få ekonomin att gå ihop: bland annat genom att skippa tv-licensen och strunta i parkeringsböter. Nu har man spårat avsändaren – en moderat kommunpolitiker.
Den som får mejlet uppmanas att skicka det vidare till tio personer, annars riskeras regeringsskifte.
Brevet har också delats ut vid köpcentra och på arbetsplatser. Nyligen hamnade det i en socialdemokrats mejlbox och avsändaren visade sig vara en moderat kommunpolitiker i Gnosjö, Bertil Nilsson, tidigare kommunalråd och numera ordförande i socialnämnden.
– Det minns jag inte, det är omöjligt att hålla reda på alla mejl, säger Nilsson till TT.
– Men har jag gjort det så var det väl mest en kul grej.
Socialdemokraternas partisekreterare Ibrahim Baylan kräver att Moderaternas partiledning tar klart avstånd från förtalskampanjen.
Enligt honom har förtalskampanjen mot Sahlin ökat i styrka sedan statsråden Mats Odell och Sven Otto Littorin kallat de rödgrönas budgetalternativ för Tobleronepolitik. Han menar att det gav ett sorts grönt ljus till valarbetarna.
– Vi får allt fler tecken på att det ökar i spridning. Därför kräver jag nu att den moderata partiledningen agerar och ger en tydlig signal att det inte är acceptabelt att falskeligen sprida uppgifter vars syfte bara är att misskreditera Mona Sahlin, säger han till TT.
Baylan tänker ta kontakt med Moderatledningen så fort som möjligt, säger han.
– Det är väldigt obehagligt och den moderata partiledningen har ett ansvar, säger han och drar paralleller till amerikanska smutskastningskampanjer.
– Vi ska inte importera detta. Det skadar demokratin, säger han.
Men Moderaternas kommunikationschef Pär Henrikssons tycker att Moderaterna redan har en klar policy mot smutskampanjen och säger att han ska ta kontakt med kommunpolitikern.
Han hänvisar till riktlinjer som han själv skrivit och som regelbundet skickas ut till alla medarbetare.
– Vi är tydliga med att sånt här inte är okej. Men vi har över 40 000 medlemmar och det går inte att ha koll på varje enskild individ. Det behövs en ständig dialog, säger han.
Att Moderaterna skulle ta intryck av amerikanska smutsiga kampanjmetoder avfärdar han som "trams".
– Baylan vet att det inte är sant, säger han.
(TT)
Mona Sahlin känner sig kränkt..
http://sverigesradio.se
Är det förtal om det är sant?
Mona Sahlin känner sig kränkt..
http://sverigesradio.se
Antar att det gäller den här?
View attachment 313505
Är det förtal om det är sant?
Jag har undrat lite varför så många på högerkanten har valt att fokusera så mycket på personen Mona och att svartmåla henne.
Jag har undrat lite varför så många på högerkanten har valt att fokusera så mycket på personen Mona och att svartmåla henne. För mig ger det lite dåliga vibbar av amerikansk presidentkampanj a la republikanerna och jag hoppas att det inte ska vara framtiden för svensk politik.
Jag vill inte på något vis försvara Mona, som jag ogillar, men trots det tycker jag att det är en rätt sorglig utveckling för svensk politik.
Jag har undrat lite varför så många på högerkanten har valt att fokusera så mycket på personen Mona och att svartmåla henne. För mig ger det lite dåliga vibbar av amerikansk presidentkampanj a la republikanerna och jag hoppas att det inte ska vara framtiden för svensk politik.
Jag vill inte på något vis försvara Mona, som jag ogillar, men trots det tycker jag att det är en rätt sorglig utveckling för svensk politik.
Av de 1 357 anmälningarna i år gäller minst 413 kränkande behandling och handläggs av BEO. Det kan jämföras med 603 anmälningar för helåret 2009.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|